Jump to content
IGNORERAD

Resväskor


M33

Recommended Posts

Börjar bli läge att köpa ny väska. Vad säger den samlade eliten inom resande om väskval. Kanske väskdängaren har koll på vilka väskor som är svårast att ha sönder?

 

Hittade detta när jag googlade lite och valet står just nu mellan "bäst i test" eller Samsonite, någon som har erfarenhet av Titan?

 

post-6130-0-23440100-1419159058_thumb.pn

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 94
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • M33

    15

  • Galten

    4

  • Sangwal

    4

  • borje222

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag använder mjuka väskor för tycker mig se att dom havererar mer sällan än dom hårda.

Har fått 2 väskor pajade på flyget men min mjuka konvas väska har klarat sig med undantag för det utdragbara draghandtaget som används när jag kör den på 2 hjul.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle gått på testet och valt Titan ..sparat 2000 spänn för en rolig stund i valfritt land :nyam:

Priserna i testet är inte aktuella. Titan kostar bara 1599kr nu, GE Moneybank har haft Samsonite för 2599kr men de verkar vara slut nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder mjuka väskor för tycker mig se att dom havererar mer sällan än dom hårda.

Har fått 2 väskor pajade på flyget men min mjuka konvas väska har klarat sig med undantag för det utdragbara draghandtaget som används när jag kör den på 2 hjul.

 

Born41

Tror också att mjuka väskor är mer hållbara men jag vill ha en hård väska ändå, spinner är också ett krav. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror också att mjuka väskor är mer hållbara men jag vill ha en hård väska ändå, spinner är också ett krav. 

För mig är det viktigt att kunna stoppa i så mycket som möjligt. Hellre en lätt och hållbar väska än flera som tar mindre. Vikten på väskan skulle få ge utslag och vara värt en del pengar. Samsonit är nästan ett kilo lättare men ganska likvärdig i övrigt, för mig skulle det vara mera värt än att handtaget nöts en aning.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig är det viktigt att kunna stoppa i så mycket som möjligt. Hellre en lätt och hållbar väska än flera som tar mindre. Vikten på väskan skulle få ge utslag och vara värt en del pengar. Samsonit är nästan ett kilo lättare men ganska likvärdig i övrigt, för mig skulle det vara mera värt än att handtaget nöts en aning.

I dagsläget har jag sällan full väska när jag reser men visst är skönt att ha så lätt väska som möjligt. 

 

Samsonite har varit förstavalet hela tiden men så såg jag Titanväskan och då började jag tveka... man blir snål när kreditkortet har gått varmt ett tag ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

I dagsläget har jag sällan full väska när jag reser men visst är skönt att ha så lätt väska som möjligt. 

 

Samsonite har varit förstavalet hela tiden men så såg jag Titanväskan och då började jag tveka... man blir snål när kreditkortet har gått varmt ett tag :wink:

Jaså? är du fint på kredit?  :girl_dev:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså? är du fint på kredit?  :girl_dev:

förstår inte vad du skriver men jag betalar allt jag köper på kreditkort och betalar efter 30-60 dagar mot faktura.

Att kreditkortet gått varmt betyder således att jag har handlat mycket och har mycket att betala nu. 

Vad har det med fint att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntar på att knasen ska berätta för oss, han borde ju veta vilka sorter som är enklast/svårast att kasta sönder...

( Även jag är intresserad av detta ).

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Har under snart 20 års kringflackande kört med Samsonite "Medelhårda" väskor. Tygklädda men ändå som hårda väskor. Fått både handbagageväskan och incheckningsväskan utbytta under tiden av olika flygbolag efter att de på ett eller anats sätt förstört dem. 

 

Sist för en 4-5 år sedan, stod på arlanda och när väskan kom på bandet var en "stödbenet" i plast sönder, gick bort till disken och fick fylla i en skadeanmälan sen kom damen med en helt ny likadan samsonite väska som jag kunde flytta över mina prylar till.

 

Så i princip kan man säga att Samsonite har livstidsgaranti...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv gillar jag inte väskorna med 4 hjul för dom går lätt sönder dom hjulen samt dom halkar omkring på allt som inte är plant. man kan inte "ställa ifrån sig" dom

 

Jag vill ha 2 större hjul som till stor del är infällda

 

Utan tvekan är där Samsonite Aeris-modellen den jag gillar bäst och den får du för 2000 kr

 

http://www.samsonite.se/aeris-upright-78cm-29inch-vivid-blue/produkt-sv.htm?or=0158055255

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv gillar jag inte väskorna med 4 hjul för dom går lätt sönder dom hjulen samt dom halkar omkring på allt som inte är plant. man kan inte "ställa ifrån sig" dom

 

Jag vill ha 2 större hjul som till stor del är infällda

 

Utan tvekan är där Samsonite Aeris-modellen den jag gillar bäst och den får du för 2000 kr

 

http://www.samsonite.se/aeris-upright-78cm-29inch-vivid-blue/produkt-sv.htm?or=0158055255

 

Håller med om det där med 4 hjul, ställer man ifrån sig väskan  och golvet inte är helt plant så ger den sig lätt iväg på egen hand.

 

Kommer inte ihåg vad min modellserie heter men den motsvaras idag av denna väska

 

http://www.samsonite.se/x-blade-2-0-upright-expandable-68cm-25inch-dark-blue/produkt-sv.htm?or=0158055255

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 8 år på ankomstservice på landvetter kan jag säga att titan är rena dyngan. Kolla garantierna angående flygresor och se.garantin gäller inte flygresor. Flygbolaget byter om möjligt ut din väska om den har gått sönder. I annat fall får du en pir rapport att ta med till en väskaffär som lagar väskan om det går. Har sett flera titan väskor varje vecka som sprukit då de kommer på bandet. Köp en samsonite eller carlton av hårdplast...visst.. De väger lite mera men du har en kvalitetsväska i många år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 8 år på ankomstservice på landvetter kan jag säga att titan är rena dyngan. Kolla garantierna angående flygresor och se.garantin gäller inte flygresor. Flygbolaget byter om möjligt ut din väska om den har gått sönder. I annat fall får du en pir rapport att ta med till en väskaffär som lagar väskan om det går. Har sett flera titan väskor varje vecka som sprukit då de kommer på bandet. Köp en samsonite eller carlton av hårdplast...visst.. De väger lite mera men du har en kvalitetsväska i många år.

 

Har inte hittat några garantivilkor, bara sett att det står 7-års unbreakable garanti på skalet. Vet du var jag hittar vilkoren?

Link to comment
Dela på andra sajter

Huvudsaken är ju att man inte har en svart som alla andra, min är lätt att känna igen då den är bajsbrun till färgen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Blixtlåsen är en detalj som kan krångla, när man kommit fram och upptäcker att dragbygeln saknas.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

En underbar väska som rymmer massor, 135 liter! Inga hjul eller annat som väger en massa. Går utmärkt att ha på ryggen som en ryggsäck eller som en vanlig bag.

Den finns i flera storlekar om man tycker 135 liter är för stort.

http://www.castlesecurity.se/produkt/NOTHGEAR-ARMY-BAG-X-LARGE

post-7293-0-13858800-1419165753_thumb.jp

/BND

เสน่ห์ปลายจวักผัวรักจนตาย

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna skall du köpa.  Lätt att känna igen på bandet är den också :)

 

resvaska-stor-svart.jpeg

nu saknar man minuskarman igen ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna skall du köpa.  Lätt att känna igen på bandet är den också :)

 

resvaska-stor-svart.jpeg

 

Jag skulle vilja se Knasen grabba tag i den väskan en kall december morgon :6:

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Hårda väskan går sönder och mjuka väskan blir otrolig smutsig. De fixar de på flygplatserna.

Själv kör jag billigt och är glad varje gång väskan kommer fram oavsett skick.

Kör mjuk resväska numera köpt på lotus för dryga 1000 bath och gömmer den efter avslutat uppdrag.

Hårda resväskan blev skev och gick inte och stänga.

Tittar att de har rejäla hjul och bra dragkedja. något av värde har jag givetvis aldrig i.

Har tappat dåliga hjul och då var det bara och slänga skiten.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntar på att knasen ska berätta för oss, han borde ju veta vilka sorter som är enklast/svårast att kasta sönder...

( Även jag är intresserad av detta ).

 

Mvh. borje222

Håller nog på och undersöker nu. Tur att man inte reser idag :wink:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar själva mjuka stora väskor med hjul, den senaste köptes på clasohlson för 299:- och är på sin 4:e Tailands trip och ser faktist ut som ny ännu. det är en 110l och går att hänga på ryggen, axeln eller köra på hjul med handtag. Funkar skit bra om man inte tänker packa porslin :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...