Jump to content
IGNORERAD

Thailands regering firar landets band med Nordkorea


MPR Nyheter

Recommended Posts

Att Nordkorea skulle få skicka några utbytesstudenter till Thailand får du till att Nordkorea är deras förebild inom massor med områden "som säkert skulle passa bra", det blir ju faktiskt komiskt. Kan du inte visa någon länk till någon som uttryckt att Nordkorea är ett föredöme för Thailand inom skolväsendet eller annat av de områdena du skriver om? 

Jag får anta att militären i Thailand gör ett strålande jobb då dess största kritiker måste ljuga ihop sina kritiska inlägg. 

Man kan ju bara undra vad det är som skapar detta ohälsosamma tvång hos någon som ändå inte kan göra ett skit åt saken, du och din familj bor ju inte ens här.

 

/ SatanG

 

:good::give_rose::good::give_rose:

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    4

  • UglyFarang

    3

  • SatanG

    2

  • sangdaosky

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Hej

Inte helt oväntat att kritik mot samarbetet mellan militärjuntan i Thailand och regimen i Nord Korea bemöts med aggressivt motstånd på forumet, det är ju inte alla som inser hur förödande detta samarbete är både för demokratin, folket och utvecklingen.

Var Svenskar är folkbokförda verkar ju inte direkt underlätta eller göra förståelsen för varför befolkningen i Thailand röstar som dom har gjort i samtliga val på 2000 talet.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover, on 14 Jan 2015 - 21:05, said:Isan Lover, on 14 Jan 2015 - 21:05, said:Isan Lover, on 14 Jan 2015 - 21:05, said:

Hej

Inte helt oväntat att kritik mot samarbetet mellan militärjuntan i Thailand och regimen i Nord Korea bemöts med aggressivt motstånd på forumet, det är ju inte alla som inser hur förödande detta samarbete är både för demokratin, folket och utvecklingen.

Var Svenskar är folkbokförda verkar ju inte direkt underlätta eller göra förståelsen för varför befolkningen i Thailand röstar som dom har gjort i samtliga val på 2000 talet.

Mvh isan lover

 

Var det länken? Fanns egentligen ingen källa på det du skrev, eller hur :-)

Är du månne sur för att Yingluck snart blir bannad från politiken? Ja det kan ju inte vara så kul för den röda hardcore falangen men sannolikt desto bättre för Thailand och alla stackars skattebetalare i Thailand. De har fått lida nog av Shinawatras pengaplundringar, rissubventioner till statliga tjänstemän etc skulle jag tro.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det länken? Fanns egentligen ingen källa på det du skrev, eller hur :-)

Är du månne sur för att Yingluck snart blir bannad från politiken? Ja det kan ju inte vara så kul för den röda hardcore falangen men sannolikt desto bättre för Thailand och alla stackars skattebetalare i Thailand. De har fått lida nog av Shinawatras pengaplundringar, rissubventioner till statliga tjänstemän etc skulle jag tro.

 

/ SatanG

Håller med dig. Men frågan är hur stor notan blir efter att glittermaffian är klara?! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Handel med Nord Korea är väl en sak som många länder har sysslat med genom åren, men jag känner inte till något annat land än Thailand under juntastyre som har inlett ett direkt samarbete inom t.ex skolområdet och som kopierar deras drillande av eleverna, deras nationalistiska sånger och det storskaliga och obligatoriska hyllandet av den store ledaren och militären.

Samarbete inom områden som censur, mediakontroll, politisk förföljelse, säkerhetspolis, rättsväsende och förtryck av befolkningen skulle säkert passa juntan bra.

Nej tack, Nord Korea har ingenting att lära eller tillföra Thailands skolväsen eller någon annan instans eller myndighet heller för den delen.

Sälj gärna Thailändska produkter till Nord Korea som ris, gummi, kött eller annat men inget som helst politiskt samarbete och speciellt inte inom skolan, det Thailändska skolsystemet har tillräckligt stora problem redan.

Mvh isan lover

Thailändarna har haft detta 

 direkt samarbete inom t.ex skolområdet och som kopierar deras drillande av eleverna, deras nationalistiska sånger och det storskaliga och obligatoriska hyllandet av den store ledaren och militären.

Samarbete inom områden som censur, mediakontroll, politisk förföljelse, säkerhetspolis, rättsväsende och förtryck av befolkningen skulle säkert passa juntan bra.

 

långt innan både du och jag besökte Thailand första gången. Din idol Thaksin har varit mycket för samarbete med diktaturerna i Burma och Nordkorea och är väl inte på något sätt bättre i det fallet än juntan. 

 

Har du inget nytt att komma med. Läser hellre i din restråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Nordkorea skulle få skicka några utbytesstudenter till Thailand får du till att Nordkorea är deras förebild inom massor med områden "som säkert skulle passa bra", det blir ju faktiskt komiskt. Kan du inte visa någon länk till någon som uttryckt att Nordkorea är ett föredöme för Thailand inom skolväsendet eller annat av de områdena du skriver om? 

Jag får anta att militären i Thailand gör ett strålande jobb då dess största kritiker måste ljuga ihop sina kritiska inlägg. 

Man kan ju bara undra vad det är som skapar detta ohälsosamma tvång hos någon som ändå inte kan göra ett skit åt saken, du och din familj bor ju inte ens här.

 

/ SatanG

 

 

Sanningen är inte något som inte är intressant för en gammel-kommunist som fortfarande har våta drömmar om revolutionen.

 

Här gäller att se vem som ljuger bäst enligt modell från "folkrepublikerna" tror IL. Den enda han lurar är sig själv och det inser han inte, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

har ni inte kollat på tv i Thailand ??? varje nyhetsprogam visar bilder från skolor där militär alltid finns i klassrummen och delar ut nån filt och ett foto. Snacka om att hjärntvätta befolknigen redan i unga år.

Dåren som kallar sig premiärminister syns på alla kanaler och babblar hur bra han är för Thailand och dess befolkning, ni i norra och östra Thailand här får ni en filt och en jacka så röstar ni på mej i valet.

Han kommer att sälja ut Thailand till Kina också..

 

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

har ni inte kollat på tv i Thailand ??? varje nyhetsprogam visar bilder från skolor där militär alltid finns i klassrummen och delar ut nån filt och ett foto. Snacka om att hjärntvätta befolknigen redan i unga år.

Dåren som kallar sig premiärminister syns på alla kanaler och babblar hur bra han är för Thailand och dess befolkning, ni i norra och östra Thailand här får ni en filt och en jacka så röstar ni på mej i valet.

Han kommer att sälja ut Thailand till Kina också..

Micke

Inget jag sett, varken i TV eller skolan.

Däremot så verkar folket här på landsbygden vara nöjda över utvecklingen, även om det tog en stund för merparten att smälta in vilken stor skurk Taxen ig var.

Folk är nöjda med lugnet nu, och glada över att Thailand går i rätt riktning.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget jag sett, varken i TV eller skolan.

Däremot så verkar folket här på landsbygden vara nöjda över utvecklingen, även om det tog en stund för merparten att smälta in vilken stor skurk Taxen ig var.

Folk är nöjda med lugnet nu, och glada över att Thailand går i rätt riktning.

då har du inte haft tv :n på...

folket i din lilla by kanske är nöjda men inte resten ute på risfälten.

Thailand gåt i rätt riktning ?? för vem

Link to comment
Dela på andra sajter

har ni inte kollat på tv i Thailand  :huh: varje nyhetsprogam visar bilder från skolor där militär alltid finns i klassrummen och delar ut nån filt och ett foto. Snacka om att hjärntvätta befolknigen redan i unga år.

Dåren som kallar sig premiärminister syns på alla kanaler och babblar hur bra han är för Thailand och dess befolkning, ni i norra och östra Thailand här får ni en filt och en jacka så röstar ni på mej i valet.

Han kommer att sälja ut Thailand till Kina också..

 

Micke

 

Har "snickarn" startat ännu ett nytt nick ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ni, propagandan Kör ju för fult dagligen i alla thai kanaler, kl 18 00 under tjugo minuter. Mycket barn används i glittrets propaganda alla Nordkorea.

Link to comment
Dela på andra sajter

för vem

Folket, inte bara de rika med Shinawatra i spetsen. Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...