Jump to content
IGNORERAD

Polack stal kraftfull motorcykel från uthyrare i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

Strax efter midnatt på söndagen larmades Pattayas polisstation om att en utlänning stulit en kraftfull motorcykel från en uthyrare i södra Pattaya.
Man satte snabbt upp vägspärrar på vägarna som tjuven förväntades använda för att fly och man lyckades senare gripa en 43-årig polack tillsammans med den stulna Suzuki Hayabusan. Phuthorn Sainet - uthyrarens yngre bror - sade att han hörde när polacken startade motorn, och när han gick för att kolla vad som försiggick så såg han mannen försvinna på motorcykeln och jagade efter honom.
Efter att ha gått igenom övervakningsbilder så såg man att tjuven bevakat butiken innan stölden genomfördes.

Källa: http://www.pattayadailynews.com/Pattaya-news/polish-man-steals-power-bike-Pattaya/

 

post-8073-0-23882400-1416819506.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kanske dom plockar ur nyckeln nästa gång... nääää tror inte det.

 

 

Fick tillbaks den hel och allt, lite tur där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dom är duktiga polackerna dom stal en trailer i Oslo ,men dom hade otur det gick att spåra den ,så det var bara med hjälp av polsk polis att hämta den i Polen

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt att dom hinner sätta upp spärrar, hayabusan är ju inte direkt en långsam maskin. Borde bli en ganska stor area att spärra av efter tex en timme.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt att dom hinner sätta upp spärrar, hayabusan är ju inte direkt en långsam maskin. Borde bli en ganska stor area att spärra av efter tex en timme.

 

 

Den Thailänska jungel trumman är mycket snabbare än en Hayabusa, på en racebana kan du klämma ur den 300km/t men inne i Pattaya om du ska överleva är det inte höga hastigeheter som gäller.

 

Har själv sett en Engelsman flytta på ett el-skåp med mc det blev en snabb död för han.

 

Mvh.Dolle

Link to comment
Dela på andra sajter

Den Thailänska jungel trumman är mycket snabbare än en Hayabusa, på en racebana kan du klämma ur den 300km/t men inne i Pattaya om du ska överleva är det inte höga hastigeheter som gäller.

 

Har själv sett en Engelsman flytta på ett el-skåp med mc det blev en snabb död för han.

 

Mvh.Dolle

 

 

350km

 

 

Puman

Link to comment
Dela på andra sajter

Märklig klädsel polacken har för MC-körning, skulle inte förvåna mig om han dessutom är barfota. Märkligt klientel Pattaya drar till sig. :fool:

Link to comment
Dela på andra sajter

350km

 

 

Puman

 

Enligt Wikipedia   gör den 307km/t

Man kan altid få en att gå fortare :good: 

 

Hart själv lyckats åka 290 km/t på E18 utanför Köping 1999 med Hayabusa det räckte för mig,när jag var ner och köpte en Yamaha V-max på Actionsports 1999.

 

Men nu är det bara Honda Wave 125 R och Honda Wave125i som gäller i Thailand för mig, vill leva längre :im_happy:

 

Mvh.Dolle   

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu är det bara Honda Wave 125 R och Honda Wave125i som gäller i Thailand för mig, vill leva längre :im_happy:

 

Tror du Somchai bryr sig om det när han ska hem efter LaoKhaosupande :drinks:

 

Inget att skämta om, men helt klart lättare att gira i 60-70 än i 200!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du Somchai bryr sig om det när han ska hem efter LaoKhaosupande :drinks:

 

Inget att skämta om, men helt klart lättare att gira i 60-70 än i 200!

 

 

Jag kör nog inte mer än 50km/t heller tycker det är skönt att bara smyga runt lite försiktigt.

Min "Thai Haybusa"

post-9967-0-57437700-1416827907_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

c4faaf102b910ff6091dc7107844e98f.jpg

6d7fa82998842edea025c21c8bb6c512.jpg

Här är 2 av mina älsklingar.

Dock säger bilden där man ser en polack iförd endast kortbyxor en hel del om intelligensen och troligen har han inhalerat glada drycker innan.

Inga problem att åka därifrån snabbt om man kan köra och är skarpt. Troligtvis hade polacken ingen av dessa kriterier.

Hayabusan är dessutom ganska klumpig. Och mindre hojar tar sig nog snabbare fram om vägen inte är helt bilfri.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dom är duktiga polackerna dom stal en trailer i Oslo ,men dom hade otur det gick att spåra den ,så det var bara med hjälp av polsk polis att hämta den i Polen

Fan vad skönt, jag gillar trailers!  :good: Dom är så goa, kör mat och allt annat gott till oss här i Sverige!  :nyam:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad skönt, jag gillar trailers!  :good: Dom är så goa, kör mat och allt annat gott till oss här i Sverige!  :nyam:

 

Bättre med en 25,25 meter tradare, om det är frakt man tänkte ägna sig åt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre med en 25,25 meter tradare, om det är frakt man tänkte ägna sig åt.

Håller mig till svets å lack jag!  :good: Har precis vart på lung röngten, dom är som nya sa dom, efter ca 45 år i skiten!  :good:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre med en 25,25 meter tradare, om det är frakt man tänkte ägna sig åt.

Detta var en del av en 25,25 [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Märklig klädsel polacken har för MC-körning, skulle inte förvåna mig om han dessutom är barfota. Märkligt klientel Pattaya drar till sig. :fool:

 

Ja, var är hans Singha-linne och flip-flops?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...