Jump to content
IGNORERAD

Alla thailändska SIM-kontantkort ska registreras med start idag


MPR Nyheter

Recommended Posts

Jaha, då var det som jag misstänkte. Telefonrackaren är skum, stoppade in kortet i en annan telefon och gjorde samma sak. Fungerade finfint.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    8

  • Soengsang

    5

  • uptoyou

    4

  • Cavemannen

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det gick förr, men är ganska säker på att det ska registreras nu förtiden.

Med tanke på kriminella använde kontantkort som inte gick att spåras, så kom denna lag till.

Rock on!

Comviq hade representanter som gick runt på stan och dela ut SIM kort i sommras och du fick dom i näven utan någon registrering. Bara att sätta in i mobilen och tanka på således!

Link to comment
Dela på andra sajter

Comviq hade representanter som gick runt på stan och dela ut SIM kort i sommras och du fick dom i näven utan någon registrering. Bara att sätta in i mobilen och tanka på således!

 

 

Är utrett sedan ett tag :crazy:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Comviq hade representanter som gick runt på stan och dela ut SIM kort i sommras och du fick dom i näven utan någon registrering. Bara att sätta in i mobilen och tanka på således!

Men de försöker väl "tvinga" en för du måste ha ett "reggat" kontantkort för att kunna åka buss eller logga in på vissa parkeringar? De kör med att det är för vår trygghet men själv ser jag det som ett sätt att spåra folk, och det vet man hur telia säljer ens uppgifter till försäljare, så vad säljes ens rörelsemönster till för bolag, i vissa städer har de börjar kartlägga just hur folk rör sig när de shoppar via wifi...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men de försöker väl "tvinga" en för du måste ha ett "reggat" kontantkort för att kunna åka buss eller logga in på vissa parkeringar? De kör med att det är för vår trygghet men själv ser jag det som ett sätt att spåra folk, och det vet man hur telia säljer ens uppgifter till försäljare, så vad säljes ens rörelsemönster till för bolag, i vissa städer har de börjar kartlägga just hur folk rör sig när de shoppar via wifi...

 

Det är säkert den där Thaksin som ligger bakom detta, han ligger ju bakom det mesta av allt skit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är säkert den där Thaksin som ligger bakom detta, han ligger ju bakom det mesta av allt skit!

Är Taxsen inblandad i Comviq och våra Svenska regler?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är Taxsen inblandad i Comviq och våra Svenska regler?

 

den dan/om det går dåligt för Comviq/Tele2 så lovar jag att nån gulskjorta på forumet kommer att ta upp det...

Han äger ju trots allt AIS(enl Tomurdoc)

Ändrades av MRZ
Link to comment
Dela på andra sajter

den dan/om det går dåligt för Comviq/Tele2 så lovar jag att nån gulskjorta på forumet kommer att ta upp det...

Han äger ju trots allt AIS(enl Tomurdoc)

Kul att ni tar åt er viss fakta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att ni tar åt er viss fakta.

tror du inte att tekkor kan svara för sig själv? är du någon slags hjälpryttare åt en slagen häst eller?

Om DU! tittar så ser du att frågan INTE var stäld till dig,FJANT!

Link to comment
Dela på andra sajter

tror du inte att tekkor kan svara för sig själv? är du någon slags hjälpryttare åt en slagen häst eller?

Om DU! tittar så ser du att frågan INTE var stäld till dig,FJANT!

Ta nu inte i så du skiter på dig, lille vän [emoji2]

Krya på dig.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta nu inte i så du skiter på dig, lille vän [emoji2]

Krya på dig.

lille o lille jag tror du har missuffatat något, men som sagt, KRYA PÅ DIG! ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

tror du inte att tekkor kan svara för sig själv? är du någon slags hjälpryttare åt en slagen häst eller?

Om DU! tittar så ser du att frågan INTE var stäld till dig,FJANT!

Vilken fråga var det? Ser nämligen ingen fråga i ditt inlägg.

 

Om du inte vill ha svar från andra än den du citerar rekommenderar jag PM. På forumet får man nog räkna med att andra lägger sig i. Det är liksom det som är hela meningen med ett forum.

 

Sen kan det ju vara bra att inte referera till andra i inlägget om man absolut inte vill att personen i fråga skall svara.

 

Bara lite tips

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har varit inne på Telewiz Big C Pattaya Tai och registrerat ca två veckor sedan. AIS alltså och nu när jag skickar *141# får jag denna meddelande

i svar. Vad står det i den?

post-7521-0-91076400-1424600234.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit inne på Telewiz Big C Pattaya Tai och registrerat ca två veckor sedan. AIS alltså och nu när jag skickar *141# får jag denna meddelande

i svar. Vad står det i den?

På True kan man skicka en en kod så får man alla sms från dem på engelska fast jag vet inte om det finns på AIS

Du kanske skulle kolla upp det

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit inne på Telewiz Big C Pattaya Tai och registrerat ca två veckor sedan. AIS alltså och nu när jag skickar *141# får jag denna meddelande

i svar. Vad står det i den?

Det står att de inte kan visa begärd sida utan du ska gå till AIS shoppen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

tror du inte att tekkor kan svara för sig själv? är du någon slags hjälpryttare åt en slagen häst eller?

Om DU! tittar så ser du att frågan INTE var stäld till dig,FJANT!

Det är ett öppet forum och bara för att du citerar någon så betyder det givetvis inte att du endast kan förvänta dig svar av den du citerat, vill du ha svar av endast tekkor så föreslår jag att du skickar ett privat meddelande till honom...

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrerade mitt simkort (dtac) på flygplatsen då jag landade, tog en minut och det fanns flera andra operatörer där.

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dumma juntan.

 

Idag var jag in på Dtac butiken på i Central Festival och

tvingades att prata med en söt tjej i 2 minuter för att regga mitt sim kort

 

Bäst att stoppa in en :ironi:  för det verkar finnas många som mår dåligt av att regga kortet

Ändrades av knifetown

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Var är du någonstans, vad pratar du om. gör du någonting som inte överhögheten gillar. Lätt att sätta åt dej. dom behöver ju bara ditt telnr för att lyssna av dig när dom vill

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

om man köper en mobil med simkort från true move är det laddat med 2500 bath.kan man köpa surftid,ringa sverige o andra tjänster med det och kan man som på one to call ringa ett nummer o de drar en summa som man sen får ringavissa minuter gratis och samtidigt förlänger giltighetstiden för kortet en månad..

One to call ringer man ju *500*9# och får då 36 minuter för 30 bath samt att giltighetstiden förlängs en månad...vilket nummer slårman om de finns nåt liknande på true move

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...