Jump to content
IGNORERAD

Expressen gör ett scoop...


MaiChai

Recommended Posts

http://www.expressen.se/nyheter/har-ar-listan-pa-skandalhotellen/

 

http://www.expressen.se/nyheter/resebolagen-har-en-skyldighet/

 

http://www.expressen.se/nyheter/har-sager-de-ja-till-sexkop/

 

Nyhetstorkan verkar breda ut sig på Expressen. Tänka sig, det går att få med sig okända kvinnor på hotellrummen i Thailand!

 

Vad är nästa scoop, att Armani skjortan man köper längs gatukanten på Sukhumvit är en kopia?

 

Hoppas att inte de förfärade åker till Tyskland eller till de flesta andra EU länder och bor på hotell för där är prostitution legaliserat och kontrollerat och det är väl inte helt osannolikt att en del av de prostituerades tjänster utförs på hotellrum.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    8

  • MaiChai

    6

  • Mr Ning Ning

    5

  • Baa

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det bästa med den listan dom gjort va ju att få reda på var man inte ska bo, alltså där dom ska ha betalt för mitt arbete!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemsk vilka priser de hade för att ta in en turistguide på hotellet.

Är förfäräd upprörd.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

För att inte tala om att de släpper in gamla sura kärringar (av båda kön) på hotellen.

 

"En man som hade en yngre kvinna på rummet! Och han kom faktiskt ensam oxå!!!!!!!"

 

Bäst att få fart på den där anmälningssajten, sånt här (en man med en yngre kvinna) får ju inte fortgå... :fool:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många hotell i Sverige släpper inte in "tjejer" på rummet tror ni ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa med den listan dom gjort va ju att få reda på var man inte ska bo, alltså där dom ska ha betalt för mitt arbete!

 

Tänkte på det också, noterade att jag bodde på ett av "gratishotellen" i november-fan att jag inte visste detta innan!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många hotell i Sverige släpper inte in "tjejer" på rummet tror ni ?

 

Nä men killar, jag vet. :nyam:

 

Förövrigt så kostade det 600 Baht 1993 på Royal Cliff i Pattaya/Jomtien att ta med sig en tjej till rummet, det vet jag också, hotellet ingick i vår charterresa så jag och kompisarna flyttade till Diamond Beach hotell på Walking Street.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Parasollkillen

Journalisterna på kvällstidningarna skriver om saker dom behärskar, dvs Se&Hör journalistik. Dom skriver inte om saker som liksom kräver något kunnande, dvs där man måste spenderar några minuter för att försöka förstå och koppla ihop det till något smart. Men om någon befattningshavare sätter på sekreterararen så får du spaltmetrar...så funkar svensk media!

 

Det är tydligt sedan länge att det finns ingen lägsta nivå hos kvällstidningarna....man kan få för sig att skriva om vilket skit som helst!

 

/Parasollkillen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är bäst om alla svenskar stannar i Sverige så slipper dom bli så förfärade.

Ja, det vore nog det bästa.

Då slipper dom gråta över att det inte finns Kalles kaviar och annat svenskt på frukostmenyn.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många hotell i Sverige släpper inte in "tjejer" på rummet tror ni ?

Men då är det danspartnern från stadshotellet som bara ska vila lite innan hon åker hem!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det vore nog det bästa.

Då slipper dom gråta över att det inte finns Kalles kaviar och annat svenskt på frukostmenyn.

Kan ta med en tub åt dig slipper du gråta :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ta med en tub åt dig slipper du gråta :good:

Klarar mig utmärkt utan de både där och hemma.

Är ju en riktig sockerfälla.

 

Mest tragiskt med folk som ska ha det som hemma när dom är ute och reser. :fie:

 

Men tack för erbjudandet :good: :good:

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstå vilket uppsving hotellen som tillåter prostituerade på rummen ska få utav gratisreklamen i expressen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstå vilket uppsving hotellen som tillåter prostituerade på rummen ska få utav gratisreklamen i expressen.

Det är ju ett ganska säkert kort att sälja lösnummer med hjälp av sex. "Här kan du ta med fnask på rummet" är väl knappast en politiskt korrekt rubrik. Formuleringen "skandalhotell" etc ger samma effekt, fast på ett mer moraliskt oantastligt sätt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Klarar mig utmärkt utan de både där och hemma.

Är ju en riktig sockerfälla.

 

Mest tragiskt med folk som ska ha det som hemma när dom är ute och reser. :fie:

 

Men tack för erbjudandet :good: :good:

Jaha och vad är det för tragiskt med det ,det är väl mer tragiskt att behöva äta sådant man inte tycker om ,äter sällan kaviar i Sverige

men i värmare länder kan jag få sug efter det ,antagligen saltet som saknas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha och vad är det för tragiskt med det ,det är väl mer tragiskt att behöva äta sådant man inte tycker om ,äter sällan kaviar i Sverige

men i värmare länder kan jag få sug efter det ,antagligen saltet som saknas

Om man reser på semester till Asien och förutsätter att det finns svensk frukost mm bör man nog tänka om.

Det finns oftast internationella restauranger på dom flesta turistorter så det borde räcka åt dom flesta.

Sen tog jag exemplet som en helhet på hur folk kan låta utomlands.

De gnälls på att toaletter/duschar inte håller svensk standard,,mm. mm .mm.

Så vissa borde nog stanna hemma eller läsa på mkt noga vad som gäller på resmålet.

 

Det ska bli intressant att höra hur det låter på kanarieöarna nuförtiden när jag kommer dit.

Där har jag hört mkt sånt gnäll förr i tiden.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man reser på semester till Asien och förutsätter att det finns svensk frukost mm bör man nog tänka om.

Det finns oftast internationella restauranger på dom flesta turistorter så det borde räcka åt dom flesta.

Sen tog jag exemplet som en helhet på hur folk kan låta utomlands.

De gnälls på att toaletter/duschar inte håller svensk standard,,mm. mm .mm.

Så vissa borde nog stanna hemma eller läsa på mkt noga vad som gäller på resmålet.

 

Det ska bli intressant att höra hur det låter på kanarieöarna nuförtiden när jag kommer dit.

Där har jag hört mkt sånt gnäll förr i tiden.

Hoppas och tror att inte ngn tror att det finns svensk frukost i allmänhet men det finns ju på dom flesta turistorter ,toaletterna har ju blivit till det bättre senaste åren tack och lov ,var på canarieöarna för 28 år sedan och då fanns det toaletter där

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska bli intressant att höra hur det låter på kanarieöarna nuförtiden när jag kommer dit. Där har jag hört mkt sånt gnäll förr i tiden.

 

Jag var där senaste (förmodligen sista) gången 94. tyckte då att det va mest Canarierna själva som gnällde på oss som inte ville äta eller shoppa upp en månadslön om dagen!

Det är enda stället där jag trots min utpräglade Ekendialekt blivit kallad "smålänning!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom där priserna kan väl iallafall inte stämma?

Frågeställningen måste ha varit för en extra person på rummet DVS fler än två i ett dubbelrum.

 

Har man betalt för ett dubbelrum ska väl dom skita i vem man tar med sig?

 

Har bara en gång fått kravet att jag skulle betala för att min dåvarande flickvän skulle få komma upp till rummet som dessutom var bokat i hennes namn :nono: , frågade om jag betalt för ett dubbelrum och dom sa ja sen var den debatten slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Karon på Fritidsresors hotell kostade det 500 bath för en lady joiner och man fick kvitto också år 1999

 

Har en kompis sagt

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag förstår inte dem som tycker att det är dålig journalistik. Journalisters jobb är ju att skriva om sådant som har allmänintresse.

Här tillgodoser de ju dem som gärna vill ta med sin köpta kärlek (har inga värderingar om det) och även de som inte vill bo på hotell där prostituerade inte är välkomna.

Vad är problemet?

 

För övrigt så är det väl "besynnerligt men alls inte underligt" att det kom in tjafs om mat i den här tråden också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas och tror att inte ngn tror att det finns svensk frukost i allmänhet men det finns ju på dom flesta turistorter ,toaletterna har ju blivit till det bättre senaste åren tack och lov ,var på canarieöarna för 28 år sedan och då fanns det toaletter där

He He.

Hål i golvet är väl ett pittoreskt inslag, och  det finns ju fortfarande även i europa. (frankrike t ex).

Ner kommer man ju men upp är värre :haha: .

 

Återkommer senare med en restråd från Gran Canaria.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

"Vad ska man säga till barnen?" Ja måste man säga nåt till barnen, vad är det dom ska fråga? Varför den gamla farbrorn har en massa unga tjejer eller vad? Det går väl att skämta bort med att farbrorn har många kompisar eller nåt. Det är ju knappast så att sexköparna har sexorgier i poolen eller sitter och råhånglar vid frukostbuffen.

 

Blir väl mycket svårare att förklara varför två personer av samma kön, t ex två män kramas i poolen precis som nyförälskade hetrosexuella par och håller varandra i handen när de är ute på promenad? I synnerhet om det rör sig om en farang med en betydligt yngre Thaikille. Det är nog betydligt svårare att förklara pedagogiskt för ett barn.

 

Det värsta är ju att när man läser om dessa charterturister som förfasas över att prostitution förekommer på deras hotell så inser man ju att när de ser mig och min Thaitjej så tar dom ju för givet att jag är en torsk och hon en h*ra också. Och när de ser en farang på stranden som leker med sina styvbarn han fått på köpet när han blev tillsammans med en Thaitjej så är det honom de menar när de uppdaterar på Facebook att det vimlar av pedofiler på stränderna på Phuket. Tyvärr är det så, har själv hört folk förfasa sig över pedofiler de tror sig ha sett utan att ha minsta belägg för det, förutom att mannen var vit och ungen Thai. :fie:

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

"Vad ska man säga till barnen?" Ja måste man säga nåt till barnen, vad är det dom ska fråga? Varför den gamla farbrorn har en massa unga tjejer eller vad? Det går väl att skämta bort med att farbrorn har många kompisar eller nåt. Det är ju knappast så att sexköparna har sexorgier i poolen eller sitter och råhånglar vid frukostbuffen.

 

Blir väl mycket svårare att förklara varför två personer av samma kön, t ex två män kramas i poolen precis som nyförälskade hetrosexuella par och håller varandra i handen när de är ute på promenad? I synnerhet om det rör sig om en farang med en betydligt yngre Thaikille. Det är nog betydligt svårare att förklara pedagogiskt för ett barn.

 

Det värsta är ju att när man läser om dessa charterturister som förfasas över att prostitution förekommer på deras hotell så inser man ju att när de ser mig och min Thaitjej så tar dom ju för givet att jag är en torsk och hon en h*ra också. Och när de ser en farang på stranden som leker med sina styvbarn han fått på köpet när han blev tillsammans med en Thaitjej så är det honom de menar när de uppdaterar på Facebook att det vimlar av pedofiler på stränderna på Phuket. Tyvärr är det så, har själv hört folk förfasa sig över pedofiler de tror sig ha sett utan att ha minsta belägg för det, förutom att mannen var vit och ungen Thai. :fie:

och nu blir du dessutom polisanmäld framöver om du visar dig med din thaitjej, eller hennes barn. Burma here i come. Ingen charter dit ännu iaf.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...