Jump to content
IGNORERAD

Prayut vill införa höghastighetståg i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Efter att ha åkt snabbtåg i Kina och Japan så överväger Thailands premiärminister Prayut Chan-ocha nu att snabba på införandet av höghastighetståg i landet.
I sitt TV-program på fredagen så talade han om fördelarna med att utrusta landets järnvägar med höghastighetståg efter att de nya spåren lagts. Potentiella rutter kunde enligt Prayut vara Bangkok till Hua Hin i Prachuap Khiri Khan, och från huvudstaden till Rayong via Pattaya och U-tapao.
"Regeringen kommer arbeta för påtagliga framsteg under detta år," sade han. Den militära regeringen har tidigare inte ansett att höghastighetståg varit ekonomiskt gångbara och inkluderade dem inte i sin renoveringsplan för järnvägsinfrastrukturen. Både Thailand och Kina kommer vara med och utveckla Thailands framtida järnväg, och Prayut sade att intresset för höghastighetståg är stort även i den privata sektorn.

Källa: http://www2.bangkokpost.com/news/transport/485280/pm-keen-on-high-speed-rail

 

post-8073-0-61930700-1425101509.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nu har man sett idolen.Enligt Sandviken herrn har tydligen manga bra ider pa gang 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...