Jump to content
IGNORERAD

Video: Taxichaufför försöker lura passagerare i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

En taxichaufför har sagt till en japansk passagerare som reste från Bangkoks flygplats Suvarnabhumi att startpriset för taxifärder från flygplatsen officiellt har höjts från 35 baht till 75 baht.
Passageraren ifrågasatte chauffören på thailändska och spelade även in konversationen. Videon lades upp på sociala medier och fick stor spridning under tisdagen. Japanen ska ha lagt märke till att taxametern var övertäckt med en trasa när han steg in i bilen. Han bad chauffören att visa mätaren, som motsträvigt gick med på det. Det visade sig då att mätaren redan stod på 75 baht istället för 35 som är den riktiga starttaxan.
Chauffören hävdar i videon att priset höjts på grund av dyrare fordonsgas, men japanen svarade att han ska fråga polisen om prishöjningen. Chauffören kontrade då med att han är militärpolis. Taxioperatörer vid Suvarnabhumi har avfärdat att starttaxan skulle ha höjts till 75 baht.

 

Videon kan ses i originalartikeln.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/461158/cabbie-at-suvarnabhumi-rips-off-japanese-tourist-insisting-the-flagfall-has-risen-from-b35-to-b75-no-it-hasn-t-says-the-airport-taxi-centre

 

post-8073-0-25641500-1422429046.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Han gör visst inga fler turer från Suvvan.....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jisses, ska MPR News  starta en ny tråd för alla som blivit blåsta på 40 battingar så blir det många nya trådar, den saken är klar. ;)

God natt MPR

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jisses, ska MPR News  starta en ny tråd för alla som blivit blåsta på 40 battingar så blir det många nya trådar, den saken är klar. :wink:

God natt MPR

 

Fritz..

 

Det här ämnet är uppe på varenda TV-kanal i Thailand just nu. Varför skulle inte vi på MPR kunna följa och snacka om det?

 

Det finns bra mediciner för sur mage som dessutom är billiga.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jisses, ska MPR News  starta en ny tråd för alla som blivit blåsta på 40 battingar så blir det många nya trådar, den saken är klar. :wink:

God natt MPR

 

Fritz..

 

Det handlar inte om 40 baht. Gjorde det det skulle i alla fall inte jag bry mig ett dugg. Jag kan lätt dricksa det tredubbla om chaffisen är ärlig och gör ett bra jobb. Det är ju vad dricks är till för, att visa uppskattning och uppmuntra det.

 

Det handlar om attityden, att så många i detta land tycker att det är OK att blåsa folk. Den här droskkusken är ju uppenbart en fullfjädrad bedragare, för han har svar på allt! Ljuger helt iskallt japanen rakt upp i ansiktet. Om det är spontant så är han en sjuhelsikes talang! Femstjärnig bondfångare. Tvi vale!

 

Men det är ju inte bara det här som visas i media, vi ser hur brallorna dras ner på den ena lurendrejaren efter den andra. Kanske finns det hopp om en attitydförändring? Det skulle min själ behövas i gamla Thailand.

 

Många har nog knutit näven i fickan och accepterat en massa skit och det är bra att det börjar ändras. Eller drömmer jag? Hoppas inte det. Om taxiskojare torskar kanske man kan se politikerskojare torska så småningom också, att folk börjar ställa krav på det, att rätt ska vara rätt. Att ärlighet skall löna sig.

 

När skojare torskar läser jag gärna om det. Jag njuter faktiskt! Så för min del kan det bli hur många trådar som helst av den sorten här på MPR!

 

Pastor Fritz kan tumma katekesen i stället...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar om attityden, att så många i detta land tycker att det är OK att blåsa folk

 

Precis som i Sverige då och våra taxiåkare på t ex Arlanda

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Pastor Fritz kan tumma katekesen i stället...

 

 

Katekesen läser jag några sidor i varje kväll när jag går till sängs serru.  :good:  Om jag avslutar ett inlägg med ett :wink: (som jag gjorde) så menar jag att man inte ska ta inlägget på så blodigt allvar. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Katekesen läser jag några sidor i varje kväll när jag går till sängs serru.  :good:  Om jag avslutar ett inlägg med ett :wink:(som jag gjorde) så menar jag att man inte ska ta inlägget på så blodigt allvar. :)

 

Fritz..

 

En väldigt bra och bekväm smiley.

 

Får man positiva reaktioner på inlägget så menade man allvar, men om reaktionerna är negativa så var det inte så allvarligt menat utan bara "på skoj".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

En väldigt bra och bekväm smiley.

 

Får man positiva reaktioner på inlägget så menade man allvar, men om reaktionerna är negativa så var det inte så allvarligt menat utan bara "på skoj".

 

 

 

Herrn kanske själv skulle ta sig en tablett eller två. :good:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

En väldigt bra och bekväm smiley.

Får man positiva reaktioner på inlägget så menade man allvar, men om reaktionerna är negativa så var det inte så allvarligt menat utan bara "på skoj".

Nu sjunger vi en sång tycker jag he he [emoji1] [emoji1]

Link to comment
Dela på andra sajter

Herrn kanske själv skulle ta sig en tablett eller två. :good:

 

Fritz..

 

Det brukar gå åt ett paket (16 tabletter) Gaviscon i månaden. Hjälper bra att hålla syrabalansen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Katekesen läser jag några sidor i varje kväll när jag går till sängs serru.  :good:  Om jag avslutar ett inlägg med ett :wink: (som jag gjorde) så menar jag att man inte ska ta inlägget på så blodigt allvar. :)

 

Fritz..

 

Om man skojar måste det man skriver vara roligt, ironiskt eller sarkastiskt, annars faller det platt. Goa Pastorns inlägg var inte någondera av dom där sakerna, så det knorrandet fungerade inte som det var tänkt, tror jag.

 

Däremot fick jag anledning att skriva av mig vad jag tycker. Det tackar jag för!

 

Det mesta av det jag skrev var till allmänt bruk och inte till Pastorn, så vi behöver inte vara ovänner alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...