Jump to content
IGNORERAD

Taxichaufförer vid Suvarnabhumi nekar japanska passagerare


MPR Nyheter

Recommended Posts

Går alltid upp till departures och tar en taxi som just lämnat av en passagerare (När jag ska in till Bkk). De är alltid glada att få en kund tillbaka, och jag har aldrig haft problem med att de inte använder taxametern.

 

Nu vet jag att man inte "får" göra så, men ärligt talat så skiter jag i det. De vakter som ska "hindra" att detta sker brukar tom hjälpa till med väskan över de nya "fälgkorsen", så det känns som om thaiarna har ungefär samma inställning som jag :good:

 

Jag har faktiskt funderat i dessa banor....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UglyFarang

    6

  • MaiChai

    4

  • leifen

    3

  • Shovel78

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Med Thai fru.

Hon är riktigt sur för fusket.

 

Ibland har jag förstått att taxi killarna vill förhandla med TGF för "Hennes farang är ju så rik" så han försöker får TGF att övertala falangen att betala ett fast pris-ibland med en liten extra bonus till TGF.

 

Råkade faktiskt ut för en som försökte med fast pris-500 baht från Bangkok till Suvvan. Åkte från hotell Pullman G på Silom och trots att kilen på hotellet sade till om meter så hade vi inte kommit 500 meter innan han började tjata, han fick ingen retur därute,"alla" kör på fast pris, osv,osv.

 

Jag sade bara till honom att antingen för du på mästaren eller så kör du tillbaka mig till hotellet-end of discussion. Det blev mätaren, 235 battingar.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite OT men jag får oftare billigare själv än med en thaidam side by side.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite OT men jag får oftare billigare själv än med en thaidam side by side.

Det känner jag igen, frugan är dålig att pruta så då är det bättre att jag prutar. När jag då åker själv så behöver man inte ta hänsyn till frugan. Frugan skäms när vi åker tillsammans och jag ska pruta ordentligt. Enligt henne så bevisar jag att jag är en fattiglapp när jag ska pruta så hårt, och hon vill inte bo ihop med någon fattiglapp, då skäms hon.  :)  Där har vi väl lite grann psykologin bakom, varför vi gör bättre priser.

 

Fast uppe i Pitsanulok så är det sällan man behöver korrigera priset, oftast så är det inga försök att lura falangen där. I Bangkok som inte frugan känner till kan t.ex taxichaffisarna lura henne som dom vill. Fast även om jag åker med någon annan thaikvinna så gör jag bättre priser än dom oftast. Sedan är det väl inte alltid som man vill visa sig på styva linan och pruta heller. Förut var det mera en sport att man skulle pruta maximalt men nu har jag lugnat ner mig.

 

Ofta har jag två sätt att pruta. Det ena när man blir förbannad för att dom försöker skörta upp en ordentligt. Oftast resulterar det i att man får byta taxi eller avstå från ett köp.  När man prutar för sporten i det hela, så tar jag det från den humoristiska sidan och försöker få chaffisen på gott humör och helst få honom att skratta. Det är få som kan neka en ett bra pris då. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...