Jump to content
IGNORERAD

Ökad osäkerhet om och när Juntan tänker lämna ifrån sig makten.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Tallviking

Hej

Det undantaget har jag gjort några gånger.

Men själv tycker jag att det är både barnsligt och löjligt att be andra söka efter information åt en, speciellt om man själv har deltagit i dom trådar där ämnet har varit uppe och länkats till, så är det ju oftast eller snarare nästan alltid.

Har man inget annat att komma med kan man ju alltid förneka fakta och hoppas att klara sig ur diskussionen på det sättet.

Det märkliga är också att dom som efterfrågar länkar nästan undantagslöst har undvikit att kommentera den vid dom tillfällen jag har lagt fram den, inga ursäkter kommer heller trots att samma person som påstod att informationen inte fanns kallade mig och andra för lögnare.

Att folk ljuger och kastar skit på andra när deras bild av världen inte visar sig stämma är nog tyvärr något man får stå ut med, det är väl det enda dom kan göra i det läget.

Mvh isan lover

 

Att som du ständigt och jämt vräka ur dig anmärkningsvärda påståenden som du får reaktioner på och ha som regel att alltid svara när du ombeds härleda DINA påståenden "det finns i tidigare trådar på MPR, varsågod och leta" gör bara att ingen tror på dig

 

Fattar du inte det ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 311
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    37

  • UglyFarang

    29

  • Khun Ken

    21

  • MaiChai

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Det undantaget har jag gjort några gånger.

Men själv tycker jag att det är både barnsligt och löjligt att be andra söka efter information åt en, speciellt om man själv har deltagit i dom trådar där ämnet har varit uppe och länkats till, så är det ju oftast eller snarare nästan alltid.

Har man inget annat att komma med kan man ju alltid förneka fakta och hoppas att klara sig ur diskussionen på det sättet.

Det märkliga är också att dom som efterfrågar länkar nästan undantagslöst har undvikit att kommentera den vid dom tillfällen jag har lagt fram den, inga ursäkter kommer heller trots att samma person som påstod att informationen inte fanns kallade mig och andra för lögnare.

Att folk ljuger och kastar skit på andra när deras bild av världen inte visar sig stämma är nog tyvärr något man får stå ut med, det är väl det enda dom kan göra i det läget.

Mvh isan lover

Vilket "understatement" cheesy.gif cheesy.gif cheesy.gif cheesy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är ju ganska många år sedan, men saken har varit uppe många gånger på forumet och då inte minst vid den aktuella tidpunkten.

Går säkert att hitta både på forumet och Google om du vill.

Mvh isan lover

 

Det är du som hävdat detta många gånger på forumet-men det gör ju inte det hela till sanning bara för man upprepar en lögn om och om igen. Du har nämligen presenterat 0 länkar som stödjer det du påstår. 

 

Så med ditt track record här så kan vi alla konstatera att du ljuger. Igen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är du som hävdat detta många gånger på forumet-men det gör ju inte det hela till sanning bara för man upprepar en lögn om och om igen. Du har nämligen presenterat 0 länkar som stödjer det du påstår. 

 

Så med ditt track record här så kan vi alla konstatera att du ljuger. Igen.

Skulle vara kul om någon lyckades beslå IL med att tala sanning nån gång. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

I alla demokratier får valets förlorare och parlamentariska minoritet lägga motioner, diskutera och framföra sina åsikter så lång är vi överens, ex. på detta är oppositionens skuggbudgeten denna vecka i Sverige.

Men sen är detta ju ingen som helst garanti för att minoritetens motioner och åsikter leder till något eftersom majoriteten kanske röstar ned deras motioner och föredrar sina egna, detta är inget märkligt alls.

Det är en missuppfattning (speciellt i Thailand) att det skulle vara odemokratiskt och olagligt för majoriteten kör över minoriteten i vissa frågor, så är det naturligtvis inte alls, det är en demokratisk rättighet att göra detta.

I dom flesta demokratier är det nästan alltid den rådande majoritetens motioner som röstas igenom och ytterst sällan oppoisitionens, det är absolut inget konstigt med detta, att en del Thailändare inte begriper detta och ropar på kupp om dom förlorar en omröstning, men som Svensk borde du veta att det inte är så.

Mvh isan lover

Nu är ju naturligtvis inte detta en regel utan undantag.

Det kan ju till exempel aldrig vara ok för en majoritet att rösta för att mörda den övriga minoriteten.

Eller att en majoritet röstar för att den övriga minoriteten ska förlora sin rösträtt. Eller att för majoriteten rösta igenom lagar som gynnar en person i hela landet endast.

Det finns ett missförstånd från din sida att det är ok enligt vad som anses demokratiskt att rösta igenom vilka lagar som helst bara för att man har majoritet.

Om det vore så. Så är det ju inom demokratins ramar helt ok att stifta lagar som avskaffar demokratin.

Och det kan ju enligt vad du framför aldrig vara fel om det beslutas av en majoritet.

Demokratin har naturligtvis spelregler att hålla sig till för att få kalla sig demokrati.

Och sysslar regeringen i första hand med beslut som gynnar dom ekonomiskt och undantar dom för ansvar för brott. Så skulle jag nog mer kalla detta för brott mot demokratins grundtanke. Istället som en dåres försvarstal, kalla det för demokrati.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Hej

Det undantaget har jag gjort några gånger.

Men själv tycker jag att det är både barnsligt och löjligt att be andra söka efter information åt en, speciellt om man själv har deltagit i dom trådar där ämnet har varit uppe och länkats till, så är det ju oftast eller snarare nästan alltid.

Har man inget annat att komma med kan man ju alltid förneka fakta och hoppas att klara sig ur diskussionen på det sättet.

Det märkliga är också att dom som efterfrågar länkar nästan undantagslöst har undvikit att kommentera den vid dom tillfällen jag har lagt fram den, inga ursäkter kommer heller trots att samma person som påstod att informationen inte fanns kallade mig och andra för lögnare.

Att folk ljuger och kastar skit på andra när deras bild av världen inte visar sig stämma är nog tyvärr något man får stå ut med, det är väl det enda dom kan göra i det läget.

Mvh isan lover

Tjeena.

Några gånger...

Ett av undantagen är tydligen att komma med en länk som visar att "din form" av demokrati finns i Sverige.

Jag kom på att vi göra en kul liten tävling av alla teorier du slänger ur dej. Tänkte vi kan kalla den:

Länk eller Lögn.

När du kommer med en vansinnig fantasi kan någon skriva Länk eller Lögn. Då har du 24 timmar på dej att komma med något som styrker din teori. För att du ska känna att det är värt besväret får du 3 poäng. Lyckas du inte får det andra laget 1 poäng.

Som synes får du handikapp men du ligger redan under med 50-0 med tanke på alla trådar du har lämnat när du blivit överbevisad.

Tjeena.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Skulle vara kul om någon lyckades beslå IL med att tala sanning nån gång. 

Den som gör det, han ljuger!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är tydligen ok enligt rådande praxis att bara släppa fram ett visst antal ifrån ett parti i en och samma fråga, det förekom redan under Demokraternas tid vid makten fast då var det röda som nekades att tala inför parlamentet.

Talmannen när PT styrde valde dock inte att förbjuda alla att tala utan fastslog att Demokraterna fick utse 5 personer att framföra deras åsikt i frågan istället för dom 48 som hade begärt ordet, talmannen ansåg att det då mer handlade om en taktik att förhala ärendet än att verkligen vilja påverka den kommande omröstningen, så var det nog också om man ska tro på media ifrån tidpunkten.

5 personer borde väl ha räckt för att på ett tydligt sätt klargöra var partiet stod i denna fråga, att 43 till hade fått säga samma sak hade knappast förändrat något i sak.

Mvh isan lover

 

PT gjorde allt de kunde för att skynda på att få igenom amnestin för alla brott som begåtts och visst gjorde demokraterna allt de kunde för att förhala detta. Aldrig att så många hade begärt ordet om det inte handlade om att förhala. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det sägs att man får det man förtjänar..så även i Thailand och folket som bor där...precis som i Svedala   :focus:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sägs att man får det man förtjänar..så även i Thailand och folket som bor där...precis som i Svedala   :focus:

 

Det stämmer inte, jag får helt klart mer än vad jag förtjänar :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Visa EN ENDA länk jag har lagt in som stödjer någon junta!!!!!!!

 

Annars så håll käften ditt jävla stolpskott!!!!

Hej

Nu börjar du visa ditt rätta jag.

Tack det samma.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

PT gjorde allt de kunde för att skynda på att få igenom amnestin för alla brott som begåtts och visst gjorde demokraterna allt de kunde för att förhala detta. Aldrig att så många hade begärt ordet om det inte handlade om att förhala. 

 

/ SatanG

Hej

Så var det enligt mig också, men om det är olagligt att driva en fråga snabbt som vissa verkar tro är jag inte alls säker på.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att som du ständigt och jämt vräka ur dig anmärkningsvärda påståenden som du får reaktioner på och ha som regel att alltid svara när du ombeds härleda DINA påståenden "det finns i tidigare trådar på MPR, varsågod och leta" gör bara att ingen tror på dig

 

Fattar du inte det ?

Hej

Det är bara ett fel med detta påstående, jag har gjort undantag och letat fram flera år gamla länkar och trådar, men det är både tidsödande och orimligt att kräva detta i alla sammanhang, hade folk sen bett om ursäkt och tagit till sig av dom länkar som jag har letat upp kanske jag hade brytt mig mer men nu skiter jag i det.

Att få kritik ifrån kuppvänner, antidemokratiska diktaturförespråkare ser jag snarare som en komplimang och tecken på att jag gör rätt.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Hej

Nu börjar du visa ditt rätta jag.

Tack det samma.

Mvh isan lover

 

Du är ju dum på riktigt!!!

 

Visa EN ENDA länk jag har lagt in som stödjer någon junta!!!!!!!

 

Annars så håll käften ditt jävla stolpskott!!!!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är bara ett fel med detta påstående, jag har gjort undantag och letat fram flera år gamla länkar och trådar, men det är både tidsödande och orimligt att kräva detta i alla sammanhang, hade folk sen bett om ursäkt och tagit till sig av dom länkar som jag har letat upp kanske jag hade brytt mig mer men nu skiter jag i det.

Att få kritik ifrån kuppvänner, antidemokratiska diktaturförespråkare ser jag snarare som en komplimang och tecken på att jag gör rätt.

Mvh isan lover

Du verkar ha väldigt mycket tid till att gräva fram fantastiska fakta som ingen annan har hört talas om. Om du nu ändå har tillgång till dessa så kan det väl inte vara särskilt tidsödande att dela med dig av dom?  Att du får kritik beror nog snarast på att du väldigt ofta ljuger i din argumentation samt att du upplever korruption, tortyr, massmord, slaveri etc som något naturligt förekommande i din form av "demokrati".  Knappast något att vara stolt över eller något tecken på att du "gör rätt".

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du är ju dum på riktigt!!!

 

Visa EN ENDA länk jag har lagt in som stödjer någon junta!!!!!!!

 

Annars så håll käften ditt jävla stolpskott!!!!

Hej

Är du inte nykter idag?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är ju dum på riktigt!!!

 

Visa EN ENDA länk jag har lagt in som stödjer någon junta!!!!!!!

 

Annars så håll käften ditt jävla stolpskott!!!!

 

Tror faktiskt inte IL är dum, han är bara otroligt blåögd och ser inte Thailand utanför sin egen ranch i mönsterbyn.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du verkar ha väldigt mycket tid till att gräva fram fantastiska fakta som ingen annan har hört talas om. Om du nu ändå har tillgång till dessa så kan det väl inte vara särskilt tidsödande att dela med dig av dom?  Att du får kritik beror nog snarast på att du väldigt ofta ljuger i din argumentation samt att du upplever korruption, tortyr, massmord, slaveri etc som något naturligt förekommande i din form av "demokrati".  Knappast något att vara stolt över eller något tecken på att du "gör rätt".

Hej

Hade ni kuppvänner och försvarare av juntan bett om ursäkt när jag tidigare har gjort undantag och länkat till sådant ni har påstått inte existerar och kallat mig lögnare hade saken nog varit i ett annat läge, men eftersom ni inte har bett om ursäkt när ni har haft fel och dessutom har undvikit att besvara dom länkar och trådar jag har letat upp så är intresset ifrån min sida noll.

Men det är inte svårt att söka själv och desto lättare är det väl om man har varit aktiv i nämna tråd.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror faktiskt inte IL är dum, han är bara otroligt blåögd och ser inte Thailand utanför sin egen ranch i mönsterbyn.

Själv så funderar jag om man kan vara så otroligt blåögd (eller kanske man ska kalla det rödögd i det här fallet?). Undrar istället om inte IL driver med oss för att se hur långt han kan gå innan han retat upp någon så att de tappar konceptet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hade ni kuppvänner och försvarare av juntan bett om ursäkt när jag tidigare har gjort undantag och länkat till sådant ni har påstått inte existerar och kallat mig lögnare hade saken nog varit i ett annat läge, men eftersom ni inte har bett om ursäkt när ni har haft fel och dessutom har undvikit att besvara dom länkar och trådar jag har letat upp så är intresset ifrån min sida noll.

Men det är inte svårt att söka själv och desto lättare är det väl om man har varit aktiv i nämna tråd.

Mvh isan lover

Tror du verkligen att någon tror på dessa patetiska ursäkter?  Hade det funnits fakta bakom dina fantastiska påståenden hade det tagit mycket mindre tid och energi att lägga fram dom än du lägger ner på att skriva ihop löjeväckande ursäkter.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hade ni kuppvänner och försvarare av juntan bett om ursäkt när jag tidigare har gjort undantag och länkat till sådant ni har påstått inte existerar och kallat mig lögnare hade saken nog varit i ett annat läge, men eftersom ni inte har bett om ursäkt när ni har haft fel och dessutom har undvikit att besvara dom länkar och trådar jag har letat upp så är intresset ifrån min sida noll.

Men det är inte svårt att söka själv och desto lättare är det väl om man har varit aktiv i nämna tråd.

Mvh isan lover

Om du lägger ner det med att kalla folk för kuppvän, demokratihatare "försvarare av juntan" etc etc skulle du få mycket bättre gehör.

 

Det handlar inte ig alls av att försvara en junta, utan mer o att begripa att ibland är en bra diktatur temporärt bättre än en havererad sk demokrati.

 

Inte ens du kan ju inte förneka att det gick åt helvete för fam Shinawatra då oskyldiga människor blev dödade på gatorna i parti och minut.

Och efter kuppen har ingen mig veterligen blivit dödad i politiskt våld kopplat till dessa problem, det är väl ändå bra för folket?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv så funderar jag om man kan vara så otroligt blåögd (eller kanske man ska kalla det rödögd i det här fallet?). Undrar istället om inte IL driver med oss för att se hur långt han kan gå innan han retat upp någon så att de tappar konceptet?

 

Visst är det så, det kan jag också förstå med alla okvädesord han blir utsatt för, och även delar ut själv ibland!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Hej

Är du inte nykter idag?

Mvh isan lover

 

Jag är i princip alltid nykter, vad är din ursäkt?

 

En repris tills du visar var jag länkat till stöd för juntan.

 

Reprisen!

Du är ju dum på riktigt!!!

 

Visa EN ENDA länk jag har lagt in som stödjer någon junta!!!!!!!

 

Annars så håll käften ditt jävla stolpskott!!!!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Visst är det så, det kan jag också förstå med alla okvädesord han blir utsatt för, och även delar ut själv ibland!

 

Och lögnerna om vad han påstår att folk skrivit/länkat till.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det så, det kan jag också förstå med alla okvädesord han blir utsatt för, och även delar ut själv ibland!

Det blir lite hönan eller ägget! Kom okvädesorden först eller kom de i respons på något? Någon kanske lyckades i sitt uppsåt.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...