Jump to content
IGNORERAD

Pattayas strand får en parasoll- och solstolsfri dag i veckan


MPR Nyheter

Recommended Posts

I ett ovanligt försök att locka tillbaka både utländska och inhemska turister till Pattayas strand så har myndigheter nu börjat med en plan som kallas "Day-off".
Detta innebär att man varje onsdag kommer förbjuda solstolar och parasoll samt deras uthyrare att vistas på stranden. Detta var planens första vecka och enligt strandbesökare som Pattaya One talade med så var det en välkommen förändring. Många sade sig tveka att använda solstolar och parasoll eftersom de är rädda för dispyter med uthyrarna.
Under en nära framtid så kommer alltså stranden vara parasoll- och solstolsfri varje onsdag, och det är myndigheternas förhoppning att stranden återigen ska locka större mängder besökare.

Källa: http://www.pattayaone.net/Pattaya-news/165177/deckchair-operators-day-off-welcomed-by-Pattaya-beachgoers/

 

post-8073-0-67398900-1421424887.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen !!  :good:

 

Strandraggaren Fritz..

De övriga dagarna kan de ju försöka höja standarden på stolarna,så man inte riskerar att klippa av sig fingrarna när man sätter/kliver upp ur i giljotinen.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, de enda som blir kvar att ragga på är blekfeta ryska kärringar.

 

Och???

 

Går du på stranden för att ragga ?

 

Själv går jag dit för att simma, besökare i Pattaya som går  till beachen för att ragga

 

borde vara rätt så fåtaliga

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, de enda som blir kvar att ragga på är blekfeta ryska kärringar.

Då tror du fel, väldigt mycket fel, den saken är klar !!  :)

 

Strandanalytikern Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

, besökare i Pattaya som går till beachen för att ragga borde vara rätt så fåtaliga

 

Jag vågar bestämt påstå att din analys är helt fel. Beach Road på Pattaya är mest känt för det ställe där det står tjejer, katojer, på rad dygnet runt som erbjuder sexuella tjänster för en "billig" penning. Man bör dock tänka sig för är mitt tips, annars kan notan bli betydligt dyrare än vad man tänkt sig från början.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vågar bestämt påstå att din analys är helt fel. Beach Road på Pattaya är mest känt för det ställe där det står tjejer, katojer, på rad dygnet runt som erbjuder sexuella tjänster för en "billig" penning. Man bör dock tänka sig för är mitt tips, annars kan notan bli betydligt dyrare än vad man tänkt sig från början.

 

Fritz..

 

Jo det vet jag, nu tänkte jag på stranden på riktigt  inte "strandgatan".

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det vet jag, nu tänkte jag på stranden på riktigt  inte "strandgatan".

Vilken strand ?  Skojar bara :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Go east

Jag ska väl inte uttala mig egentligen,har bara varit på stranden i Pattaya en gång.

Men om den då såg ut som på kortet i första inlägget så kanske det blivit mer besök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det är solstollarnas fackförening som lobbat fram detta så att stollarna som hyr ut stolarna skall få en dag ledigt i veckan

Link to comment
Dela på andra sajter

#Och???

 

Går du på stranden för att ragga ?

 

Själv går jag dit för att simma, besökare i Pattaya som går  till beachen för att ragga

 

borde vara rätt så fåtaliga

 

Jag har aldrig nånsin ens funderat på att bada i Pattaya beach, jag har däremot nyttjat en del frilansare ifrån denna  "inrättning"

 

Ändrades av dandic
Link to comment
Dela på andra sajter

Vattenrening gör möjligtvis stranden mer tilltalade, och kanske badvänligare!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt att porta vissa thailändare från att besöka stranden... "samt deras uthyrare att vistas på stranden"

 

Vad skall dom nu göra på sin lediga dag :huh:

 

Och hur vet man att dom i normala fall är solstolsuthyrare...

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Går du på stranden för att ragga ? Själv går jag dit för att simma,

 

Kör du med torrsim ???

 

:beach:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Cha Am har haft detta i många år, så inget nytt.

 

Då får också de som jobbar med detta en fridag per vecka som jag tycker är mycket  bra.

 

Stranden är finare en dag i veckan och då kan man bli brun och få en vit dag.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vågar bestämt påstå att din analys är helt fel. Beach Road på Pattaya är mest känt för det ställe där det står tjejer, katojer, på rad dygnet runt som erbjuder sexuella tjänster för en "billig" penning. Man bör dock tänka sig för är mitt tips, annars kan notan bli betydligt dyrare än vad man tänkt sig från början.

 

Fritz..

Stämmer Fritz, kan bli jäkligt dyrt om man raggar fel. ...men då får man trösta sig med att man slapp pröjsa för solstolen :im_happy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja jag tror det blir tapp på besökare .Vem kan sitta under solen utan nått skydd eller kunna beställa nåt drick ätbart

Nä di biter sig nog i svansen som vanligt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag tror det blir tapp på besökare .Vem kan sitta under solen utan nått skydd eller kunna beställa nåt drick ätbart

Nä di biter sig nog i svansen som vanligt

Efter att i mina yngre år rest med Svenska tjejer till medelhavet och tvingats till just detta så kan jag säga att dom finns, tja eller fanns i alla fall.

Nu har jag inte besökt många stränder dom senare åren så jag kan inte svara på hur nuläget är, men jag antar att det fortfarande finns personer som älskar att sola.

 

Är det bara en dag i veckan så är det faktiskt ganska smart, då kan en utvärdering göras.

Och serveringarna har ju möjligheter att starta upp en mer ambulerande verksamhet.

 

I Grekland tex gick det omkring en gubbe med en kylväska och skrek "kyyyys" i ett par dagar innan jag insåg att han sålde "juice". ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Efter att i mina yngre år rest med Svenska tjejer till medelhavet och tvingats till just detta så kan jag säga att dom finns, tja eller fanns i alla fall.

Nu har jag inte besökt många stränder dom senare åren så jag kan inte svara på hur nuläget är, men jag antar att det fortfarande finns personer som älskar att sola.

 

Är det bara en dag i veckan så är det faktiskt ganska smart, då kan en utvärdering göras.

Och serveringarna har ju möjligheter att starta upp en mer ambulerande verksamhet.

 

I Grekland tex gick det omkring en gubbe med en kylväska och skrek "kyyyys" i ett par dagar innan jag insåg att han sålde "juice". :wink:

Nja jag tror det blir ett tapp missa en dag i veckan å se ryskorna huga huga ha ha 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Solstolsfria dagen galler aven Jomtien.

Var en hel del folk pa standen i Pattaya, och dom lag pa badlakan och solade.

Var en hel del skrap som blast i land och den skrapranden sag inte vacker ut.

 

Verkasamheten bland dom "fria foretagarna" pagick som vanligt pa onsdagen.

 

Pastas att regeringen faststallt ett pris om 40 Thb per solstol och dag,

men mittfor central Pattaya road och lite soder ut tar dom 50 Tbh och dom blev skisura nar jag inte ville betala mer an 40 Thb.

 

Born41.

Link to comment
Dela på andra sajter

Solstolsfria dagen galler aven Jomtien.

Var en hel del folk pa standen i Pattaya, och dom lag pa badlakan och solade.

Var en hel del skrap som blast i land och den skrapranden sag inte vacker ut.

 

Verkasamheten bland dom "fria foretagarna" pagick som vanligt pa onsdagen.

 

Pastas att regeringen faststallt ett pris om 40 Thb per solstol och dag,

men mittfor central Pattaya road och lite soder ut tar dom 50 Tbh och dom blev skisura nar jag inte ville betala mer an 40 Thb.

 

Born41.

De måste ju kompensera för den solstolsfria dan så då blir det ju 50 B  :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...