Jump to content
IGNORERAD

Kallare väder på väg till norra och nordöstra Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Nordliga provinser i Thailand kommer uppleva ytterligare en våg av kyligt väder i form av 3-5 grader kallare temperaturer i slutet av veckan.
Meteorologimyndigheten sade att temperaturen i övre Thailand kommer att sjunga på grund av ett högtryckssystem som ligger över regionen. Detta kommer resultera i att medeltemperaturen i snitt kommer ligga på under 15 grader i norra och nordöstra Thailand under veckan.
Landets södra regioner får istället stor nederbörd och höga vågor till havs. Människor i regionen uppmanas att vara försiktiga och mindre båtar råds att hålla sig i hamn.

Källa: http://englishnews.thaipbs.or.th/temperatures-north-northeast-drop-3-5-degrees-weekend

 

post-8073-0-22695200-1418743228.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tredje paret förmodar jag.

 

 

post-7697-0-08469500-1418776906.jpg

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

här klagas det iaf inte på kylan (ännu) M.L.S var ju en sväng upp till Ö-vik för ett par veckor sedan och där var det KALLT !!

 

 

-10 är inte att leka med om man inte är van.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Korat 19c nu och 16 i morse

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl ingen nyhet att det blir svalt i Thailand denna årstid men än har det ju inte varit under 10 grader.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl ingen nyhet att det blir svalt i Thailand denna årstid men än har det ju inte varit under 10 grader.

Fy för tusan, men nu har den bitit sig fast, vinterkylan, och på nyheterna hotar dom med att den ska vara kvar in i det nya året...gillar inte långbrallor, men nu är det ett måste!

Udon just idag den 19 dec 2014, 13,6 kl 08! Plus alltså!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl ingen nyhet att det blir svalt i Thailand denna årstid men än har det ju inte varit under 10 grader.

 

Vi hade år 2000, 4 grader i Surin.

Det var som -30 i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor i norra Thailand, Uttaradit och det är välkommet med svalare temperaturer. Redan i mars så ligger temperaturen på 34 grader och man måste ha luftkonditioneringen igång. Nu har vi omkring 22 grader på natten och 29 grader på dagen. Det är jätteskönt nu.  När jag var i Chiang Mai för några år sedan så var det över 40 grader i april.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor i norra Thailand, Uttaradit och det är välkommet med svalare temperaturer. Redan i mars så ligger temperaturen på 34 grader och man måste ha luftkonditioneringen igång. Nu har vi omkring 22 grader på natten och 29 grader på dagen. Det är jätteskönt nu.  När jag var i Chiang Mai för några år sedan så var det över 40 grader i april.

Jag bor i udon, och vi har 16 på morgonen och 27-30 på dagen, kallt som fan!

Nästan varje år är det mer än 40 på dagen i april-maj.

Nema problema om man planerar för det!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ju i Borabue i januari på begravning

 

post-11193-0-73186200-1419081182_thumb.j

 

post-11193-0-31115800-1419081185_thumb.j

 

post-11193-0-90467600-1419081189_thumb.j

 

14°C eller under på morgonen (beror lite på när man lyckades lura mig ur sängen), man ser ju att vissa har jackan på.

Såg en med en sån död räv på skallen som man ser på Jokkmokks marknad åxå.

 

Fy fan, jag gick ju i T-shirt och byxor. Men inte var det varmt direkt.

 

Satt med benen på varje sida om köksspisen och rökte morgonciggen. Enda värmekällan i hela huset.

 

post-11193-0-99228700-1419081508_thumb.j

 

Kompenserades av supervarmt i April när jag åxkte hem, så i snitt var det ganska lagom ;)

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor i udon, och vi har 16 på morgonen och 27-30 på dagen, kallt som fan!

Nästan varje år är det mer än 40 på dagen i april-maj.

Nema problema om man planerar för det!

Nu är det "gött" att duscha i varmvatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom precis upp till Udon Thani nu på kvällen och vi gick en vända till night market och det var lite kylslaget faktiskt!

Stor skillnad från Hua Hin där vi kom ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom för en vecka sedan o först Pattaya o nu isaan o har inte svettats en droppe ännu, rekord för mig 

nästa jul vete fan om man inte stannar hemma vid kaminen .

Gåshud i Thailand är ju sjukt  :fool:

 

Tetra

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor i norra Thailand, Uttaradit och det är välkommet med svalare temperaturer. Redan i mars så ligger temperaturen på 34 grader och man måste ha luftkonditioneringen igång. Nu har vi omkring 22 grader på natten och 29 grader på dagen. Det är jätteskönt nu. När jag var i Chiang Mai för några år sedan så var det över 40 grader i april.

Var i Laos i våras sjukt hett, kunde inte ens sitta ute i skuggan och läsa en bok, åker ner nu i övermorgon kommer inte ihåg den asiatiska kylan men man får väl se :-)

I SHOOT RAW

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Klaga inte, så här ser det ut norr om Sthlm i Jakan.

Hej

Nu känns det betydligt bättre och varmare här, den bilden värmde.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Uttaradit Hagoat

Jag bor i norra Thailand, Uttaradit och det är välkommet med svalare temperaturer. Redan i mars så ligger temperaturen på 34 grader och man måste ha luftkonditioneringen igång. Nu har vi omkring 22 grader på natten och 29 grader på dagen. Det är jätteskönt nu.  När jag var i Chiang Mai för några år sedan så var det över 40 grader i april.

Kommer nog att bli varmt nu i april när vi kommer upp. Ska nog instalera aircon i å,r var där en gång när det va 36-37 gr inne å hade sol  feber efter att ha setat flera timmar på ett picuppflak det va ingen höjdare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...