Jump to content
IGNORERAD

Prayut slipper undan utredning om skumma mikrofoninköp


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailands antikorruptionsmyndighet har besparat juntaledaren och premiärminister Prayut Chan-ocha dess utredning av regeringens inköp av ovanligt dyra mikrofoner och annan utrustning för 67,9 miljoner baht förra året.
De 192 mikrofonerna - som kostade 145,000 baht styck - köptes till kabinettets konferensrum i september innan Prayut och hans kabinett flyttat in i sina kontor. Man beställde även en TV-skärm för 520,000 baht, en TV-upphängning för 19,000 baht och LED-lampor för 110,000 baht till rummet.
De ovanligt höga prislapparna fick medias uppmärksamhet och många spekulerade att korruption låg bakom. Den Nationella Antikorruptionskommissionens talesman Vicha Mahakhun sade under tisdagen att tio tjänstemän kommer utredas för inköpen, men påpekade att bland annat Prayut slipper undan eftersom de "endast godkände inköpen."

Källa: http://www.khaosodenglish.com/detail.php?newsid=1424840201

 

post-8073-0-97326000-1424925711.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    16

  • Tallviking

    15

  • turisten

    14

  • Nack Laeng

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Prayut slipper undan eftersom de "endast godkände inköpen."

 

Ingen double standard längre i Thailand, skönt att se

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ingen double standard längre i Thailand, skönt att se

 

/Enis

Hej

 

Tyvärr ett helt väntat beslut i denna diktatur som säkerligen gillas av forumets enögda militärvänner. 

 

Dom flesta andra har väl sedan länge konstaterat att Thailand rättvisa fungerar dåligt även när det råder demokrati och när det som nu råder diktatur är väl närmast rättssystemet ett skämt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Tyvärr ett helt väntat beslut i denna diktatur som säkerligen gillas av forumets enögda militärvänner. 

 

Dom flesta andra har väl sedan länge konstaterat att Thailand rättvisa fungerar dåligt även när det råder demokrati och när det som nu råder diktatur är väl närmast rättssystemet ett skämt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Det finns bara en enögd individ på detta forum och det är du!

På tal om skämt så uppfyller du alla kriterier där också.

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen tillbaks IL ;)

 

men du håller väl med om att juntan även gjort en hel del positiva insatser mot korruption, polismutor,olagligt bruk av kungens eller statens mark smutsiga statsanställda osv?

 

Jag menar att allt är inte Svart eller Vitt...  t o m din husgud Taxen gjorde ju faktiskt en del bra saker..  ;)

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

välkommen tillbaks IL :wink:

 

men du håller väl med om att juntan även gjort en hel del positiva insatser mot korruption, polismutor,olagligt bruk av kungens eller statens mark smutsiga statsanställda osv?

 

Jag menar att allt är inte Svart eller Vitt...  t o m din husgud Taxen gjorde ju faktiskt en del bra saker..  :wink:

Hej

 

Visst har juntan fattat en del populistiska beslut som att bjuda på fotbolls VM, dela ut paraboler, anordna diverse gratis evenemang och att dela ut en gåva på 1000 baht per rai till landets risbönder m.m.

 

Om det var riktigt att rensa stränder ifrån solstolar, försäljare och parasoll råder det ju minst sagt delade uppfattningar om, liksom att stänga ned marknader och stoppa gatuförsäljningen i landet, det som du kallar insatser mot korruption, polismutor m.m ser andra som ett sätt för militären att själva skaffa sig mer inflytande, kontroll och intäkter, om korruptionen i landet ökar eller minskar just nu är det knappast någon som vet eftersom all media är kontrollerad av juntan och uppmanas att bara skriva om det som är positivt.

 

Kampanjer mot korruption och då inte minst bland dom statsanställda är ju något som Thaksin hade redan på tidigt 2000 tal, ibland känns det som om Juntan kopierar en del av hans ideer rakt av, visst är det bra med såna insatser men nyttan av detta bör ses till priset av diktatur, slopad yttrandefrihet, förtryck, landets hårdaste censur någonsin och politisk förföljelse.

 

Själv föredrar jag som sagt demokrati, folkvalda regeringar och demokratiskt fattade beslut i ett parlament (riksdag) framför militärkupper, diktatur och juntor, i princip tycker jag att det mer eller mindre ointressant vad en militärjunta gör eller avstår att göra, en diktatur och junta ska alltid förkaktas och ses för vad den är.

 

Folket ska alltid ha makten och militären ska ovillkorligen vara under civil kontroll.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det finns bara en enögd individ på detta forum och det är du!

På tal om skämt så uppfyller du alla kriterier där också.

Hej

 

Där har du nog fel som vanligt, det vimlar av politiskt enögda människor på forumet och du är självskrivet en av dom i toppen på denna lista. 

 

Att det finns gott om enögda på detta forum upptäcker nog dom flesta efter bara några besök här på MPR och att förneka det uppenbara är föga trovärdigt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Där har du nog fel som vanligt, det vimlar av politiskt enögda människor på forumet och du är självskrivet en av dom i toppen på denna lista. 

 

Att det finns gott om enögda på detta forum upptäcker nog dom flesta efter bara några besök här på MPR och att förneka det uppenbara är föga trovärdigt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Du är dig lik  :nono:  Att förändra det Taxen ställde till med är inte gjort på en dag och din halmstråresa fortsätter.Att nämna att Taxen jobbat emot korruptionen är som att svära i kyrkan.Att en demokratisk regering skall vara folkvald är vi nog alla överens om,men att resa ett land som var så nerkört tar nog sin tid men det har nog ni kommunister svårt att se.Vi får väl se vad korruptionsindex visar men fortsätt du med dina mantran,du gör dig bara löjlig i din iver att smutskasta allt som någon annan än Thaksin gör.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

så du hittar alltså inte en enda bra sak som juntan har gjort?   ;) 

 

fantastiskt enkelspårigt min vän.....

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tyvärr ett helt väntat beslut i denna diktatur som säkerligen gillas av forumets enögda militärvänner.

Dom flesta andra har väl sedan länge konstaterat att Thailand rättvisa fungerar dåligt även när det råder demokrati och när det som nu råder diktatur är väl närmast rättssystemet ett skämt.

Med vänlig hälsning isan lover

Om dina "folkvalda" hjältar hade gjort samma sak hade dom definitivt sopat det under mattan.

Nu kom det upp till ytan. Det är väl bra.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

så du hittar alltså inte en enda bra sak som juntan har gjort?   :wink:

 

fantastiskt enkelspårigt min vän..

Du hoppade över första stycket i IL inlägg förstår jag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du hoppade över första stycket i IL inlägg förstår jag. 

nej, pga att allt  "positivt skrev med ett förbehåll..

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sammanfattning: Man har köpt in bla en TV till kabinettets konferensrum för 520.000 battingar men " Prayut slipper undan eftersom de "endast godkände inköpen."

 

Jag är ingen fan av Thaksin men att dra in honom i denna debatt  och påstå att han var ännu värre när det gäller korruption är ju ganska lågt tycker jag.

 

Fritz..
 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du är dig lik  :nono:  Att förändra det Taxen ställde till med är inte gjort på en dag och din halmstråresa fortsätter.Att nämna att Taxen jobbat emot korruptionen är som att svära i kyrkan.Att en demokratisk regering skall vara folkvald är vi nog alla överens om,men att resa ett land som var så nerkört tar nog sin tid men det har nog ni kommunister svårt att se.Vi får väl se vad korruptionsindex visar men fortsätt du med dina mantran,du gör dig bara löjlig i din iver att smutskasta allt som någon annan än Thaksin gör.

Hej

 

Ja för dig är det säkert som att svära i kyrkan när man tar upp folkvaldas kampanjer mot korruption, men för dig måste väl en kampanj ledas av en junta under rådande diktatur för att gillas av dig.

 

Om det numera (åtminstone av dig) anses vara kommunistiskt att låta olika länders befolkningar själva få utse sina egna regeringar i fria val så får du gärna kalla mig kommunist.

 

Själv förstår jag inte ens hur man ska kunna få in uppgifter till CPI under rådande diktatur, pressofrihet och censur?

 

Juntan styr ju med undantagstillstånd, militära domstolar, järngrepp om all media som regelbundet uppmanas att skriva positivt annars kommer dom enligt Juntaledaren att stängas.

 

Men kommer Juntaledaren ens i närheten av Thaksins siffror i CPI före kuppen 2006 ska jag bli den förste att gratulera.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Sammanfattning: Man har köpt in bla en TV till kabinettets konferensrum för 520.000 battingar men " Prayut slipper undan eftersom de "endast godkände inköpen."

 

Jag är ingen fan av Thaksin men att dra in honom i denna debatt  och påstå att han var ännu värre när det gäller korruption är ju ganska lågt tycker jag.

 

Fritz..

 

Är inte det mallen för hur ALLA liknande diskussioner utspelar sig här på MPR? Nu väntar vi bara på "Men Yingluck då!".. :good:

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Där har du nog fel som vanligt, det vimlar av politiskt enögda människor på forumet och du är självskrivet en av dom i toppen på denna lista. 

 

Att det finns gott om enögda på detta forum upptäcker nog dom flesta efter bara några besök här på MPR och att förneka det uppenbara är föga trovärdigt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Jag är för allt allt som du och alla andra kommunister är emot , politrukjävel.

.

 

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är för allt allt som du och alla andra kommunister är emot , politrukjävel.

.

Tare lugnt, det är inte fredag förrän i morgon!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Tyvärr ett helt väntat beslut i denna diktatur som säkerligen gillas av forumets enögda militärvänner. 

 

Dom flesta andra har väl sedan länge konstaterat att Thailand rättvisa fungerar dåligt även när det råder demokrati och när det som nu råder diktatur är väl närmast rättssystemet ett skämt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Helt klart korkat att inte ge Prayut ett rapp äver fingrarna för detta. Tycker dock man med fog kan hävda att det går framåt med korruptionsbekämpningen sedan kuppen. Thailand har gått från 102:a plats 2013 till 85:e år 2014 enligt Transparency Internationals CPI-lista. Faktiskt ett väldigt kraftigt hopp. Tycker man kan ge juntans insats ett gott betyg hittills. Vi får hoppas att man fortsätter på den inslagna vägen.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Visst har juntan fattat en del populistiska beslut som att bjuda på fotbolls VM, dela ut paraboler, anordna diverse gratis evenemang och att dela ut en gåva på 1000 baht per rai till landets risbönder m.m.

 

Om det var riktigt att rensa stränder ifrån solstolar, försäljare och parasoll råder det ju minst sagt delade uppfattningar om, liksom att stänga ned marknader och stoppa gatuförsäljningen i landet, det som du kallar insatser mot korruption, polismutor m.m ser andra som ett sätt för militären att själva skaffa sig mer inflytande, kontroll och intäkter, om korruptionen i landet ökar eller minskar just nu är det knappast någon som vet eftersom all media är kontrollerad av juntan och uppmanas att bara skriva om det som är positivt.

 

Kampanjer mot korruption och då inte minst bland dom statsanställda är ju något som Thaksin hade redan på tidigt 2000 tal, ibland känns det som om Juntan kopierar en del av hans ideer rakt av, visst är det bra med såna insatser men nyttan av detta bör ses till priset av diktatur, slopad yttrandefrihet, förtryck, landets hårdaste censur någonsin och politisk förföljelse.

 

Själv föredrar jag som sagt demokrati, folkvalda regeringar och demokratiskt fattade beslut i ett parlament (riksdag) framför militärkupper, diktatur och juntor, i princip tycker jag att det mer eller mindre ointressant vad en militärjunta gör eller avstår att göra, en diktatur och junta ska alltid förkaktas och ses för vad den är.

 

Folket ska alltid ha makten och militären ska ovillkorligen vara under civil kontroll.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Enligt Reporters without Borders pressfrihetsindex gick Thailand från 135:e plats 2013 till 130:e plats 2014 på listan. Så det verkar som deras analys skiljer sig rätt väsentligt från din i detta avseendet.  

Ändrades av turisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är för allt allt som du och alla andra kommunister är emot , politrukjävel.

.

 

Måste vara en befrielse för dig att inte fatta hur patetisk du är som inte kan uppföra dig vuxet .........

 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Sammanfattning: Man har köpt in bla en TV till kabinettets konferensrum för 520.000 battingar men " Prayut slipper undan eftersom de "endast godkände inköpen."

 

Jag är ingen fan av Thaksin men att dra in honom i denna debatt  och påstå att han var ännu värre när det gäller korruption är ju ganska lågt tycker jag.

 

Fritz..

 

Vem är det som är högst delaktig i att Thailand höll på att gå i konkurs?Sviterna efter hans vanstyre kommer att visa sig länge än.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är det som är högst delaktig i att Thailand höll på att gå i konkurs?Sviterna efter hans vanstyre kommer att visa sig länge än.

Enligt expertisen på MPR lär han eller hon lystra till pseudonymen IL!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sammanfattning: Man har köpt in bla en TV till kabinettets konferensrum för 520.000 battingar men " Prayut slipper undan eftersom de "endast godkände inköpen."

 

Jag är ingen fan av Thaksin men att dra in honom i denna debatt  och påstå att han var ännu värre när det gäller korruption är ju ganska lågt tycker jag.

 

Fritz..

 

 

 

Du har rätt om du ställer lika krav på en diktator och en folkvald PM!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt expertisen på MPR lär han eller hon lystra till pseudonymen IL!

 

 

Har du glömt att du inte är rödskjorta, igen?

 

 Ja ja. Det är inte lätt att bli gammal, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du glömt att du inte är rödskjorta, igen?

 

 Ja ja. Det är inte lätt att bli gammal, hehe.

Du ska nog inte citera det du inte begriper!

 

:good:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...