Jump to content
IGNORERAD

Tusentals thailändare utnyttjas på israeliska jordbruk enligt rapport


MPR Nyheter

Recommended Posts

Triggar man igång så gör man........Hur va det nu med Israel, är det bra eller ej för de Thai som jobbar där, nån som VET, jag har som sagt bara EN person att hänvisa till och han hade ju kulor nog när han kom hem efter 3 år!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    8

  • Soengsang

    6

  • Khun Ken

    6

  • Wanchai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Isan Lover, on 23 Jan 2015 - 08:08, said:

Hej

Att juntan har stoppat utnyttjandet av underbetalda arbetare ifrån grannländerna är nog något som både jag och dom Internationella människorättsorganisationerna har missat, kritiken mot Thailand när det gäller Human Trafficking och anställda ifrån grannländerna som utnyttjas under slavliknande villkor kvarstår mig veterligen.

Men jag förstår att du syftar på den militära order som utlöste en mindre humanitär katastrof när över en kvartsmiljon människor flydde landet till Kambodja med det dom kunde bära med sig av sina tillhörigheter, även denna katastrof kritiserades följdriktigt av människorättsorganisationer.

Mvh isan lover

 

Vem gav den militära ordern?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att juntan har stoppat utnyttjandet av underbetalda arbetare ifrån grannländerna är nog något som både jag och dom Internationella människorättsorganisationerna har missat, kritiken mot Thailand när det gäller Human Trafficking och anställda ifrån grannländerna som utnyttjas under slavliknande villkor kvarstår mig veterligen.

Men jag förstår att du syftar på den militära order som utlöste en mindre humanitär katastrof när över en kvartsmiljon människor flydde landet till Kambodja med det dom kunde bära med sig av sina tillhörigheter, även denna katastrof kritiserades följdriktigt av människorättsorganisationer.

Mvh isan lover

 

Och den ordern har ingen  mer än du i hela världen sett och "vet" att det finns ! :whistle:

 

Och den gav bara "order" om att Kambodjaner skulle jagas men inte Laoiter eller Burmeser !!??

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Here we go again, ännu en tråd att låsa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att juntan har stoppat utnyttjandet av underbetalda arbetare ifrån grannländerna är nog något som både jag och dom Internationella människorättsorganisationerna har missat, kritiken mot Thailand när det gäller Human Trafficking och anställda ifrån grannländerna som utnyttjas under slavliknande villkor kvarstår mig veterligen.

Men jag förstår att du syftar på den militära order som utlöste en mindre humanitär katastrof när över en kvartsmiljon människor flydde landet till Kambodja med det dom kunde bära med sig av sina tillhörigheter, även denna katastrof kritiserades följdriktigt av människorättsorganisationer.

Mvh isan lover

 

Finns ingen sådan order och om du hängt med i nyhetsflödet i Thailand som du lotsas att du gör så vet du det, anledningen till att många stack var baserat på rykten, inget annat.

 

Ingen, absolut ingen, finns bara i huvudet på IL eftersom det passar hans åsikter.

 

Vad skönt att detta forum har dig som kan tala om vad folk får skriva och inte, TACK!

Link to comment
Dela på andra sajter

Triggar man igång så gör man..Hur va det nu med Israel, är det bra eller ej för de Thai som jobbar där, nån som VET, jag har som sagt bara EN person att hänvisa till och han hade ju kulor nog när han kom hem efter 3 år!

 

Handlare Sjöqvist här i byn har den bästa affären och 2 bilar, han körde lastbil 10 år i Israel.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Here we go again, ännu en tråd att låsa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Svensk politik skall få diskuteras men inte thailändsk ?

 

Hur tänkte du nu ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk politik skall få diskuteras men inte thailändsk ?

 

Hur tänkte du nu ?

 

Undrar hur många trådar det redan finns om thailändsk politik med Isan lover mot alla andra :blah:  :)

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tycker du att det är fel om organisationer som Human Right Watch kritiserar rika I-länder som utnyttjar fattiga ifrån U-länder i vad som nästintill beskrivs som slavliknande villkor?

Själv tycker jag att alla länder som sysslar med sånt här ska kritiseras för detta.

Mvh isan lovet

 

Men när Thailand började ta tag i de enorma problem som landet har med Human trafficking för sex månader sedan var du ju mycket kritisk till det, att vända kappan efter vinden verkar vara din paradgren.

 

Men du gillar ju uppenbart att utnyttja folk, när den nya minimilönen infördes så deklarerade du ju stolt att ni i er verksamhet inte skulle betala arbetarna minimilönen för det skulle kanske skära sig med de andra rika jordägarna i byn så på ett kartell liknande sätt så bestämde ni att daglönare minsann skulle få hålla tillgodo med samma lön som tidigare samt lite mat sprit och avlagda paltor.

 

Det är lätt att vara rödvinsbolsjevik när det inte drabbar ens egen verksamhet...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk politik skall få diskuteras men inte thailändsk ?

 

Hur tänkte du nu ?

Var har du läst i något av mina tusentals inlägg att svensk politik ska få diskutas, ta några dagars ledigt, läs igenom dom, och visa mig sedan var!

 

Nu var det ju inte primärt Thaipolitik som var huvudingressen i denna tråd förrän någon eller några ur drevet va igång!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var har du läst i något av mina tusentals inlägg att svensk politik ska få diskutas, ta några dagars ledigt, läs igenom dom, och visa mig sedan var!

Nu var det ju inte primärt Thaipolitik som var huvudingressen i denna tråd förrän någon eller några ur drevet va igång!

Så varför protesterar du högljutt och arrogant mot denna tråd då men inte i de som diskuterar rent svensk politik ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Here we go again, ännu en tråd att låsa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Varför tycker, eller tror du denna ska låsas, thailändsk inrikespolitik är väl mer relevant i forumet än tex schampoflaskor på charterresor?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tycker, eller tror du denna ska låsas, thailändsk inrikespolitik är väl mer relevant i forumet än tex schampoflaskor på charterresor?

Sorry uttryckte mig fel, ber om ursäkt för det, avsikten eller andemeningen var inte att tråden skulle låsas av mod, utan rätt formulering skulla ha varit, negligera tråden, sorry som sagt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Var utläste du detta i mitt inlägg ?

Mvh isan lover

Utifrån allt du tidigare gödslat forumet med i ämnet. Så skulle det nästan kunnat räcka till en avhandling i ämnet.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Detta har det rapporterats om i många år nu och det är bedrövligt, för övrigt är det inte bara Thailändare utan även Palestinier och folk ifrån andra länder som utnyttjas för vad som näst intill är slavarbete i Israel, detta är en skamfläck för Israel och det är bra att detta uppmärksammas.

Mvh isan lover

Många Burmeser som gör slavarbete i Thailand också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Israeler kan aldrig se att dom skulle göra något fel.

 

Rabbiata rabbiner.

Inte Thailändarna heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte Thailändarna heller.

 

korrekt men dom håller inte ett annat land som husdjur, ej heller håller dom på och bygger bosättningar på närliggande länder.

Link to comment
Dela på andra sajter

korrekt men dom håller inte ett annat land som husdjur, ej heller håller dom på och bygger bosättningar på närliggande länder.

håller med dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Många Burmeser som gör slavarbete i Thailand också.

Hej

Och detta kritiseras också helt riktigt av dom Internationella Människorätts Organisationerna.

Och den Burmesiska militärjuntan har i många årtionden kritiserats av dom Internationella Människo Rättsorganisationerna för att använda våld, döda och använda sin egen befolkning i rent slavarbete under omänskliga förhållanden.

På senare år kritiseras Burma för behandlingen av Rohinga befolkningen som flyr till Thailand.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Allt utnyttjande av fattiga bör och ska fördömmas och kritiseras var helst det inträffar, och Israel ska inte undantas på något sätt här utan behandlas precis som alla andra länder.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och detta kritiseras också helt riktigt av dom Internationella Människorätts Organisationerna.

Och den Burmesiska militärjuntan har i många årtionden kritiserats av dom Internationella Människo Rättsorganisationerna för att använda våld, döda och använda sin egen befolkning i rent slavarbete under omänskliga förhållanden.

På senare år kritiseras Burma för behandlingen av Rohinga befolkningen som flyr till Thailand.

Mvh isan lover

Dina kommunistvänner har gjort och gör många övergrepp. Det är därför det är viktigt att motarbeta kommunismen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och detta kritiseras också helt riktigt av dom Internationella Människorätts Organisationerna.

Och den Burmesiska militärjuntan har i många årtionden kritiserats av dom Internationella Människo Rättsorganisationerna för att använda våld, döda och använda sin egen befolkning i rent slavarbete under omänskliga förhållanden.

På senare år kritiseras Burma för behandlingen av Rohinga befolkningen som flyr till Thailand.

Mvh isan lover

Dina kommunistvänner har gjort och gör många övergrepp. Det är därför det är viktigt att motarbeta kommunismen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Dina kommunistvänner har gjort och gör många övergrepp. Det är därför det är viktigt att motarbeta kommunismen.

Hej

Militärjuntan i Burma har väl mer gemensamt med med Juntan i Thailand och dess samarbetspartner Nord Korea än med demokrati och folkvalda regeringar som jag själv förespråkar?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Militärjuntan i Burma har väl mer gemensamt med med Juntan i Thailand och dess samarbetspartner Nord Korea än med demokrati och folkvalda regeringar som jag själv förespråkar?

Mvh isan lover

Att Thailand har en militärjunta som styr är jag överens med dig om men har inte uppfattningen att det är en kommunistisk junta som dina vänner i Burma.

Du försöker klistra på alla som inte tycker som du en smutsig fasad men den värsta är du som inte vågar stå upp för vad du egentligen står för utan slingrar dig som en ål.

Du är en kommunist av värsta sort, en stalinist som jag aldrig kommer att acceptera pga att jag tycker demokratin är så mycket bättre än Marx läror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...