Jump to content
IGNORERAD

Juntans censur i Thailand hårdnar.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Svarten är väl i rätten nu och Posener är väl fortfarande på flykt?

så fria är de inte, bortsett från att Poseners brott kan vara preskiberat

Posernets brott har ju varit preskiberat i flera år, och Svarten har väl varit på fri fot en lång tid nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    15

  • MaiChai

    9

  • turisten

    9

  • Nack Laeng

    4

Mest aktiva i denna tråd

Posernets brott har ju varit preskiberat i flera år, och Svarten har väl varit på fri fot en lång tid nu

 

Den 13 april 2014 så frigavs han efter 5 år i fängelse så det är kanske en lång tid för dig?

 

Han sitter som sagt i tinget nu igen och väntar på en dom.

 

Men vi ser inga bilder på dessa brottslingar som klappar Pandor i svensk media...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Posernets brott har ju varit preskiberat i flera år, och Svarten har väl varit på fri fot en lång tid nu

Med hans mått mätt så är nog ett år i frihet en lång tid!

 

Den 13 april 2014 frigavs Svartenbrandt efter det femåriga fängelsestraffet från 2009. Mindre än ett dygn senare polisanmäldes Svartenbrandt för olaga hot, efter att hotat sin dotter Jackie Ferm. Den 5 december 2014 häktades Svartenbrandt, på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt, av Falu tingsrätt efter att ha överlämnat sig frivilligt till polisen i Lund. Han hade innan dess varit anhållen ett antal dygn i sin frånvaro för det misstänkta brottet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lammkött har han också, funkar tydligen med WT kärringar också.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Häktad och tinget? det här är vad han gjort de sista 4mån enl. expressen :-)

http://www.expressen.se/nyheter/svartenbrandt-om-nya-karleken-ar-lika-galna/

 

http://www.expressen.se/nyheter/lars-ferm-overklagar-sin-fangelsedom/

 

Han har haft tid på dig under detta år han varit fri att mordhota sin dotter-ett så pass allvarligt brott att han den 17 april 2015 dömdes till 5 månaders fängelse.

 

Men det är klart, med Svartenbrandts och din måttstock så är väl nästan ett år utanför gallret en evighet...

 

Att dess brottslingar oftast har flera barn på bygden spridda över hela landet med ett dussin olika kvinnor är ju inte ovanligt. I Svartens fall brukar det sluta med att han pryglar upp kvinnan och barnen och sedan grips av Insatsstyrkan för en ny färd till...gissa var?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

http://www.expressen.se/nyheter/lars-ferm-overklagar-sin-fangelsedom/

 

Han har haft tid på dig under detta år han varit fri att mordhota sin dotter-ett så pass allvarligt brott att han den 17 april 2015 dömdes till 5 månaders fängelse.

 

Men det är klart, med Svartenbrandts och din måttstock så är väl nästan ett år utanför gallret en evighet...

 

Att dess brottslingar oftast har flera barn på bygden spridda över hela landet med ett dussin olika kvinnor är ju inte ovanligt. I Svartens fall brukar det sluta med att han pryglar upp kvinnan och barnen och sedan grips av Insatsstyrkan för en ny färd till...gissa var?

Nu har jag väl inte skrivit att jag har några som helst sympatier med denne man. Jag svarade bara på det du skrev, jag kopierar in det igen ifall du glömt.

Sen nyhetsvärdet av att visa brottslingar på flykt är väl tveksamt, vi matas ju inte med bilder på Svartenbrandt och Posener varje dag.

 

Det var detta jag svarade på, hur kan du få det till brottslingar på flykt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag väl inte skrivit att jag har några som helst sympatier med denne man. Jag svarade bara på det du skrev, jag kopierar in det igen ifall du glömt.

Sen nyhetsvärdet av att visa brottslingar på flykt är väl tveksamt, vi matas ju inte med bilder på Svartenbrandt och Posener varje dag.

 

Det var detta jag svarade på, hur kan du få det till brottslingar på flykt?

 

Svarten var ju på flykt ett antal dagar sedan åklagaren beslutat att efterlysa honom för det senaste brottet, han överlämnade sig frivilligt till polisen i Lund efter några dagar och har suttit häktad i väntan på rättegång sedan dess.

 

Thaksin är ju också en dömd brottsling på flykt, tänk om han kunde överlämnat sig till rättvisan precis som Svarten gjorde istället för att försöka polera upp sin skamfilade image med hjälp av pandor.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Den hulda Yingluck delade tydligen inte den vulgära vanföreställningen att hon som premiärminister skulle behöva offra sin dyrbara tid åt att delta i parlamentariska överläggningar. Istället föredrog hon att träffa diverse affärsmän privat på ett hotell. En demokratisk kvinna hade den oerhörda fräckheten att kritisera detta och blev givetvis stämd för förtal av vår hjältinna. Tyvärr insåg inte domstolen det rättvisa i denna stämmning och frikände istället denna hemska kvinna med den löjliga ursäkten att hon tydligen skulle "ha rätt" att kritisera henne för detta. 

 

The Criminal Court on Monday dismissed a defamation lawsuit brought by former prime minister Yingluck Shinawatra against Democrat deputy spokesperson Mallika Boonmeetrakul, who criticised her for going to a private meeting with businessmen instead of attending a meeting of parliament. Ms Yingluck was a co-complainant, with public prosecutors, in accusing Mrs Mallika of defamation for saying she behaved improperly in meeting businessmen at the Four Seasons Hotel on Feb 8, 2012, instead of attending a meeting of the House of Representatives. 

 

http://www.bangkokpost.com/news/politics/542751/court-drops-yingluck-private-meeting-defamation-suit

Tydligen var det inte bara denna kvinna som fick känna av Yinglucks vrede. Ytterligare tre demokrater har dragits inför domstol för att ha yttrat kritik mot Yingluck för att hon skippade en tråkig dag på jobbet till förmån för privata affärsdiskussioner på ett hotell. Vid två tidigare tillfällen har domstolen hävdat att det inte är ärekränkande att kritisera Yingluck för detta. 

 

Yingluck slander verdict postponed

The Criminal Court on Wednesday postponed to Aug 27 the verdict in former prime minister Yingluck Shinawatra’s defamation case against three ex-Democrat MPs over a 2012 private meeting at a Bangkok hotel.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/661436/yingluck-slander-verdict-postponed

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterligare tre demokrater har dragits inför domstol för att ha yttrat kritik mot Yingluck för att hon skippade en tråkig dag på jobbet till förmån för privata affärsdiskussioner på ett hotell. Vid två tidigare tillfällen har domstolen hävdat att det inte är ärekränkande att kritisera Yingluck för detta. 

Hon borde ha blivit avsatt redan då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Juntan censurerar , säkert inträffar detta för att skall slippa det värsta skitsnack. Drömmen hade ju varit om du också hade blivit utsatt för censur de gånger du skriver felaktigheter Då hade debatten på forumet blivit mer demokratisk , som du själv har som högsta önskan.

Du hänvisar till organisationer och personer som skrivit kritiskaapporter om förhållande i Thailand

Med all rätt skall Thailand granskas , men på ett objektivt sätt och inte bara av sådana som står dig nära politiskt

Därför ber jag dig att svara mig varför de demokratiskt valda regeringarna inte svarat på FNs rapport om 

mänskliga rättigheter från 2005  , i vilken man skriver att det finns farhågor att ett utomordentligt antal mord 

ägde rum under kriget mot droger

Man återkom 2007 och Thailand har ännu inte gett ett acceptabelt svar på att 2500 , många oskyldiga avrättades 

Man kan säga mycket om nuvarande regimen men de kommer inte närheten av de demokratiskt valda regimernas

utrensningar.

Ser framemot ett svar , på denna demokratiska åtgärd

MVH

Persistant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Isan Lover 

Undertecknad väntar på svar från dig

Jag kommer att tjata tills du svarar 

Sedan återkommer jag med fler frågor

MVH

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Juntan censurerar , säkert inträffar detta för att skall slippa det värsta skitsnack. Drömmen hade ju varit om du också hade blivit utsatt för censur de gånger du skriver felaktigheter Då hade debatten på forumet blivit mer demokratisk , som du själv har som högsta önskan.

Du hänvisar till organisationer och personer som skrivit kritiskaapporter om förhållande i Thailand

Med all rätt skall Thailand granskas , men på ett objektivt sätt och inte bara av sådana som står dig nära politiskt

Därför ber jag dig att svara mig varför de demokratiskt valda regeringarna inte svarat på FNs rapport om 

mänskliga rättigheter från 2005  , i vilken man skriver att det finns farhågor att ett utomordentligt antal mord 

ägde rum under kriget mot droger

Man återkom 2007 och Thailand har ännu inte gett ett acceptabelt svar på att 2500 , många oskyldiga avrättades 

Man kan säga mycket om nuvarande regimen men de kommer inte närheten av de demokratiskt valda regimernas

utrensningar.

Ser framemot ett svar , på denna demokratiska åtgärd

MVH

Persistant

 

Hej

Jag är inte speciellt förvånad över att du skriver att "drömmen vore" att jag skulle bli censurerad på forumet, det är väl helt i linje med dina många inlägg till stöd för kuppen, diktaturen och juntan.

Sen skriver du att Thailand ska granskas men inte bara av organisationer som står mig nära politiskt, dom organisationer som jag oftast hänvisar till när det gäller kritik mot militärkuppen, juntan och diktaturen är väl FN, HRW, Amnesty och Reporters Without Borders o.s.v, självklart står dessa organisationer för mycket jag gillar och det känns både helt rätt och naturligt att hänvisa till deras kritik, detta kommer jag naturligtvis att fortsätta med.

Men jag har stor förståelse för att du och några till som helhjärtat stöder landets odemokratiska krafter, kuppmakare och militär ogillar både det jag skriver och dom organisationer som oftast är mina källor.

Vad det gäller W.O.D så har inte vare sig röda eller gula regeringar eller dom två militärjuntan som har haft makten efter 2006 inte haft någon vilja att utreda eller svara på FN,s frågor, varför kan man ju undra, själv tillhör jag dom som tror att risken för att kungen kan bli inblandad spelar en helt avgörande roll i detta.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är inte speciellt förvånad över att du skriver att "drömmen vore" att jag skulle bli censurerad på forumet, det är väl helt i linje med dina många inlägg till stöd för kuppen, diktaturen och juntan.

Sen skriver du att Thailand ska granskas men inte bara av organisationer som står mig nära politiskt, dom organisationer som jag oftast hänvisar till när det gäller kritik mot militärkuppen, juntan och diktaturen är väl FN, HRW, Amnesty och Reporters Without Borders o.s.v, självklart står dessa organisationer för mycket jag gillar och det känns både helt rätt och naturligt att hänvisa till deras kritik, detta kommer jag naturligtvis att fortsätta med.

Men jag har stor förståelse för att du och några till som helhjärtat stöder landets odemokratiska krafter, kuppmakare och militär ogillar både det jag skriver och dom organisationer som oftast är mina källor.

Vad det gäller W.O.D så har inte vare sig röda eller gula regeringar eller dom två militärjuntan som har haft makten efter 2006 inte haft någon vilja att utreda eller svara på FN,s frågor, varför kan man ju undra, själv tillhör jag dom som tror att risken för att kungen kan bli inblandad spelar en helt avgörande roll i detta.

Mvh isan lover

Ser att du kör vidare med ditt gamla desperata och lögnaktiga försvar för Thaksins massmord. Att kungen skulle ha varit inblandad finns inga som helst bevis för. Att saken inte blivit utredd är också en lögn. En utredning tillsattes, diverse politiker namngavs, men efter valet 2007 när PPP kom till makten censurerades rapporten.

"It is easy to see why the tide has turned. Sunai Phasuk, a researcher for Human Rights Watch, a lobbying group, says that the panel's original report named the politicians who egged on the gunmen. But after the PPP won last month's elections, those names were omitted. It is a depressing reminder that the law in Thailand can seem at the service of its political masters, rather than the other way around."

 

Link to comment
Dela på andra sajter

"New York, June 15, 2006—The Committee to Protect Journalists condemns Thailand’s caretaker prime minister Thaksin Shinawatra’s continuing use of criminal defamation charges to silence critical media outlets. The most recent charges, filed on Wednesday, targeted three Thai-language dailies, Matichon, Khao Sod and Daily News.


Thaksin’s lawyers also filed one criminal and one civil defamation charge against the opposition Democrat party and the party’s spokesman Thepthai Sanepongse for comments he made, which the three newspapers published. Thepthai accused Thaksin of unjustly clinging to political power.

Bangkok’s criminal court will hear the first case on October 16. Criminal defamation charges in Thailand carry a possible two-year jail sentence and fines of up to 200,000 baht (US$5,000). In the civil suit, Thaksin is requesting the equivalent of US$21 million in damages"
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktig demokrati, enligt IL. Man gör ju vad man vill mellan valen. 

Kanske något för svenska politiker att ta efter?

Ja, kanske det, antar att Åsa Romson is så fall kommer att få häcken full med att stämma tidningar och människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser att du kör vidare med ditt gamla desperata och lögnaktiga försvar för Thaksins massmord. Att kungen skulle ha varit inblandad finns inga som helst bevis för. Att saken inte blivit utredd är också en lögn. En utredning tillsattes, diverse politiker namngavs, men efter valet 2007 när PPP kom till makten censurerades rapporten.

"It is easy to see why the tide has turned. Sunai Phasuk, a researcher for Human Rights Watch, a lobbying group, says that the panel's original report named the politicians who egged on the gunmen. But after the PPP won last month's elections, those names were omitted. It is a depressing reminder that the law in Thailand can seem at the service of its political masters, rather than the other way around."

 

Åsså åkte fiskarbrallorna ner till anklarna. Igen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, kanske det, antar att Åsa Romson is så fall kommer att få häcken full med att stämma tidningar och människor.

Jag tror inte att hon har dom ekonomiska musklerna att ta ett par bakslag. Där hade Taksin ett klart övertag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åsså åkte fiskarbrallorna ner till anklarna. Igen...

Kan det vara därför han försvinner ibland. Jag menar, oftast när någon uppenbart dragit ner brallorna på Che Guevara, Intensiv Lögnaren, så snubblar han och slår sig och behöver kanske uppsöka vårdcentralen. Det är kanske därför han inte svarar då han ligger inlagd för de skador han ådragit sig när han snubblat. Jag ser det som en självklar följd av skadorna och han kan inte svara, han kan inte helt enkelt, för de har inte wifi och 4g.

 Jag försöker helt enkelt att förstå och analysera denna missförstådda man som uppenbart har gått vilse i tiden.

Det är då den ofärgade ylhunden börjar gläfsa från risbyn enligt min analys, men han är för gammal att förstå varför han gläfser men gläfser ändå, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Kan det vara därför han försvinner ibland. Jag menar, oftast när någon uppenbart dragit ner brallorna på Che Guevara, Intensiv Lögnaren, så snubblar han och slår sig och behöver kanske uppsöka vårdcentralen. Det är kanske därför han inte svarar då han ligger inlagd för de skador han ådragit sig när han snubblat. Jag ser det som en självklar följd av skadorna och han kan inte svara, han kan inte helt enkelt, för de har inte wifi och 4g.

 Jag försöker helt enkelt att förstå och analysera denna missförstådda man som uppenbart har gått vilse i tiden.

Det är då den ofärgade ylhunden börjar gläfsa från risbyn enligt min analys, men han är för gammal att förstå varför han gläfser men gläfser ändå, hehe.

 börjar gläfsa från risbyn

Det är väl snarare fiskebyn eftersom han bor på svenska västkusten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är inte speciellt förvånad över att du skriver att "drömmen vore" att jag skulle bli censurerad på forumet, det är väl helt i linje med dina många inlägg till stöd för kuppen, diktaturen och juntan.

Sen skriver du att Thailand ska granskas men inte bara av organisationer som står mig nära politiskt, dom organisationer som jag oftast hänvisar till när det gäller kritik mot militärkuppen, juntan och diktaturen är väl FN, HRW, Amnesty och Reporters Without Borders o.s.v, självklart står dessa organisationer för mycket jag gillar och det känns både helt rätt och naturligt att hänvisa till deras kritik, detta kommer jag naturligtvis att fortsätta med.

Men jag har stor förståelse för att du och några till som helhjärtat stöder landets odemokratiska krafter, kuppmakare och militär ogillar både det jag skriver och dom organisationer som oftast är mina källor.

Vad det gäller W.O.D så har inte vare sig röda eller gula regeringar eller dom två militärjuntan som har haft makten efter 2006 inte haft någon vilja att utreda eller svara på FN,s frågor, varför kan man ju undra, själv tillhör jag dom som tror att risken för att kungen kan bli inblandad spelar en helt avgörande roll i detta.

Mvh isan lover

Hej IL

Var finns det dokument som visar att jag stödjer den nuvarande militärkuppen

Nu har vi den , låt oss se vad som den kommer fram till

Jag ställde en enkel fråga till dig , var finns det dokument som visar att Thailand har svarat på

FN oHMRs rapport om "kriget mot droger.

Betr. censur av dig var det sätt för mig att belysa din enögda hållning om skeendet i Thailand

En sak till , demokrati i ett land betyder att , resultatet av ett val skall RESPEKTERAS av ALLA

Kommer thailänandare någonsin att respektera ett valresultat ???

Hur skall de kunna rösta , när det flesta inte känner till att det är VÄNSTERTRAFIK i landet,

inte kan skilja på rött eller grönt , eller inte vet att 60 betyder max hastighet och inte min ???

Att hjälm tvång infördes under demokratins blomstringstid

Men än en gång det behövs en grundlig renovering av det Thailändska samhället

, där vissa delar behöver saneras och andra rivas och byggas om ??

Då är egentligen den stora frågan , vem kan fixa detta ?

MVH

Persistant

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen var det inte bara denna kvinna som fick känna av Yinglucks vrede. Ytterligare tre demokrater har dragits inför domstol för att ha yttrat kritik mot Yingluck för att hon skippade en tråkig dag på jobbet till förmån för privata affärsdiskussioner på ett hotell. Vid två tidigare tillfällen har domstolen hävdat att det inte är ärekränkande att kritisera Yingluck för detta. 

 

Yingluck slander verdict postponed

 

The Criminal Court on Wednesday postponed to Aug 27 the verdict in former prime minister Yingluck Shinawatra’s defamation case against three ex-Democrat MPs over a 2012 private meeting at a Bangkok hotel.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/661436/yingluck-slander-verdict-postponed

 

Lyckligtvis kommer ju denna kvinna att vara borta från politiken i minst 5 år. Med lite tur åtminstone 10 år.  Tydligen har dessa personer gjort "nedsättande kommentarer" om hennes frånvaro från sin arbetsplats och dessa kommentarer har tydligen också kunnat tolkas så att Yingluck beslutat att strunta i sina parlamentariska plikter för att göra något "opassande".

3 ex-MPs get suspended jail term for defaming Yingluc

The Criminal Court on Thursday sentenced three ex-Democrat MPs each to a year in jail, suspended for two years, and a fine of 50,000 baht for defaming former prime minister Yingluck Shinawatra over a 2012 private meeting at a Bangkok hotel. Chavanont Intarakomalyasut, a former party list MP, Thepthai Senpong, a former Nakhon Si Thammarat MP, and Sirichok Sopha, a former Songkhla MP, were convicted of slandering Ms Yingluck in violation of Sections 136, 326, 328 and 332 of the Criminal Code. 
 

http://www.bangkokpost.com/news/politics/671220/3-ex-mps-get-suspended-jail-term-for-defaming-yingluck

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...