Jump to content
IGNORERAD

Arbetslös 30-åring i Phitsanulok begravde sin bebis levande


MPR Nyheter

Recommended Posts

Stress från att nyligen ha blivit arbetslös samt brist på pengar för att ta hand om sitt nya barn tros ha drivit en kvinna till att begrava sin 24 dagar gamla son levande i Phitsanulok under tisdagen.
Den 30-åriga kvinnan hittades sittande vid floden Kwai Noi under tisdagen efter att polisen tillkallats på grund av rapporter om att kvinnan tagit dit sin nyfödda. Även släktingar och grannar hade rusat till platsen för att leta efter barnet. Den lilla pojken hittades begravd under sanden och rusades till ett närliggande sjukhus där han dödförklarades.
Kvinnan sade att hon var stressad eftersom hon och hennes man blivit av med sina jobb. Hon hade inga pengar för att ta hand om sin bebis och begravde den därför i sanden. Hon hålls nu av polisen i väntan på rättsliga åtgärder.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/450213/stressed-out-new-mum-buries-baby-alive-in-phitsanulok

 

post-8073-0-63564500-1418739665.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tamdai

    7

  • leifen

    4

  • måne

    3

  • Baa

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mycket empati i Los!

 

Snacket om att man tar hand om varandra i familjen ekar mer och mer tomt ju djupare man gräver.

 

Pengar, pengar och pengar, inget annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket empati i Los!

 

Snacket om att man tar hand om varandra i familjen ekar mer och mer tomt ju djupare man gräver.

 

Pengar, pengar och pengar, inget annat.

Nu tycker jag att du spyr onödigt mycket galla över just Thailändskor, detta med barnamord i fattiga länder är mycket vanligare än du tror, det skall aldrig behöva hända med det gör dessvärre det och inte är Thailand någon ledande nation i detta, finns många som t.o.m. i mönsterlandet Sverige som drabbas av denna  psykiska trauma och villar bort sig i sinnet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker jag att du spyr onödigt mycket galla över just Thailändskor, detta med barnamord i fattiga länder är mycket vanligare än du tror, det skall aldrig behöva hända med det gör dessvärre det och inte är Thailand någon ledande nation i detta, finns många som t.o.m. i mönsterlandet Sverige som drabbas av denna  psykiska trauma och villar bort sig i sinnet!

 

Finns säkert andra länder med samma problem.

Men de som förnekar att pengar är i Thailand deras riktiga gud och att många gör precis vad som helst för att få dessa eller slippa betala, de ljuger för sig själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådant här skulle inte hända om sexualundervisningen hade varit bättre och om det inte varit ett sådant stigma att köpa preventivmedel ute på landet. Att kunna köpa kondomer och att kunna få råd angående P-piller borde vara en mänsklig rättighet.

I slutändan bör även abortlagarna ändras.

Link to comment
Dela på andra sajter

På Teco Lotus i vår lilla risby säljs de i kassan och ligger helt öppet exponerade bland tuggummi, batterier mm.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådant här skulle inte hända om sexualundervisningen hade varit bättre och om det inte varit ett sådant stigma att köpa preventivmedel ute på landet. Att kunna köpa kondomer och att kunna få råd angående P-piller borde vara en mänsklig rättighet.

I slutändan bör även abortlagarna ändras.

 

Att skylla på att kondomer inte finns tillgängliga när en mamma begraver sin baby levande är i det närmaste överdjävla korkat.

Kondomer kan du köpa på Tesco, Seven eleven, Familymart och på varenda Pharmacy i Thailand.

 

Här handlar det inte om att inte ha sexuell medvetenhet utan om att inte ha en endast procent empati , samt vilja att ta ansvar för sina egna handlingar.

Sätt på eller bli påsatt utan att sedan ta det minsta ansvar för eventuella konsekvenser är allt för vanligt.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Att skylla på att kondomer inte finns tillgängliga när en mamma begraver sin baby levande är i det närmaste överdjävla korkat.

Kondomer kan du köpa på Tesco, Seven eleven, Familymart och på varenda Pharmacy i Thailand.

 

Här handlar det inte om att inte ha sexuell medvetenhet utan om att inte ha en endast procent empati , samt vilja att ta ansvar för sina egna handlingar.

Sätt på eller bli påsatt utan att sedan ta det minsta ansvar för eventuella konsekvenser är allt för vanligt.

Du har inte funderat på vad Ba skrev.Det är inte helt ovanligt att sånt här händer vid en psykos.Tror du mamman mådde bra?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Att skylla på att kondomer inte finns tillgängliga när en mamma begraver sin baby levande är i det närmaste överdjävla korkat.

Kondomer kan du köpa på Tesco, Seven eleven, Familymart och på varenda Pharmacy i Thailand.

 

Här handlar det inte om att inte ha sexuell medvetenhet utan om att inte ha en endast procent empati , samt vilja att ta ansvar för sina egna handlingar.

Sätt på eller bli påsatt utan att sedan ta det minsta ansvar för eventuella konsekvenser är allt för vanligt.

 

Har man bara en procent empati förstår man också att mamman har psykiska problem och/eller drabbats av en förlossningspsykos. Då bör man också förstå att hon aldrig kommer att återhämta sig när hon inser vad hon gjort.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan Tamdai?...är du född på en annan planet eller?.. Du verkar ju inte vara klok.läs Baas inlägg en gång till

Så kanske din ärthjärna fattar..men läs väldigt sakta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan Tamdai?...är du född på en annan planet eller?.. Du verkar ju inte vara klok.läs Baas inlägg en gång till

Så kanske din ärthjärna fattar..men läs väldigt sakta.

 

Kära du vilket inlägg menar du?

 

Och ärthjärna, jaha, du är väl Einstein antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har inte funderat på vad Ba skrev.Det är inte helt ovanligt att sånt här händer vid en psykos.Tror du mamman mådde bra?

 

Du vet att jag många tycker som dig, men här har vi helt olika åsikter, hur många gånger har du hört talas om att en mamma gräver ner sin baby levande, och dessutom rätt länge efter förlossningen och sedan skyller på att hon blivet av med jobbet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet att jag många tycker som dig, men här har vi helt olika åsikter, hur många gånger har du hört talas om att en mamma gräver ner sin baby levande, och dessutom rätt länge efter förlossningen och sedan skyller på att hon blivet av med jobbet?

 

Snälla googla nu på förlossningspsykos eller postpartumpsykos innan du skriver fler inlägg. Bara det faktum att hon stannade kvar efter hon begravt sitt barn levande tyder väl på att hon inte "mår helt bra"?

 

En djup tragisk händelse men att påstå att detta säger något generellt om thailändare känns helt absurt. Detta händer även några gånger per år i Sverige men i de flesta fall väljer media att inte skriva om det genom att de faktiskt känner empati för de drabbade.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet att jag många tycker som dig, men här har vi helt olika åsikter, hur många gånger har du hört talas om att en mamma gräver ner sin baby levande, och dessutom rätt länge efter förlossningen och sedan skyller på att hon blivet av med jobbet?

De som drabbas av psykos är ju inte riktigt med i matchen psykiskt och de kan göra det mest fasansfulla saker.Och nej,jag har aldrig hört eller läst något sådant fall.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörrödu Tamdai, vi har tvistat om mycket, men aldrig har jag sett dig så bitter tidigare, det som här skett är nog bland det sista du skulle kunna tänka dig, så svårt är det att mörda ett barn, i synnerhet sitt eget, prova att stänga in dig i ett mörkt rum och tänk tanken på att din partner skulle drabbas av sinnesförvirring.

Gick det bra'?

 

Nähä, kunde tro det, ingen som inte drabbats av en psykos klarar av att ens tänka i dom banorna så ta dig en funderare på hur du mår, som amatörpsykolog gissar jag på att du mår dåligt av en eller annan anledninh'g. Ingen dödar sitt barn om man är helt frisk!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att skylla på att kondomer inte finns tillgängliga när en mamma begraver sin baby levande är i det närmaste överdjävla korkat.

Kondomer kan du köpa på Tesco, Seven eleven, Familymart och på varenda Pharmacy i Thailand.

 

Här handlar det inte om att inte ha sexuell medvetenhet utan om att inte ha en endast procent empati , samt vilja att ta ansvar för sina egna handlingar.

Sätt på eller bli påsatt utan att sedan ta det minsta ansvar för eventuella konsekvenser är allt för vanligt.

 

Så dumt av mig att tro att preventivmedel skulle förhindra oönskade graviditeter. Eller att det skulle kunna hindra desperata flickor från att göra sig av med sina barn på ett desperat sätt.

 

Visst går det att köpa kondomer öppet i många affärer i Thailand. Men i Thailand går inte “fina flickor” runt med kondomer I handväskan. Även om kondomanvändning uppmuntras av det Thailänska samhället. Så anser de flesta att kondomer bara är något man användet tillsamman med prostituerade eller med tillfällig partners. Inget av detta anses vara särskilt fördelaktig i det konservativa Thailand.

Alla vet vi att det förekommer i alla sociala grupper men slutsatsen blir ändå den samma. Fina flickor köper inte kondomer.

 

Hade aborter varit lagliga hade kanske inte den här flickans redan olyckliga live sluta på detta bedrövliga sett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att familjen är stark och tar hand om de sina blir mer och mer en myt, tyvärr i en mycket kärvare "ny värld".

 

Att en kvinna på 30 år blir desperat för att hon blir arbetslös med en nyfödd och inte får någon första hjälp av släkten känns hårt.

 

Jag har hört liknade här i Thailand i år.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragiiskt när en mamma kommer till denna handling.Men hur manga av oss kan dömma henne för denna handling som troligtvis skett under psykos. Först har hon släckt livet pa sin egen baby och förstört sitt eget liv. Var väl inte länge sedan en pappa i Sverige

tände eld pa huset där hans barn lag och sov.

Har för mig att polisen satte in sina spaningar pa Öland som senare gav resultat. En desperat handling med oskyldiga barn inblandade.

Lätt att sitta bredvid och dömma andras gärningar. Tragiskt för dessa personer som kanske älskat sina barn över allt annat.

Men ofta finns det ju en utlösande faktor som olika personer reagerar olika pa.Vi har alla olika psyke.

Lätt att säga det passerar inte mig men men man vet aldrig vad som passerar senare i livet.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju undra hur det låtit på detta forum om detta skett i Sverige och det var Muhammed som grävt ner sin bebis för att han inte fick jobb.

 

Min egen gissning är att ingen hade ursäktat det med en psykos!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju undra hur det låtit på detta forum om detta skett i Sverige och det var Muhammed som grävt ner sin bebis för att han inte fick jobb.

 

Min egen gissning är att ingen hade ursäktat det med en psykos!

Är du dum på riktigt?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Leifen,,,,,det är ju redan konstaterat att det saknas nåt i huvet på denna person.

Där har du fel.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du dum på riktigt?

 

Det är nog möjligt, har väl aldrig sett på mig själv som särskilt smart, men förstår inte att så många som bor i Thailand försvarar och förklarar denna handling.

 

 

Gör det säkert, men om samma händelse gjorts av en rumänsk kvinna som sitter och tigger utanför Ica i Huddinge hade tongångarna på detta forum varit annorlunda.

Ingen som hade försökt förklara en nergrävd baby med förlossningspsykos, och det vet du innerst inne också, sedan får jag gratulera dig till din enastående smarthet och utförliga inlägg, avundas dina blixtsnabba svar och utförliga förklaringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...