Jump to content
IGNORERAD

Försäljare tillåts komma tillbaka till Phukets stränder


MPR Nyheter

Recommended Posts

Du måste väl inse att trottoarförsäljare och parasolluthyrare knappast räknas in i kategorin "blåsa folk" att dom tar betalt och hur mycket bestämmer marknadskraften och tycker den att ett visst pris motsvarar deras behov och servicegrad så betalar man, eljest går man vidare.

Jag har ofta poängterat att det visst behövs sanering, men inte rensopning, sanering är en självgående process om myndigheterna hade agerat smidigt och börjat sopa uppifrån, nu finns skiten kvar däruppe och kommer snart ner igen, dessvärre!

 

Antar att du skojar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    9

  • Tamdai

    5

  • Sam sip sam

    4

  • copterfan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Antar att du skojar.

Så du menar att du blir blåst varje gång du handlar utanför varuhusen, Tjaaa, ett gott råd, skaffa stormskydd om du inte förmår att särskillja skräp från riktiga produkter, tror du på nasaren som säljer Rolex för 400?

Vad är det som du benämner "blåsning" i att hyra en solstol med parasoll (mer än det som fläktar från havet) för en struntsumma! Du väljer ju själv om du vill ha sand i arselet eller sitta i en stol!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men kära Baa vi lägger ner nu,

 

Minnet är bra men väldigt kort hos herrarna ser jag. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Minnet är bra men väldigt kort hos herrarna ser jag. :wink:

 

Fritz..

Närå, minnet är bra men debattlustan större, man vill ju inte någon ska tro att jag har fel!

 

:fool::patsak:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att du skojar.

På vilket sätt blir vi turister blåsta av gatuförsäljare?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Närå, minnet är bra men debattlustan större, man vill ju inte någon ska tro att jag har fel!

 

:fool::patsak:

....eller är det det som är detsamma som "besserwizzer".. en person som anser att han aldrig har fel???

Link to comment
Dela på andra sajter

Illegal verksamhet har blivit tradition? Lite märkligt resonemang då man i så fall stöder maffia och korruption. Vore det inte bättre att dessa näringsidkare får tillstånd direkt av någon myndighet och blir legala? Att dom finns på ställen som är avsatta för dessa ändamål? Troligtvis blir det billigare för dessa och dom oärliga får svårare att bedriva sitt.

Är det bara jag, eller är det verkligen så att hatet mot militären är större hos vissa så man förbiser korruption och maffiametoder. Eller är det besvikelse över att detta egentligen är något dom "folkvalda" skulle ha gjort men struntade i?

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

.eller är det det som är detsamma som "besserwizzer".. en person som anser att han aldrig har fel???

Nja, fel vetefan, men misstag kan man ju alltid råka ut för!

:not_i:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...