Jump to content
IGNORERAD

Tusentals thailändare utnyttjas på israeliska jordbruk enligt rapport


MPR Nyheter

Recommended Posts

Att Thailand har en militärjunta som styr är jag överens med dig om men har inte uppfattningen att det är en kommunistisk junta som dina vänner i Burma.

Du försöker klistra på alla som inte tycker som du en smutsig fasad men den värsta är du som inte vågar stå upp för vad du egentligen står för utan slingrar dig som en ål.

Du är en kommunist av värsta sort, en stalinist som jag aldrig kommer att acceptera pga att jag tycker demokratin är så mycket bättre än Marx läror.

Du blandar nog i hop länderna i regionen. Lao kommunistisk ja, Burma nej.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    8

  • Soengsang

    6

  • Khun Ken

    6

  • Tallviking

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du blandar nog i hop länderna i regionen. Lao kommunistisk ja, Burma nej.

 

 

Har inte Burma, Laos, Kambodja och Vietnam kommunistiska regeringar?

Link to comment
Dela på andra sajter

olika,

Att Thailand har en militärjunta som styr är jag överens med dig om men har inte uppfattningen att det är en kommunistisk junta som dina vänner i Burma.

Du försöker klistra på alla som inte tycker som du en smutsig fasad men den värsta är du som inte vågar stå upp för vad du egentligen står för utan slingrar dig som en ål.

Du är en kommunist av värsta sort, en stalinist som jag aldrig kommer att acceptera pga att jag tycker demokratin är så mycket bättre än Marx läror.

Tänk vad man kan bedöma en människa olika, du tycker att han är kommunist och jag anser att det är mycket långt till höger, en riktig kapitalist.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och detta kritiseras också helt riktigt av dom Internationella Människorätts Organisationerna.

Och den Burmesiska militärjuntan har i många årtionden kritiserats av dom Internationella Människo Rättsorganisationerna för att använda våld, döda och använda sin egen befolkning i rent slavarbete under omänskliga förhållanden.

På senare år kritiseras Burma för behandlingen av Rohinga befolkningen som flyr till Thailand.

Mvh isan lover

 

Och Thailand kritiseras hårt för behandlingen av flyende Rohinga :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Militärjuntan i Burma har väl mer gemensamt med med Juntan i Thailand och dess samarbetspartner Nord Korea än med demokrati och folkvalda regeringar som jag själv förespråkar?

Mvh isan lover

 

Nu är dock sammarbete mellan Thailands Junta och Burmas Junta i det närmaste obefintlig, det har skett en avsevärd förändring senaste året.

 

Det var annorlunda på Shinawatras tid, då lånade Thailand till och med ut pengar, stora pengar till Burma, jaja, bara så att de skulle kunna köpa tjänster och annat av en viss Thaksin, men ändå.

Den där folkvalda regeringen du talar om hade mycket goda relationer med Burmas militärjunta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand kritiseras för behandlingen av Rohinga befolkningen som flyr till Thailand, hur dom behandlas i Thailand!

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Att Thailand har en militärjunta som styr är jag överens med dig om men har inte uppfattningen att det är en kommunistisk junta som dina vänner i Burma.

Du försöker klistra på alla som inte tycker som du en smutsig fasad men den värsta är du som inte vågar stå upp för vad du egentligen står för utan slingrar dig som en ål.

Du är en kommunist av värsta sort, en stalinist som jag aldrig kommer att acceptera pga att jag tycker demokratin är så mycket bättre än Marx läror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är dock sammarbete mellan Thailands Junta och Burmas Junta i det närmaste obefintlig, det har skett en avsevärd förändring senaste året.

 

Det var annorlunda på Shinawatras tid, då lånade Thailand till och med ut pengar, stora pengar till Burma, jaja, bara så att de skulle kunna köpa tjänster och annat av en viss Thaksin, men ändå.

Den där folkvalda regeringen du talar om hade mycket goda relationer med Burmas militärjunta.

Thailand mer eller mindre tvingades låna ut pengarna efter påtryckningar från Thaksin, ett så kallat "soft loan"

 

soft loan is a loan with a below-market rate of interest. This is also known as soft financing. Sometimes soft loans provide other concessions to borrowers, such as long repayment periods or interest holidays. Soft loans are usually provided by governments to projects they think are worthwhile. The World Bank and other development institutions provide soft loans to developing countries.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Soft_loan

 

Thaksin tjänade massor och lämnade notan till skattebetalarna.

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Allt utnyttjande av fattiga bör och ska fördömmas och kritiseras var helst det inträffar, och Israel ska inte undantas på något sätt här utan behandlas precis som alla andra länder.

Mvh isan lover

Du kunde tagit 100 tals andra länder än Israel men med tanke på din politiska hållning förstår jag varför du klankar ner på just dom,Thailand ligger ju en bit därifrån så jag skulle tro att thailändarna är där på frivillig basis.

Du kunde lika gärna nämnt Kuwait, Dubai ,Qatar, Sydkorea ,Japan,.....

Du gör fantastiska trådar men är så otroligt enkelriktad när det gäller politik ,allt är inte svart eller vitt

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är ju en jävla skillnad, då är det ju thailändarna som gör profiten på slavarbetet...

 

Men vi som svenskar skall väl inte komma med för mycket pekpinnar här med tanke på hur pass mycket thailändare utnyttjas hos oss i exempelvis bärskogen.

 

 

utnyttjar?   förvisso så har det skett blåsningar men då företrädesvis av Thai eller farang med thai kärring. dom flesta tjänar en bättre slant än hemma om nu inte det är ett dåligt år för svamp o bär

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kunde tagit 100 tals andra länder än Israel men med tanke på din politiska hållning förstår jag varför du klankar ner på just dom,Thailand ligger ju en bit därifrån så jag skulle tro att thailändarna är där på frivillig basis.

Du kunde lika gärna nämnt Kuwait, Dubai ,Qatar, Sydkorea ,Japan,..

Du gör fantastiska trådar men är så otroligt enkelriktad när det gäller politik ,allt är inte svart eller vitt

Träffade en thai som varit i Israel, men åkte därifrån för ungefär ett år sedan. Rena slaveriet med odrägliga vilkor. Man kan ju också fundera över vilken roll det thailändska bemanningsföretaget har i att förhållandena är som dom är.  

 

 

Kunde inte sagt det bättre själv. Ofta spelar här också thailändska bemanningsföretag en viktig roll, ibland ägda via bulvan av sagda thai boende i Sverige.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...