Jump to content
IGNORERAD

Sverige startar webbsida mot barnsexturism i bland annat Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Svensk polis startade under tisdagen en ny webbsida för att slå ner mot svenskar som reser utomlands för att ha sex med minderåriga.
Resekurage.se uppmanar svenskar som resar till länder så som Thailand att rapportera misstänkt beteende från sina landsmän. "Varje år reser hundratusentals svenskar utomlands. På resan riskerar många att ofrivilligt se barn som exploateras sexuellt av såväl utländska som svenska turister. Nu visar en undersökning att endast en av tio svenskar vet hur man ska gå tillväga för att anmäla brottet till Polisen," skriver man på sidan.
Webbsidan är en del i en kampanj från lokala myndigheter, barnrättsgrupper och polisen för att sprida medvetenhet om att turister som betalar för sex med minderåriga kan dömas till två års fängelse när de kommer tillbaka till Sverige, samt informera folk om hur de ska agera om de bevittnar barnsexhandel.
"Vår uppmaning till dig är därför att ta med ditt resekurage på din resa och säga vad du såg till Polisen här på resekurage.se eller via lokal polis på din resedestination."

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/450235/sweden-launches-website-to-combat-child-sex-tourism

 

post-8073-0-41133900-1418742628.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    13

  • Sangwal

    8

  • Mankan

    8

  • jocko53

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Detta är bra! Man får inte Statsi vibbar för detta i alla fall! Däremot får man det när man läser om att svensk polis skall börja jaga dom som köper/ betalar ur egen ficka för lite massage och happy ending, det  är tydligen V + Mp mupparna som är i farten igen!

Men BARN skall vara barn och inget annat!!!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur många oskyldiga farang-föräldrar som kommer bli anklagade...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Syftet är ju självklart bra, den verksamheten är svinigheten själv.

 

Men bara det inte blir en enkel möjlighet att svartmåla personer. Jag får redan idag svarta blickar från folk med moralpanik när jag går med dottern på 6 år i turistområden i Thailand. Inte speciellt svårt att hamna på den listan om dessa personer har enkel tillgång till ett anmälningssystem.

 

Men man får väl hoppas på att det finns ett ganska kraftigt bullshit-filter..

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är bra! Man får inte Statsi vibbar för detta i alla fall! Däremot får man det när man läser om att svensk polis skall börja jaga dom som köper/ betalar ur egen ficka för lite massage och happy ending, det  är tydligen V + Mp mupparna som är i farten igen!

Men BARN skall vara barn och inget annat!!!

Minderårig det är samma som barn om du inte visste det,

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är mycket tveksam till detta och jag får faktiskt Stasivibbar av det, plus lite kväljningar. Varför siktar man in sig på just och enbart turister som har sex med barn? Vad tror ni? Är det inte lika illa om barnsex förekommer alls, oavsett var och mellan vilka? Är det inte lika illa när barn utnyttjas i andra sammanhang än sex? Som vi alla mycket väl vet finns det också en helsikes massa annan sorts trafficking häromkring som troligen är mycket mer omfattande än den som har med sex att göra, oavsett offrets ålder. Det som är syftet här är att alla män som åker till Thailand utan en familj i släptåg skall automatiskt misstänkliggöras för ett av de värsta brott som finns, för det är det utan tvekan.

 

Men fundera på varför man pekar på just precis en enda sak. Ingen kampanj mot kärringar som åker till Gambia för ett nyp med en välväxt ung kille. Nix! Det är män som skall pekas ut, enbart.

 

Den som tror att Prussiluskorna nöjer sig med att jaga barnsexförbrytare misstar sig med all säkerhet. Det är är bara början. "Men tänk på baaarnen!" Det var slagordet nummer ett när hela internet skulle övervakas med FRA. Sedan började ändamålsglidningen. "Tekniken finns ju nu, då tar vi tag i det här, och det här, och det här också!"

 

Vi är en hel del svenskar här på forumet. Jag skulle vilja fråga, finns det någon av ärade kolleger som tycker sig ha sett drösvis med svenska turister som förgriper sig på barn? Någon som har sett något alls? Jag har inte det för egen del. Ljushuvet Thomas Bodström påstod sig ha sett 12-13 åriga tjejer bjuda ut sig i barerna på Bangla Road i Patong. Någon som tror på det? Knappast troligt är mitt tips. Kanske någon påstod det för att han frågade och dom trodde att dom kunde lura på honom en tjugoåring... Allvarligt, varför skulle en barägare som troligen gör fina pengar med tjejer som inte är underåriga och som det finns god tillgång på riskera att få en hel helvetes massa problem, bara för att somliga sjuka typer vill ha småtjejer? Tror jag inte på.

 

Det detta går ut på är att jämna vägen för att utvidga den helt sjuka prostitutionslagen vi har i Sverige till att gälla svenskar överallt. Skyll er själva om ni går på det!

 

(Och till audirs2: Kolla lite på den svenska sexköpslagens historia här: http://www.regeringen.se/sb/d/2593/a/116601samt se efter vilka regeringar som suttit och infört, respektive skärpt den här: http://www.regeringen.se/sb/d/4393  Om du inte märkt det är nästan hela Riksdagen lika feministiska som Gudrun Schyman! Dom som inte är det är rasister i stället...)

 

 

Tillägg:

 

Klipp från den där hemsidan:

 

"Finns det svenska förövare?

Ja, dessvärre finns även svenskar som reser utomlands för att begå sexuella övergrepp mot barn. 2012 kunde ett femtiotal svenska medborgare misstänkas för sexuella övergrepp mot barn i Thailand, Kambodja, Sri Lanka och Lettland."

 

Min understrykning. Några som överbevisats och dömts? Eller har det bara "misstänkts"?

 

 

Ändrades av Celsius
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är mycket tveksam till detta och jag får faktiskt Stasivibbar av det, plus lite kväljningar. Varför siktar man in sig på just och enbart turister som har sex med barn? Vad tror ni? Är det inte lika illa om barnsex förekommer alls, oavsett var och mellan vilka? Är det inte lika illa när barn utnyttjas i andra sammanhang än sex? Som vi alla mycket väl vet finns det också en helsikes massa annan sorts trafficking häromkring som troligen är mycket mer omfattande än den som har med sex att göra, oavsett offrets ålder. Det som är syftet här är att alla män som åker till Thailand utan en familj i släptåg skall automatiskt misstänkliggöras för ett av de värsta brott som finns, för det är det utan tvekan.

 

Men fundera på varför man pekar på just precis en enda sak. Ingen kampanj mot kärringar som åker till Gambia för ett nyp med en välväxt ung kille. Nix! Det är män som skall pekas ut, enbart.

 

Den som tror att Prussiluskorna nöjer sig med att jaga barnsexförbrytare misstar sig med all säkerhet. Det är är bara början. "Men tänk på baaarnen!" Det var slagordet nummer ett när hela internet skulle övervakas med FRA. Sedan började ändamålsglidningen. "Tekniken finns ju nu, då tar vi tag i det här, och det här, och det här också!"

 

Vi är en hel del svenskar här på forumet. Jag skulle vilja fråga, finns det någon av ärade kolleger som tycker sig ha sett drösvis med svenska turister som förgriper sig på barn? Någon som har sett något alls? Jag har inte det för egen del. Ljushuvet Thomas Bodström påstod sig ha sett 12-13 åriga tjejer bjuda ut sig i barerna på Bangla Road i Patong. Någon som tror på det? Knappast troligt är mitt tips. Kanske någon påstod det för att han frågade och dom trodde att dom kunde lura på honom en tjugoåring... Allvarligt, varför skulle en barägare som troligen gör fina pengar med tjejer som inte är underåriga och som det finns god tillgång på riskera att få en hel helvetes massa problem, bara för att somliga sjuka typer vill ha småtjejer? Tror jag inte på.

 

Det detta går ut på är att jämna vägen för att utvidga den helt sjuka prostitutionslagen vi har i Sverige till att gälla svenskar överallt. Skyll er själva om ni går på det!

 

(Och till audirs2: Kolla lite på den svenska sexköpslagens historia här: http://www.regeringen.se/sb/d/2593/a/116601samt se efter vilka regeringar som suttit och infört, respektive skärpt den här: http://www.regeringen.se/sb/d/4393  Om du inte märkt det är nästan hela Riksdagen lika feministiska som Gudrun Schyman! Dom som inte är det är rasister i stället...)

Vilket jävla skit snack,,att ge sig på barn är fel,även om du betalar,om du känner dig träffad så är det ditt problem

men du kommer nog på ett sätt att överleva även detta

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför kan inte polisen börja ta tag i de problem som vi har i Sverige..

Det vimlar av öststatskvinnor i Gbg, samt alla happy ending massager..

Där kan dom börja röja upp, kommer nog hålla Herr Polis upptagen ett par år...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför kan inte polisen börja ta tag i de problem som vi har i Sverige..

Det vimlar av öststatskvinnor i Gbg, samt alla happy ending massager..

Där kan dom börja röja upp, kommer nog hålla Herr Polis upptagen ett par år...

Rock on!

För det handlar inte om barn,

Link to comment
Dela på andra sajter

För det handlar inte om barn,

Finns tyvärr barn inblandade här också... Tyvärr..

Förresten, vem vet hur många av dessa öststatskvinnor som verkligen vill sälja sig?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns tyvärr barn inblandade här också... Tyvärr..

Förresten, vem vet hur många av dessa öststatskvinnor som verkligen vill sälja sig?

Rock on!

Vad har du i mot att man utreder pedofiler ?

Även om det är östats kvinnor så är det inte barn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns tyvärr barn inblandade här också... Tyvärr..

Förresten, vem vet hur många av dessa öststatskvinnor som verkligen vill sälja sig?

Rock on!

Vet du själv svaret på frågan?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du i mot att man utreder pedofiler ?Även om det är östats kvinnor så är det inte barn.

Hur lyckades du vända detta till att jag vill stoppa jakten på pedofiler?

Problemen finns på svensk mark också.. Börja där...

Hur svårt kan det vara att rensa bort allt skit vi själva har, innan Polisen ska börja jaga i andra länder..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men bror duktig själv kanske vet?

Rock on!

Ingen aning vem det är men jag tänkte kanske att du visste svaret. Jag fick den uppfattningen av hur du formulerade dig.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lyckades du vända detta till att jag vill stoppa jakten på pedofiler?

Problemen finns på svensk mark också.. Börja där...

Hur svårt kan det vara att rensa bort allt skit vi själva har, innan Polisen ska börja jaga i andra länder..

Rock on!

Det var du som gjorde det i inlägg 8 du börja svamla om öst statskvinnor,

detta handlar om svenska gubbar som åker på semester och köper barn

inte några öststats kvinnor, vilka skall skyddas först? barn eller pedofiler?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge det finns barn till salu kommer aldrig den vidriga hanteringen att upphöra oavsett vad en massa galna svenska beslutsfattare bestämmer :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge det finns barn till salu kommer aldrig den vidriga hanteringen att upphöra oavsett vad en massa galna svenska beslutsfattare bestämmer :yes:

 

Om det så endast avskräcker en äcklig jävel, så är det värt det!

 

Sen om man känner sig uthängd och får svarta blickar från omgivningen när man går med sitt, eller frugans barn på stranden är väl skitsamma.

 

Första gången jag var i Pattaya såg jag pedofiler överallt trodde jag. Tog ett par resor innan jag kom in i matchen.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var du som gjorde det i inlägg 8 du börja svamla om öst statskvinnor,detta handlar om svenska gubbar som åker på semester och köper barninte några öststats kvinnor, vilka skall skyddas först? barn eller pedofiler?

Tidningarna skriver nästan dagligen hur myndigheterna blundar för utsatta barn i dagens Sverige.

Vad sänder det för signaler när polisen prioriterar utsatta barn i andra länder, när många barn i Sverige själva skriker efter hjälp?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vimlar väl av rutinerade thai-gubbar och gummor här, och hur många av er har verkligen sett nåt pedofilaktigt någongång?

 

Men det är ju klart att Charter-Nisse och hans fru Ica-Ulla från Flen som är på en 2-veckors märker sånt bättre, för de har minsann läst om det i tidningen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kan jag tycka att gamla äckliga gubbar 60+ som köper 20 åringar borde klassas som peddo med.

Men det är ju bara min åsikt och inte förbjudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tidningarna skriver nästan dagligen hur myndigheterna blundar för utsatta barn i dagens Sverige.

Vad sänder det för signaler när polisen prioriterar utsatta barn i andra länder, när många barn i Sverige själva skriker efter hjälp?

Rock on!

Och vad sänder du för signaler med ditt envisa försvar av pedofiler?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vimlar väl av rutinerade thai-gubbar och gummor här, och hur många av er har verkligen sett nåt pedofilaktigt någongång?

 

Men det är ju klart att Charter-Nisse och hans fru Ica-Ulla från Flen som är på en 2-veckors märker sånt bättre, för de har minsann läst om det i tidningen...

Du skulle inte erkänna att du sett en,för det gagnar inte dina intressen

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad sänder du för signaler med ditt envisa försvar av pedofiler?

Kanske dax att skriva in dig på SFI...

Du verkar vara i stort behov av läsförståelse.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Barnen" i tv inslaget såg inte ut som barn Den skl. polisen kan lösa problem i S Var var p när barnet i Karlskrona mördades eller  när mördades av en  tidigare kvinomördare slog till

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...