Jump to content
IGNORERAD

20-årig falsk polis gripen i Chiang Mai


MPR Nyheter

Recommended Posts

En juridikstudent har gripits i Chiang Mai för att ha burit en falsk polisuniform och lurat folk att ge honom pengar.
Den 20-årige mannen lurade folk att tro att han var polis i samband med att han försökte sälja en bil till dem, och hävdade att priset var billigt eftersom den beslagtagits samband med drogbrott. Han sade åt dem att betala 40,000 baht i förväg och försvann sedan.
Han hittades i en lägenhetsbyggnad i Chiang Mai på fredagen, och polisen hittade en uniform, två skjutvapen och en walkie-talkie. Han testades även positiv för metamfetamin. "Jag vill verkligen arbeta som polis. Jag tog polisproven två gånger men misslyckades. Jag beslutade att köpa en falsk polisuniform och många personer trodde på mig," sade han.

Källa: http://www2.bangkokpost.com/news/general/480344/police-imposter-caught-in-chiang-mai

 

post-8073-0-95922700-1424506465.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill verkligen arbeta som polis. Jag tog polisproven två gånger men misslyckades. Jag beslutade att köpa en falsk polisuniform och många personer trodde på mig," sade han.
Då är man "riktig" polis ?

 

Tänk vad som skulle hända i Sverige om man uppträdde som polis i stan med uniform etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra sätt för att bli polis nångång måste väl vara att inte begå brott eller använda illegala droger.

Fast, det vetefan... TiT

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vill vara polis så e man polis...
Orsak
Det förutsätter att man kan lagen (vilket många poliser inte kan, och mängder av advokater tvistar om)
Miljoner av "riktiga" poliser i världen sysslar med enligt lagboken tradigt ruggiga brott...
Ja förutsett att mutor är ett brott...

Simma lungt :-) //GlobalWalker

himmet

videos

Link to comment
Dela på andra sajter

Underförstått, Jag ville bli en riktig polis för då kan man lura, robba och ta emot hur mycket mutor som helst utan risk att det händer mer än eventuell förflyttan!

Riktig polis är inte riktigt lika överallt i världen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...