Jump to content
IGNORERAD

Bangkok rankad som världens 39:e säkraste stad


MPR Nyheter

Recommended Posts

Bangkok har rankats på 39:e plats av världens 50 säkraste städer 2015, medan Tokyo knep förstaplatsen och Jakarta jumboplatsen.
Economist Intelligence Unit's Safe Cities Index utvärderade de 50 säkraste städerna med hjälp av fyra indikatorer: digital säkerhet, hälsosäkerhet, infrastruktursäkerhet och personlig säkerhet. I varje indikator fanns ett flertal underindikatorer.
Tokyo samlade ihop totalt 85,63 och följdes på listan av Singapore, Osaka, Stockholm, Amsterdam och Sydney. Bangkok fick 62,69 poäng och placerade sig före bland annat Istanbul, New Delhi och Moskva.

 

Hela listan kan laddas ner i PDF-format här.

Källa: http://englishnews.thaipbs.or.th/Bangkok-ranked-39th-safe-cities-index-2015

 

post-8073-0-90685500-1422509319.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

"such as the frequency of vehicular accidents."

Den meningen borde ha dragit ner dom i källaren. För jag har för mig att Thailand räknades som världens 3dje farligaste land att vistas i trafiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

"such as the frequency of vehicular accidents."

Den meningen borde ha dragit ner dom i källaren. För jag har för mig att Thailand räknades som världens 3dje farligaste land att vistas i trafiken.

 

Thailand är #2, Namibia #1.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju vända på statistiken, 11 farligaste av 50 utvalda!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

"such as the frequency of vehicular accidents."

Den meningen borde ha dragit ner dom i källaren. För jag har för mig att Thailand räknades som världens 3dje farligaste land att vistas i trafiken.

Nu var det städer det handlade om och inte länder och då kan statestiken bli annorlunda

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det städer det handlade om och inte länder och då kan statestiken bli annorlunda

ja med Statesticklar kan man bevisa allt har jag hört

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...