Jump to content
IGNORERAD

Trafikpolisen jagar pappa som lät 9-åring köra bil i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

En pappa som visade upp sin bilkörande 9-åring på internet har nu blivit inkallad till den thailändska trafikpolisen.
Yakumi Kung lade upp bilder på Facebook där hans 9-årige son kör på Phet Kasem Road i Bangkok med texten, "Min temporära chaufför. Den vanliga snubben är på semester. På Phet Kasem Road. Jag ber medan jag sitter här."
Trafikpolisen lade under onsdagen dock själva upp bilden på sin Facebook-sida med meddelandet, "Kom och lämna in dig själv, Ya." Yakumi svarade genom att stänga ner sin Facebook-sida. Blir han fångad så är det dock troligt att han endast kommer bötfällas några tusen baht, likt en annan oansvarig pappa som lät sin dotter köra till skolan i Surat Thani. Den sistnämnda pappans välkända försvar var att han, "Glömde att tänka."

Källa: http://Bangkok.coconuts.co/2015/02/03/Bangkok-dad-shows-baby-driver-facebook

 

post-8073-0-67484900-1422953134.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk vad ofta det är som thai glömmer att tänka när dom vistas i trafiken ....

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Så typiskt thailändare att skita i sina barns säkerhet.

Ja jävlar, enna dumma muppar de där Thailändarna, detta hade ju aaaaaldrig kunna hänt i trygga Svedala...

Ni får diskutera det på ert symöte nästa gång!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai tänker väldigt mycket i trafiken.

 

Mest hur man skall skaffa sig fördelar som att ligga i fel fil, rödljuskörningar, köra mot enkelriktat för att spara någon km, spara på glödlampor genom att inte använda blinkers eller lyse förrän det är nermörkt.

 

Krävs mycket tanke för detta.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai tänker väldigt mycket i trafiken.

Mest hur man skall skaffa sig fördelar som att ligga i fel fil, rödljuskörningar, köra mot enkelriktat för att spara någon km, spara på glödlampor genom att inte använda blinkers eller lyse förrän det är nermörkt.

Krävs mycket tanke för detta.

Håller inte med, tycker de kör rätt bra, det största gisselet är alla mc isof.

De är duktiga med blinkers och kör konsekvent, man får vara bestämd bara.

Jag har kört flera 1000 mil de senaste åren.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den största trafikfaran i Thailand är de stora hastighetsskillnaderna mellan fordonen på en och samma väg kombinerat med thailändarnas hänsynslöshet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller inte med, tycker de kör rätt bra, det största gisselet är alla mc isof.

De är duktiga med blinkers och kör konsekvent, man får vara bestämd bara.

Jag har kört flera 1000 mil de senaste åren.

Du kör mest bil och jag vet du kör mycket, sätt dig ett par hundra mil på en MC och du kommer att ändra uppfattning om delar av trafikbeteendet.

 

Bilar som bara svänger ut framför dig, kör om dig för att svänga 15 meter senare utan en tanke på använda blinkers.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kör mest bil och jag vet du kör mycket, sätt dig ett par hundra mil på en MC och du kommer att ändra uppfattning om delar av trafikbeteendet.

Bilar som bara svänger ut framför dig, kör om dig för att svänga 15 meter senare utan en tanke på använda blinkers.

Håller med.

Men syftade mest på alla stollar på moppe i stadstrafik, särskilt yngre.

Men annars på mc så är det ingen lek i Sverige heller, för mycket kärringar på väg till syjuntan bakom ratten!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Detta får mig att tänka på svärfar som för några år sedan sa att våran pojk var fantastisk, vad då sa frugan, han kan redan köra bil sa svärfar.

Det visade sig att han lät vår son stå framför honom i sätet och ratta hans pickup, han körde jättebra tills dess att dom kom till en 90 graders sväng, då räckte inte pojkens armar till längre och när svärfar vred på ratten fastnade pojke i ratten och följde med.

Frugan blev minst sagt chockad och arg, själv var jag inte det minsta förvånad.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Detta får mig att tänka på svärfar som för några år sedan sa att våran pojk var fantastisk, vad då sa frugan, han kan redan köra bil sa svärfar.

Det visade sig att han lät vår son stå framför honom i sätet och ratta hans pickup, han körde jättebra tills dess att dom kom till en 90 graders sväng, då räckte inte pojkens armar till längre och när svärfar vred på ratten fastnade pojke i ratten och följde med.

Frugan blev minst sagt chockad och arg, själv var jag inte det minsta förvånad.

Mvh isan lover

Kommer ihåg när du skrev om att din son körde motor-bike utan hjälm, ett barn på en sådan men då försvarade du det?

Link to comment
Dela på andra sajter

glömde att tänka...hehe...det var en ny variant..otur när man tänker har man ju hört...har oxå erfarenhet av thaibilförare som kör hur bra som helst.iaf dom jag åkt med.men klart man sett mycket tok efter vägarna där som man inte trott var möjligt om man inte sett det med egna ögon.man kan väl säga att kontrasten mellan bra och dåliga förare är större i los än i svenne banans hemland.något som jag dock upplever här i svedala som blivit vanligare är väldigt gamla människor som borde fundera om dom skulle lägga ner bilkörandet.vet ej hur detta är i los..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kommer ihåg när du skrev om att din son körde motor-bike utan hjälm, ett barn på en sådan men då försvarade du det?

Hej

Han körde inte själv då, han var bara 4 år.

Det var en kusin på 11-12 år som körde, en kusin på 7 år åkte med tillsammans med vår son och ingen av dom hade hjälm.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Du kör mest bil och jag vet du kör mycket, sätt dig ett par hundra mil på en MC och du kommer att ändra uppfattning om delar av trafikbeteendet.

Bilar som bara svänger ut framför dig, kör om dig för att svänga 15 meter senare utan en tanke på använda blinkers.

Jag kör ganska mycket mc (cbr 650F).

Och dessutom i Bangkok. Jag upplever det nog mera som söndagsbilisten har en större förmåga att dyka upp i Stockholm än Bangkok.

Thailändare är vana med motorcyklar. Det är inte svenskar på vårkanten.

Då ser jag det som ett större problem med alla turister när man besöker Pattaya. Som envisas att köra motorcykel fast dom vare sig har körkort eller utbildning för detta.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...