Jump to content
IGNORERAD

Ägare försökte hindra rivning av illegal restaurang på Phuket


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ägarna av restaurangen The Beach Club i Nai Yang, Phuket, misstänks för att ha hindrat tjänstemän efter att de försökt stoppa rivningen av deras byggnad under gårdagen - en byggnad som byggts illegalt på allmän mark.
De två ägarna parkerade en lastbil och flera personbilar framför restaurangen innan tjänstemän från Sakoos Administrationsorganisation (OrBorTor) anlände. "The Beach Club hade schemalagts att rivas av sin ägare sju dagar efter domstolsbeslutet, vilket skulle ha gjorts innan 4e december. De vägrade dock att skrida till handling," sade Surin Yotharak - vice chef för Sakoos OrBorTor.
Man tvingades tillkalla polisen och flottan för att få uppbackning och hjälp att frakta bort fordonen, varpå man kunde ta in grävskopor och börja rivningen. Ägarna hävdar dock att man bara ville att de skulle vänta lite längre eftersom man gjort en anmälan mot OrBorTor till den Administrativa Domstolen, vars dom man ville höra innan rivningen. "Om allt genomförts legalt av Sakoos OrBorTor och våra byggnader faktiskt var illegala så skulle vi ha rivit dem själva," sade en av ägarna.

Källa: http://www.phuketgazette.net/phuket-news/Phuket-Beach-Club-owners-face-charges-blocking/40716#ad-image-0

 

post-8073-0-46836500-1418188930.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand är det raka puckar ,och inte som i Sverige där även en fortkörning kan överklagas i många instanser och därmed dra ut på processen till ingen nytta för slutresultatet.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

For att inte tala om alla mutkostnader innan man kunde borja bygga.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand är det raka puckar ,och inte som i Sverige där även en fortkörning kan överklagas i många instanser och därmed dra ut på processen till ingen nytta för slutresultatet.

 

Born41

 

Hur kan korruption och annat elände som leder till att folk bygger på mark dom inte äger kallas för raka puckar ?

Det var ju bara efter militärens ingripande det blev rivet, det stod ju förmodligen där en liten stund innen det revs.

Känns som en kanske krokig puck tycker jag,

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag var på plats när dom började riva, en helvetes massa polis och militärer, och förbannade Nai Yang bor

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på plats när dom började riva, en helvetes massa polis och militärer, och förbannade Nai Yang bor

Bra att direktör SC har pappren i ordning!  :good: När kommer din kedja till Norden?  :haha:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan korruption och annat elände som leder till att folk bygger på mark dom inte äger kallas för raka puckar ?

Det var ju bara efter militärens ingripande det blev rivet, det stod ju förmodligen där en liten stund innen det revs.

Känns som en kanske krokig puck tycker jag,

Du missförstod mitt inlägg.

Jag menar tiden från beslut om rivning till verkställighet.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att det rivs, hur skulle det vara här hemma om någon börjar bygga på statens/kommunens strandtomt.

Verkar som dom tror att det är fritt fram bygga på någon annans land så länge ingen klagar. 

 

Sjukt vad korrupt Thailand verkar vara fortfarande, bra att militären verkar tag tag i det  :nyam:

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det nya lagar, så även om du har köpt/byggt/startat något som var legitimt av dom förra regeringarna så är det inte det nu. Misstänker att dom flesta hade lagligt godkända beslut på att dom fick bygga/köpa/starta sina verksamheter men att det nu inte gäller.

 

Vill åter igen skicka en varningens tanke på vad som händer när dom tittar på gifta falangers tillgångar/ägande som dom har med sina äktade partner. Kom ihåg något om att det skulle vara styrkt att pengarna för tomten/huset kom från den Thailändska personen i äktenskapet.

 

En liten undran i dessa nya tider!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det nya lagar, så även om du har köpt/byggt/startat något som var legitimt av dom förra regeringarna så är det inte det nu. Misstänker att dom flesta hade lagligt godkända beslut på att dom fick bygga/köpa/starta sina verksamheter men att det nu inte gäller.

 

Vill åter igen skicka en varningens tanke på vad som händer när dom tittar på gifta falangers tillgångar/ägande som dom har med sina äktade partner. Kom ihåg något om att det skulle vara styrkt att pengarna för tomten/huset kom från den Thailändska personen i äktenskapet.

 

En liten undran i dessa nya tider!

Jaså, är det nya lagar nu?

 

Var kan man informera sig om de nya lagarna?

Du verkar veta..

 

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså, är det nya lagar nu?

 

Var kan man informera sig om de nya lagarna?

Du verkar veta..

 

/biker

Dom lagarna har funnits i många år men försäljare som är slängda i truten lurar nya faranger hela tiden.

Försäljarna totar ihop diverse krumbukter och påstår att det är lagligt. Redan för 10 på sedan blev jag informerad om läget och har därför inte satsat på något "eget"

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Va ju ingen liten bambu hydda det där så kan förstå ägarnas ångest.

Det skulle dom tänkt på när dom byggde på mark dom inte ägde. Som nam na.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle dom tänkt på när dom byggde på mark dom inte ägde. Som nam na.

Det är lätt att komma med den kommentaren nu, säg vilket bygge som inte behövde ett tillstånd utfärdat i korruptionens tecken vems mark det än må ha varit på den genomkoruppta ön Phuket, det skulle väl i ärlighetens namn rivas varenda hus som byggts med bygglov utfärdade där det finns mutor med i bilden. Tänk vad fint det blev på Phuket då, bara några få hyddor kvar!

Det som tidigare ansågs som trevliga tillhåll vid stränderna av turisterna är nu i det närmaste ett hatobjekt för de som tycker sig förespråka lag o ordning, ett begrepp som inte existerat eller fortfarande inte existerar i LOS!

Inte för att jag förespråkar olaga byggen e.t.c. men om man ser helheten istället för spelar moralkärring så måste man inse att det inte gick att bygga lovligt tidigare, dessvärre!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på plats när dom började riva, en helvetes massa polis och militärer, och förbannade Nai Yang bor

Jag tror det var där ni fick vända bilen efter att ni hade släppt av oss, dom höll på att riva bägge dagarna vi var där. Några hade fullt upp att plocka inredningen, fönster och dörrar allt dom fick ut stod på vägkanten. Folk satt och grät där. Vi tog några bilder också, vi kan lägga in dom här sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag tror det var där ni fick vända bilen efter att ni hade släppt av oss, dom höll på att riva bägge dagarna vi var där. Några hade fullt upp att plocka inredningen, fönster och dörrar allt dom fick ut stod på vägkanten. Folk satt och grät där. Vi tog några bilder också, vi kan lägga in dom här sen.

Ja det var när vi skulle ner och vända. Vi blev stoppade direkt.

Men nu här i Khao Lak på Paak weep beach har dom börjat att slå upp strand restauranger igen!!

Man vet snart inte vad fan man skall tro..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hoppas man tar tag I mygelbyggena(hotell) på Phi-Phi som gjordes av stora kedjor på mark som tillhörde vanliga Thai som fått sim egendom förstörd i tsunamin.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...