Jump to content
IGNORERAD

Norrman dömd till nio års fängelse på Phuket för mord


MPR Nyheter

Recommended Posts

Norrmannen Sten Harvard Dokset - långtidsboende på Phuket - har dömts till nio års fängelse för mordet på sin före detta flickvän Rungnapa Suktong.
Domen föll under eftermiddagen i Phukets domstol och Dokset dömdes till 7,5 års fängelse för mord, sex månader för att ha dolt bevismaterial och ett år för olaga vapeninnehav. Dokset kunde ha dömts till upp till 20 års fängelse eller döden.
Den dömde hävdade att dödsfallet var en olyckshändelse som orsakades av svartsjuka. Han sade att hon slog i huvudet när hon föll nedför trappan i hans lyxvilla i Kata, men skador på offrets skalle indikerar att hon blivit slagen med ett hårt föremål. Hennes kvarlevor hittades av polisen i en soptunna i villans källare. Det är oklart om domen kommer överklagas av den dömde.

Källa: http://www.phuketgazette.net/phuket-news/Norwegian-expat-Dokset-jailed-years-Phuket-murder/48183#ad-image-0

 

post-8073-0-91849500-1422539266.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Om han åker i finkan, då borde hans visum vara ganska blåst när han kommer ut = asså enkel biljett hem till glada Norge?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

audirs2, on 29 Jan 2015 - 17:09, said:

Om han åker i finkan, då borde hans visum vara ganska blåst när han kommer ut = asså enkel biljett hem till glada Norge?

 

Tror nog inte visumet är hans största problem.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inget om hans bakgrund, men om man ponerar att detta var ett ögonblicks verk av en ostraffad Norrbagge - klarar en västerlänning 9 år i ett Thailändskt fängelse,,,?

 

http://www.thaiprisonlife.com/

 

vem bryr sig? han har tagit ett liv från en människa,(en kvinnlig sådan) tror du att 9 år är tillräckligt? inte enligt mig ialla fall, livstid eller arkubusering hade varot rätt om allt om bevis o dna på att det verkligen är rätt person som har utfört brottet, , å vem brur sig om han klarar 9 år på Bangkok Hilton, han lär nog få öppna bakluckan x antal gånger där å det skall han ha.

Ändrades av jan53
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om damen ramlade nedför trappan, slog i skallen och dog?

Hon kanske fick en knuff, men avsikten var inte att döda henne.

Är i så fall inte straffet i överkant?

 

Vem vet, inte jag, och inte du.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

vem bryr sig? han har tagit ett liv från en människa,(en kvinnlig sådan) tror du att 9 år är tillräckligt? inte enligt mig ialla fall, livstid eller arkubusering hade varot rätt om allt om bevis o dna på att det verkligen är rätt person som har utfört brottet, , å vem brur sig om han klarar 9 år på Bangkok Hilton, han lär nog få öppna bakluckan x antal gånger där å det skall han ha.

Tror jag inte, det va lixom ingen fattig svensk utan en förmögen norrman, och om han nu ska bebo Hilton ett antal år så kommer han förmodligen att vara fattigare men hyfsat välbehållen när han kommer ut!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag inte, det va lixom ingen fattig svensk utan en förmögen norrman, och om han nu ska bebo Hilton ett antal år så kommer han förmodligen att vara fattigare men hyfsat välbehållen när han kommer ut!

Men han kommer att vara rätt slapp i röva.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men han kommer att vara rätt slapp i röva.

Vet inte om det skulle vara normalfallet i Thaifängelse, gissar att hans förmögenhet hjälper även mot den åkomman, om den skulle vara oönskad!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men han kommer att vara rätt slapp i röva.

Varför skulle han bli slapp i röva, har thailändare helt plötsligt växt till sig i de nedre regionerna, förut var det ju ofta snack om lillfingrar i thailändarnas fillsingar. :wink:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle han bli slapp i röva, har thailändare helt plötsligt växt till sig i de nedre regionerna, förut var det ju ofta snack om lillfingrar i thailändarnas fillsingar. :wink:

Jag har då inte för vana att sticka lillfingret i anus[emoji6] Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har då inte för vana att sticka lillfingret i anus[emoji6]

Var väl inte så jag menade heller :nono: , tänkte väl mer på thailändarnas utstickande dimensioner :haha:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om damen ramlade nedför trappan, slog i skallen och dog?

Hon kanske fick en knuff, men avsikten var inte att döda henne.

Är i så fall inte straffet i överkant?

 

Vem vet, inte jag, och inte du.

 

 

MVH Tommy

 

Helt rätt!!

 

Du skulle haft med denna:

 

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det var en olycka,varför i så fall gömma henne i en soptunna?

 

Han blev chockad?

Man gör inte rationella saker under chock.

Kanske rädsla för den fina rättsskipningen som den Thailändska polisen är världskänd för?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

vem bryr sig? han har tagit ett liv från en människa,(en kvinnlig sådan) tror du att 9 år är tillräckligt? inte enligt mig ialla fall, livstid eller arkubusering hade varot rätt om allt om bevis o dna på att det verkligen är rätt person som har utfört brottet, , å vem brur sig om han klarar 9 år på Bangkok Hilton, han lär nog få öppna bakluckan x antal gånger där å det skall han ha.

 

Kan väl inte säga att jag bryr mig särdeles, jag vet inte vem karln är. Men just arkebusering vet jag inte om jag är så förtjust i. Svårt att backa bandet om det i framtiden skulle visa sig vara en felaktig dom, dessutom tycker jag nog man skall få tid att fundera över sina synder och kanske (?) komma ut som en mer laglydig individ.

Visst kan man tycka att 9 år (kanske kortare i praktiken) är kort tid för att ha kål på någon.

 

Arkebusering är avrättning med gevär. Metoden tillämpas både i militära sammanhang och i det civila. I militära sammanhang utförs avrättningen av en grupp soldater, vanligtvis upp till nio, som samtidigt avfyrar sina gevär på kort avstånd mot den dödsdömde. Det är vanligt att ett eller flera av vapnen är laddade med lös ammunition för att minska de kommenderade soldaternas skuldkänslor. (Det innebär att man aldrig kan veta vem som utdelade det dödande skottet).

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl inte säga att jag bryr mig särdeles, jag vet inte vem karln är. Men just arkebusering vet jag inte om jag är så förtjust i. Svårt att backa bandet om det i framtiden skulle visa sig vara en felaktig dom, dessutom tycker jag nog man skall få tid att fundera över sina synder och kanske (?) komma ut som en mer laglydig individ.

Visst kan man tycka att 9 år (kanske kortare i praktiken) är kort tid för att ha kål på någon.

 

Arkebusering är avrättning med gevär. Metoden tillämpas både i militära sammanhang och i det civila. I militära sammanhang utförs avrättningen av en grupp soldater, vanligtvis upp till nio, som samtidigt avfyrar sina gevär på kort avstånd mot den dödsdömde. Det är vanligt att ett eller flera av vapnen är laddade med lös ammunition för att minska de kommenderade soldaternas skuldkänslor. (Det innebär att man aldrig kan veta vem som utdelade det dödande skottet).

I Thailand använde de kulspruta

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand använde de kulspruta

 

Finns ju till och med en film om detta, "The last executioner"

 

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand använde de kulspruta

Det var förr det, nu får dom en eller flera sprutor.

 

Jag har för mig att dom stoppade sprutorna i en del delstater USA för att det skulle medföra omänskligt lidande.

 

Det kan jag inte förstå för jag har fått narkos inför en operation och det var dom bästa 15 till 30 bästa sekunderna jag upplevt.

 

Sedan dess kan jag i viss mån förstå knarkarna för det var en obeskrivlig känsla.

 

otto

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var förr det, nu får dom en eller flera sprutor.

 

Jag har för mig att dom stoppade sprutorna i en del delstater USA för att det skulle medföra omänskligt lidande.

 

Det kan jag inte förstå för jag har fått narkos inför en operation och det var dom bästa 15 till 30 bästa sekunderna jag upplevt.

 

Sedan dess kan jag i viss mån förstå knarkarna för det var en obeskrivlig känsla.

 

otto

jJa för de tyckte det blev för slabbigt med kulspruta har jag läst eller sett i någon dokumentär

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...