Jump to content
IGNORERAD

Thailand uppmanas att återuppta projekt med surfplattor


MPR Nyheter

Recommended Posts

Tja IL,

Du är nog den envisaste människa jag sett...

Det som är roligt är att man hör och ser hur thailändarna i de rödaste områdena nu börjar vända och uppskatta militären.

De ser hur folk som tagit emot mutor blir bestraffade och njuter av det eftersom de vet att det är pengar som varit avsedda för annat.

Såklart talar de inte illa om thaksin klanen, men man hör ingen saknad heller( förutom i din by då..., som tydligen backat 20 år i utvecklingen sen Yingluck försvann...

Puss

Erkki

Jag upplever att det uppskattas mindre o mindre.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    25

  • UglyFarang

    19

  • janne_h

    11

  • Tallviking

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Om du reser runt i landet kommer du att upptäcka att avlägset belägna skolor har löst detta problem både med elverk och solpaneler, dessutom kommer du att upptäcka att antalet är betydligt större än dom 3 du har hört talas om. 

 

Vem vet hur många skolor till som hade fått el om inte kuppen hade blivit av, solpaneler är absolut en bra lösning för dom skolor som saknar el.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Hur skall du ha det? Senare idag fick jag minsann "lära mig något nytt" tror jag ditt ordval var. Och jag fick minsann lära mig att Yingluck hade fixat solceller till dom strömlösa skolorna. Ljög du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Man måste ha det inom ramen för budgeten, det kan man inte säga att dom hade i Thailand. Ponera att samma vallöften givits i Sverige. Regeringen lovar vetebönderna att köpa all säd för det för dubbla marknadsvärdet. Höjd minimilön med 100%. Alla förstabilköparna skall få ett ekonomiskt bidrag på 15-20% Alla som köper sin första bostad skall få ett bidrag (minns inte hur mycket det var) Samt alla elever skall få gratis läsplattor, hur tror du det hade gått för Sverige? Jag tror vi fått göra sällskap med Grekland ganska omgående.

Hej

 

Vi har väl ganska många bidrag och stöd i Sverige också.

 

Självklart måste man ha en budget som man försöker hålla, men under mandatperioden kan nya oförutsedda händelser och kostnader dyka upp och då kan ett land bli tvunget att låna, inte helt ovanligt även i västerländska demokratier.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur skall du ha det? Senare idag fick jag minsann "lära mig något nytt" tror jag ditt ordval var. Och jag fick minsann lära mig att Yingluck hade fixat solceller till dom strömlösa skolorna. Ljög du?

Hej

 

I vår skola har man t.ex fått en solpanel driver rening och kyler dricksvatten i ett skåp som står ute på skolgården.

 

Den nya tekniken och dom allt billigare solpanelerna har en ljus framtid i Thailand.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Vi har väl ganska många bidrag och stöd i Sverige också.

 

Självklart måste man ha en budget som man försöker hålla, men under mandatperioden kan nya oförutsedda händelser och kostnader dyka upp och då kan ett land bli tvunget att låna, inte helt ovanligt även i västerländska demokratier.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Som risstödet, då eller? Köpa 500 thb och betala 1000 thb. Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att det är fullständigt vansinne, lägg därtill lagring och hantering av risberget, förödande, milt sagt. Jämför inte det med oväntade kostnader eller Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dom ris i plattorna, det förklarar ju saken!

 

 

 

 

 

 

 

En tråd till med samma tjafs, snart ska ni väl snacka gammeltaxen i dagens mat också!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Som risstödet, då eller? Köpa 500 thb och betala 1000 thb. Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att det är fullständigt vansinne, lägg därtill lagring och hantering av risberget, förödande, milt sagt. Jämför inte det med oväntade kostnader eller Sverige.

Hej

 

Många regeringar jorden runt har fattat felaktiga beslut och överskridit sin budget vilket har lett till att låna har varit nödvändigt, inte minst i Europa och Sverige är ett av dom.

 

Militärjuntor är inget undantag när det att ha fattat felaktiga beslut och överskridit sin budget vilket har lett till att låna har varit nödvändigt och Thailand är inget undantag.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Många regeringar jorden runt har fattat felaktiga beslut och överskridit sin budget vilket har lett till att låna har varit nödvändigt, inte minst i Europa och Sverige är ett av dom.

 

Militärjuntor är inget undantag när det att ha fattat felaktiga beslut och överskridit sin budget vilket har lett till att låna har varit nödvändigt och Thailand är inget undantag.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

När fick Sverige senast låna pengar utomlands p.g.a oförutsedda händelser som inte var budgeterade eller man överskred sin budget så man var tvungen att låna utomlands ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

När fick Sverige senast låna pengar utomlands p.g.a oförutsedda händelser som inte var budgeterade eller man överskred sin budget så man var tvungen att låna utomlands ?

Hej

 

Sverige har väl inte lånat några större belopp på senare år utan snarare betalat av lån.

 

Men du behöver inte gå så långt bakåt i tiden för att hitta både spräckta budgetar och lån, ex.vis 70-80 tal.

 

Ekonomin sanerades ju av Göran Persson och Centern på 90 talet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Sverige har väl inte lånat några större belopp på senare år utan snarare betalat av lån.

Men du behöver inte gå så långt bakåt i tiden för att hitta både spräckta budgetar och lån, ex.vis 70-80 tal.

Ekonomin sanerades ju av Göran Persson och Centern på 90 talet.

Med vänlig hälsning isan lover

Det var som vanligt en lång rad floskler och svävande mummel

Försök ge ett vettigt svar på en fråga någongång i livet !

Försök igen komma med ett tydligt svar på frågan !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

förstår inte varför det absolut måste vara en platta.

Även här hemma i Sverige tilldelas plattor i klass 5 på våran skola.

Gammaldags som jag är tycker jag att en lapptopp med tangentbord vore bättre alternativ?

Våran platta här hemma använder dottern bara till lek och chatta med kompisar.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Många regeringar jorden runt har fattat felaktiga beslut och överskridit sin budget vilket har lett till att låna har varit nödvändigt, inte minst i Europa och Sverige är ett av dom.

 

Militärjuntor är inget undantag när det att ha fattat felaktiga beslut och överskridit sin budget vilket har lett till att låna har varit nödvändigt och Thailand är inget undantag.

 

Med vänlig hälsning isan lover

I Thailands fall var det inte bara ett felaktigt beslut utan ett beslut som är ett rent bedrägeri. Om man köper 500 lappar för 1000 lappar kommer pengarna snabbt att ta slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

I Thailands fall var det inte bara ett felaktigt beslut utan ett beslut som är ett rent bedrägeri. Om man köper 500 lappar för 1000 lappar kommer pengarna snabbt att ta slut.

Hej

 

Tar dom inte slut lär dom i vart fall minska eller påverka annan verksamhet.

 

Stödet var som sagt ohållbart i längden på den nivån.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Tar dom inte slut lär dom i vart fall minska eller påverka annan verksamhet.

 

Stödet var som sagt ohållbart i längden på den nivån.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Redan den 23 November 2013 meddelade BAAC ( Bank of Agriculture and Agricultural Cooperatives ) att pengarna började sina, dom fick inga nya pengar. Varför? Jo pengarna var slut. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Man blir helt varm om hjärtat att skolbarnen ska få surfplattor igen! För nu måste väl internetuppkoppling finnas på varje skola sen förra gången?! Och nu äntligen kommer alla barnen få kompetenta lärare och upprustade skolor! Eller är det så att militären målar på mer läppstift på grisen?! 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Vi har väl ganska många bidrag och stöd i Sverige också.

 

Självklart måste man ha en budget som man försöker hålla, men under mandatperioden kan nya oförutsedda händelser och kostnader dyka upp och då kan ett land bli tvunget att låna, inte helt ovanligt även i västerländska demokratier.

 

Med vänlig hälsning isan lover

I Thailands fall rörde det sig knappast om oförutsedda händelser eller kostnader. Det saknades sannerligen inte kvalificerad information om vad som skulle inträffa. Dock hävdade ju den store Ledaren att rispriserna minsann skulle stiga och därmed fick ju marknadsanalyser och marknadsexperter givetvis stryka på foten.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

I Thailands fall rörde det sig knappast om oförutsedda händelser eller kostnader. Det saknades sannerligen inte kvalificerad information om vad som skulle inträffa. Dock hävdade ju den store Ledaren att rispriserna minsann skulle stiga och därmed fick ju marknadsanalyser och marknadsexperter givetvis stryka på foten.  

Är det Buzzen som är tillbaks med nytt nick? :)

 

Välkommen tillbaks isf. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Buzzen som är tillbaks med nytt nick? :)

 

Välkommen tillbaks isf. 

Kan försäkra dig om att jag aldrig haft nåt annat nick här på MPR. Har heller ingen aning om vem Buzzen är/var så frågan är om jag borde bli förbannad eller smickrad över ditt antagande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Kan försäkra dig om att jag aldrig haft nåt annat nick här på MPR. Har heller ingen aning om vem Buzzen är/var så frågan är om jag borde bli förbannad eller smickrad över ditt antagande?

Ojdå. Blir du lätt förbannad? Sista raden borde väl ge dig hint om vad jag tycker i mitt antagande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Läsplattor kan inte rädda Thailändska skolan. En förändring av skolplanen och utbildning av lärare tycker jag bör gå före läsplattor. Thailand har redan världens dyraste skola och näst intill dom sämsta eleverna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojdå. Blir du lätt förbannad? Sista raden borde väl ge dig hint om vad jag tycker i mitt antagande?

Ok, jag tolkar detta som den gode Buzzen var en trevlig karl. Jag kommer därför att se med välvilja på ditt misstag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ok, jag tolkar detta som den gode Buzzen var en trevlig karl. Jag kommer därför att se med välvilja på ditt misstag.

Tack ers höghet! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Sverige har väl inte lånat några större belopp på senare år utan snarare betalat av lån.

 

Men du behöver inte gå så långt bakåt i tiden för att hitta både spräckta budgetar och lån, ex.vis 70-80 tal.

 

Ekonomin sanerades ju av Göran Persson och Centern på 90 talet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Var det den gången man rånade pensionsfonderna för folket du tänker på?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Läsplattor kan inte rädda Thailändska skolan. En förändring av skolplanen och utbildning av lärare tycker jag bör gå före läsplattor. Thailand har redan världens dyraste skola och näst intill dom sämsta eleverna.

Hej

 

Kors i taket, innebär detta att du inte tror på Juntans nyligen genomförda skolreform hämtad ifrån Nord Korea?

 

Det är väl i så fall första gången du är kritisk mot något Juntan har genomfört, för inget av det du räknade upp fanns ju med i Juntans skolreform.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Kors i taket, innebär detta att du inte tror på Juntans nyligen genomförda skolreform hämtad ifrån Nord Korea?

 

Det är väl i så fall första gången du är kritisk mot något Juntan har genomfört, för inget av det du räknade upp fanns ju med i Juntans skolreform.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nu när vi ändå är inne på ämnet källkritik, var kan man läsa om "Juntans" skolreform? Letade på utbildningsministeriets hemsida men där fanns den inte, du som verkar säker på vad som ingår och inte ingår där kan väl lägga upp dokumentet här-gärna med källhänvisning för trovärdighetens skull.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...