Jump to content
IGNORERAD

Thailand och Ryssland stärker sina band


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ere bara Jag som ser fler ryssar i Thailand..  jättebra villkor för ryskiturista och inte vilka vapensystem som dom har?

 

) som om inte hälften vore nog? (

 

Nåja,,,, Andra länders förehavande långt bort i stan bekymrar mig inte,,,

Har nog med problem på hemmafronten.

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 198
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    41

  • Khun Ken

    12

  • leifen

    11

  • UglyFarang

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Tidigare folkvalda thailändska regeringar har också haft vänskapliga relationer med länder som Kambodja, Burma, Kina och Nord Korea,

 

Så vad är problemet?

Hej

 

Tidigare folkvalda regeringar har samtidigt haft goda relationer med både USA och Västvärlden och ett flitigt utbyte på högsta nivå med dessa.

 

Så dom folkvalda regeringarna hade ett utbyte med ett betydligt större urval av länder, det begränsade sig inte till enbart diktaturer eller näst intill.

 

Så dom medier som nu uppmärksammar Juntans begränsade umgängeskrets och att det nästan bara är diktaturer har nog rätt.

 

Den Demokratiska omvärlden ignorerar och fryser uppenbarligen ut Generalerna i Juntan och själv ser jag detta som helt naturligt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Glöm inte Venezuela. Montenegro. Zimbabwe och Uganda

 

Rena under av demokrati !

Hej

 

Mig veterligen har Venezuela en folkvalda regering men det är väl samma där som i Thailand att dom rika och militären tycker att dom röstar fel.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Mig veterligen har Venezuela en folkvalda regering men det är väl samma där som i Thailand att dom rika och militären tycker att dom röstar fel.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det har Nordkorea också men det gör dom knappast till demokratiska

 

Tycker du Venezuela är ett bra och demokratiskt land med en ansvarsfull regering som ser till folkets bästa ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Mig veterligen har Venezuela en folkvalda regering men det är väl samma där som i Thailand att dom rika och militären tycker att dom röstar fel.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Säger han som dömer  ut dom fattiga i södra Thailand,

dom vet inte sitt eget bästa, dom röstar inte på rätt (rött) parti.

 

men du är ju världsmästare på demokrati så du har väl rätt

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Tidigare folkvalda regeringar har samtidigt haft goda relationer med både USA och Västvärlden och ett flitigt utbyte på högsta nivå med dessa.

 

Så dom folkvalda regeringarna hade ett utbyte med ett betydligt större urval av länder, det begränsade sig inte till enbart diktaturer eller näst intill.

 

Så dom medier som nu uppmärksammar Juntans begränsade umgängeskrets och att det nästan bara är diktaturer har nog rätt.

 

Den Demokratiska omvärlden ignorerar och fryser uppenbarligen ut Generalerna i Juntan och själv ser jag detta som helt naturligt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Med tanke på att även Bin-Laden hade goda relationer med USA för en del år sedan liksom Saddam och en massa andra suspekta individer/nationer så förstår jag inte varför detta skulle vara avgörande.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det har Nordkorea också men det gör dom knappast till demokratiska

Tycker du Venezuela är ett bra och demokratiskt land med en ansvarsfull regering som ser till folkets bästa ?

Hej

Tycker du att Nord Korea har en folkvald regering förstår jag varför du hyllar militärkupper och föredrar diktatur.

Det finns väl ingen vettig människa som skulle påstå att regimen i Nord Korea skulle vara folkvald, vilka är regimens politiska motpart i dom s.k val som hålls?

Regeringen i Venezuela har väl precis som dom röda i Thailand fört en poitik som gynnar dom sämst ställda (indianerna) och dom som är missnöjda är väl medel och överklass precis som i Thailand?

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tycker du att Nord Korea har en folkvald regering förstår jag varför du hyllar militärkupper och föredrar diktatur.

Det finns väl ingen vettig människa som skulle påstå att regimen i Nord Korea skulle vara folkvald, vilka är regimens politiska motpart i dom s.k val som hålls?

Regeringen i Venezuela har väl precis som dom röda i Thailand fört en poitik som gynnar dom sämst ställda (indianerna) och dom som är missnöjda är väl medel och överklass precis som i Thailand?

Mvh isan lover

 

Nej

 

Det var definition på att man har demokrati om man bara har val som gjorde att jag drog parallellen med NordKorea. Kunde dragit med andra "demokratier" som Zimbabwe, Venezuela etc etc (dina älsklingars favoritpartnerländer)

 

Du kommer nog aldrig förstå att demokrati främst handlar om HUR en vald regering beter sig MELLAN VALDAGARNA och inte enbart om det är val eller inte !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tycker du att Nord Korea har en folkvald regering förstår jag varför du hyllar militärkupper och föredrar diktatur.

Det finns väl ingen vettig människa som skulle påstå att regimen i Nord Korea skulle vara folkvald, vilka är regimens politiska motpart i dom s.k val som hålls?

Regeringen i Venezuela har väl precis som dom röda i Thailand fört en poitik som gynnar dom sämst ställda (indianerna) och dom som är missnöjda är väl medel och överklass precis som i Thailand?

Mvh isan lover

 

Ojdå, är du mycket missnöjd i Thailand?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Som om vi har en demokrati i Sverige?

Kan alla säga exakt vad dom tycker utan att bli "avrättade" av media eller andra "streamline" tännkade personer?

Mvh stjp8729!

Välkommen tillbaka!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Som om vi har en demokrati i Sverige? 

 

Kan alla säga  exakt vad dom tycker utan att bli "avrättade" av media eller andra "streamline" tännkade personer?

 

Mvh stjp8729!

Vi har allt annat än demokrati I landet sverige. När det gäller att man får ha vilken åsikt man vill. I landet Sverige gäller endast den riktiga åsikten.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Däremot är frågan vad Thailand och Ryssland har gemensamt. Där tror jag att Thailand gör helt rätt. Alltså söker sig mot Briksländerna. Det tror jag att Thailand tjänar på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tror inte att "snickarn" är speciellt överraskad över att alla som Juntan utvecklar ett samarbete med också är Diktaturer eller näst intill.

 

Det blir väl lätt så när omvärlden förkastar och fördömer en militärkupp och kritiserar en Diktatur och Junta som i Thailand, då finns det väl nästan bara länder som dom här att ha ett utbyte på statsbesöks nivå med.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Senast i december skickade Sverige ner en minister med privatplan på en officiell visit till Thailand-tillhör vi också dessa suspekta länder?

 

Du hade ju inga problem med att din idol och ägaren av ditt favoritparti anställdes som rådgivare till den mycket tveksamma "Demokratin" i Kambodja, inge som helgs betänkligheter när samme man lånade ut 4 miljarder till militärjuntan i Burma för att de skulle köpa satellitutrustning av ägarens familjeföretag.

 

Man ska inte gå med spikskor i en gummibåt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ojdå, är du mycket missnöjd i Thailand?

Hej

Just nu när det råder diktatur och Thailand styrs av en diktator som har kommit till makten via en militärkupp är jag som bekant missnöjd.

Vad det gäller dom folkvalda regeringar Thailand har haft så är jag inte missnöjd, jag accepterar demokratins spelregler och folket ska naturligtvis få välja den regering dom vill.

För mig handlar inte demokrati om att jag personligen ska tjäna på folkets val, det viktiga är att folket får välja och att kungahus och militär låter folket behålla dom regeringar dom röstar fram.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Just nu när det råder diktatur och Thailand styrs av en diktator som har kommit till makten via en militärkupp är jag som bekant missnöjd.

Vad det gäller dom folkvalda regeringar Thailand har haft så är jag inte missnöjd, jag accepterar demokratins spelregler och folket ska naturligtvis få välja den regering dom vill.

För mig handlar inte demokrati om att jag personligen ska tjäna på folkets val, det viktiga är att folket får välja och att kungahus och militär låter folket behålla dom regeringar dom röstar fram.

Mvh isan lover

 

Det enda som är viktigt för dina idoler är att dom personligen skall tjäna så mycket som möjligt på folkets val

 

Och det kallar du Demokrati !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det enda som är viktigt för dina idoler är att dom personligen skall tjäna så mycket som möjligt på folkets val

 

Och det kallar du Demokrati !

Hej

Det viktiga för mig är som sagt att Thailand och andra länders befolkningar får utse sina egna regeringar i fria, demokratiska och internationellt godkända val och inte vem dom väljer, för mig personligen får naturligtvis folket välja rött eller gult om dom själva vill ha det så.

Det jag ogillar är när kungahus, militär och eliten i Bangkok anser sig ha vetorätt I dom val som hålls, vilket ger dom rätt att juridiskt eller militärt kuppa bortdom dom regeringsr som folket väljer, samt deras åsikt om att befolkningen inte är kapabla att själva avgöra vem dom ska lägga sin röst på.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det viktiga för mig är som sagt att Thailand och andra länders befolkningar får utse sina egna regeringar i fria, demokratiska och internationellt godkända val och inte vem dom väljer, för mig personligen får naturligtvis folket välja rött eller gult om dom själva vill ha det så.

Det jag ogillar är när kungahus, militär och eliten i Bangkok anser sig ha vetorätt I dom val som hålls, vilket ger dom rätt att juridiskt eller militärt kuppa bortdom dom regeringsr som folket väljer, samt deras åsikt om att befolkningen inte är kapabla att själva avgöra vem dom ska lägga sin röst på.

Mvh isan lover

 

Ja. Vi vet att du accepterar vilka konstiga beteenden som helst bara dom är folkvalda

 

Och är det en diktatur kräver du att dom skall vara demokratiska under sin tid vid makten

 

Du är tack och lov väldigt ensam om dessa extremt konstiga åsikter !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja. Vi vet att du accepterar vilka konstiga beteenden som helst bara dom är folkvalda

 

Och är det en diktatur kräver du att dom skall vara demokratiska under sin tid vid makten

 

Du är tack och lov väldigt ensam om dessa extremt konstiga åsikter !

Hej

Det är nog snarare så att dom flesta människor som föredrar demokrati som system före ex.vis diktatur anser att det är självklart att valda regeringar ska få sitta sina mandatperioder ut utan militär eller kunglig inblandning.

Likaså anser nog dom flesta demokratiskt lagda människorna att ett lands militär ska stå under civil kontroll och inte vara en politisk maktfaktor som kan avsätta och tillsätta regeringar ( juntor) när dom vill.

Det är väl egentligen snarare så att demokrati är oförenligt med ett politiskt aktivt kungahus och militär, detta trots att en handfull här på forumet hävdar motsatsen, detta bevisas ju inte minst av att landet har upplevt 22 militära kupper och kuppförsök.

Det är inte befolkningens fel att demokratin utvecklas långsamt i Thailand, det är naturligtvis politikers, kungliga och kippande militärers fel.

Mvh isan lovet

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är nog snarare så att dom flesta människor som föredrar demokrati som system före ex.vis diktatur anser att det är självklart att valda regeringar ska få sitta sina mandatperioder ut utan militär eller kunglig inblandning.

Likaså anser nog dom flesta demokratiskt lagda människorna att ett lands militär ska stå under civil kontroll och inte vara en politisk maktfaktor som kan avsätta och tillsätta regeringar ( juntor) när dom vill.

Det är väl egentligen snarare så att demokrati är oförenligt med ett politiskt aktivt kungahus och militär, detta trots att en handfull här på forumet hävdar motsatsen, detta bevisas ju inte minst av att landet har upplevt 22 militära kupper och kuppförsök.

Det är inte befolkningens fel att demokratin utvecklas långsamt i Thailand, det är naturligtvis politikers, kungliga och kippande militärers fel.

Mvh isan lovet

 

Nej. Det är dom extremt korrupta så kallade demokratiska politikerna som bara roffar åt sig själva och våldtar landet under den tid de tillåts sitta kvar vid makten

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Det är dom extremt korrupta så kallade demokratiska politikerna som bara roffar åt sig själva och våldtar landet under den tid de tillåts sitta kvar vid makten

Så du tror inte Juntan har hela näven i kakburken då?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tror inte Juntan har hela näven i kakburken då?

Rock on!

 

Varför skulle jag inte tro det ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle jag inte tro det ?

Men då är det helt okay när juntan nallar från stadskassan?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nej. Det är dom extremt korrupta så kallade demokratiska politikerna som bara roffar åt sig själva och våldtar landet under den tid de tillåts sitta kvar vid makten

Hej

Men tror du verkligen inte att människorna i Thailand precis som ivriga den demokratiska omvärlden är kapabla att avgöra om en regering har misskött sig och ta ställning till detta i ett val?

Som det är nu så har ju ca 20% av befolkningen vetorätt över den övriga befolkningen och enligt mig vore det naturliga att dom övriga 80% fick bestämma landets riktning in i framtiden trots att dessa 20% motsätter sig detta och protesterar och trots att vägen framåt inte alltid är spirak och enkel.

Men visst skulle väl även Thailand kunna utvecklas till en verklig demokrati om landet och dom 80% fick chansen att visa vägen in i framtiden, att som nu låta dom inflytelserika och välbeställda 20% i landet bestämma vägen in i framtiden på egen hand tror jag kommer att visa sig vara ödestigert på många sätt, inget talar ju för att dessa bryr sig om dom 80% av befolkningen som har det sämre ställt och lever under helt andra förhållande.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du tror inte Juntan har hela näven i kakburken då?

Rock on!

Hej

Bangkok Post presenterade ju en lista på Juntans personliga tillgångar och märkligt nog var dessa militärer och poliser väldigt rika trots sina löner på ca 60 000 - 100 000 baht per månad, tillgångar på 1/2 till en miljard var inte ovanliga, det krävdes dessutom ett domstolsbeslut för att få flera av dessa Generaler att redovisa sina tillgångar, uppenbarligen insåg dom att detta skulle påvisa ohederlighet ifrån deras sida.

Att sen dessa korrupta rika Juntamedlemmar sedan lyckas lura i en del Svenskar att dom är " vita riddare" som ska befria landet ifrån korruption är ju mest komiskt eller snarare tragiskt, självfallet kommer Juntans medlemmar att berika sig själva och ge sina anhöriga välbetalda jobb trots brist på kvalifikationer, skicka sina barn på utbildning i utlandet på skattebetalarnas bekostnad o.s.v, det finns inget som tyder på något annat.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...