Jump to content
IGNORERAD

30 nya dagar


rydal4

Recommended Posts

Hej, jag undrar om det är någon sommar koll på vart närmaste imigration är.jag är i sisaket, och vad ha med sig,? 30 dagar extra turist visa är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hasseryd

    5

  • stefan5300

    4

  • rydal4

    3

  • leifen

    3

Mest aktiva i denna tråd

Immigrationskontor i Thailand

icon_post_target.gifav stgrhe » 30 sep 2009 09:39

Nedan är en förteckning över de platser som nu har ett immigrationskontor. Alla av de nya kontoren kanske inte har full service så det kan nog vara en god idé att stämma av med dem innan besök.
 

Immigration Division 1
Bangkok (กรุงเทพฯ)

Immigration Division 3
1. Ayutthaya (พระนครศรีอยุธยา) - - - Ang Thong (อ่างทอง) Suphanburi (สุพรรณบุรี)
2. Chachoengsao (ฉะเชิงเทรา) - - - Nakhon Nayok (นครนายก) Prachinburi (ปราจีนบุรี)
3. Chanthaburi (จันทบุรี) - PongNamRon
4. Chonburi (ชลบุรี) - Jomtien & Sri Racha (det påstås att kontoret skall stängas)
5. Kanchanaburi (กาญจนบุรี)
6. Lopburi (ลพบุรี) - - - Saraburi (สระบุรี) Chainat (ชัยนาท) Sing Buri (สิงห์บุรี)
7. Nakhon Pathom (นครปฐม) - - - Ratchaburi (ราชบุรี)
8. Nonthaburi (นนทบุรี)
9. Pathumthani (ปทุมธานี)
10. Prachuap Khiri Khan (ประจวบคีรีขันธ์) - - - Phetchaburi (เพชรบุรี) - Hua Hin
11. Rayong (ระนอง) - Maptaphut
12. Samut Prakan (สมุทรปราการ)
13. Samut Sakhon (สมุทรสาคร) - - - Samut Songkhram (สมุทรสงคราม)
14. Srakaeo (สระแก้ว) - Aranyaprathet
15. Trat (ตราด) - Leam Ngop

Immigration Division 4
1. Amnat Charoen (อ านาจเจริญ) - - - Yasothon (ยโสธร) Roi Et (ร้อยเอ็ด)
2. Udon Thani (อุดรธานี) - - - Nongbua Lamphu (หนองบัวล าภู)
3. Sakhon Nakhon (สกลนคร) - - - Kalasin (กาฬสินธุ์)
4. Khon Kaen (ขอนแก่น) - - - Chaiyaphum (ชัยภูมิ) Maha Sarakham (มหาสารคาม)
5. Nakhon Ratchasima (นครราชสีมา) - - - Buriram (บุรีรัมย์) Surin (สุรินทร์)
6. Mukdahan (มุกดาหาร)
7. Nong Khai (หนองคาย) - Nong Khai
8. Ubon Ratchathani (อุบลราชธานี)
9. Nakhon Phanom (นครพนม)
10. Loei (เลย)
11. Sisaket (ศรีสะเกษ)

Immigration Division 5
1. Chiang Mai (เชียงใหม่) - - - Lamphun (ล าพูน) Lampang (ล าปาง)
2. Chiang Rai (เชียงราย) - - - Phayao (พะเยา)
3. Tak (ตาก) - - - Sukhothai (สุโขทัย)
4. Nan (น่าน) - - - Uttaradit (อุตรดิตถ์) Phrae (แพร่)
5. Phitsanulok (พิษณุโลก) - - - Phetchabun (เพชรบูรณ์) Phichit (พิจิตร)
6. Nakhon Sawan (นครสวรรค์) - - - Kamphaeng Phet (ก าแพงเพชร) Uthai Thani (อุทัยธานี)
7. Mae Hong Son (แม่ฮ่องสอน)

Immigration Division 6
1. Krabi (กระบี่)
2. Nakhon Si Thammarat (นครศรีธรรมราช)
3. Narathiwat (นราธิวาส)
4. Pattani (ปัตตานี)
5. Phang Nga (พังงา)
6. Phattalung (พัทลุง)
7. Phuket (ภูเก็ต)
8. Ranong (ระนอง) - - - Chumphon (ชุมพร)
9. Satun (สตูล) - - - Trang (ตรัง) Phattalung (พัทลุง)
10. Songkhla (สงขลา)
11. Surat Thani (สุราษฎร์ธานี)
12. Yala (ยะลา)
 
Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en undring?

Vad inebär olika divisioner?

Dom hanterar olika typer av ärenden.

Vissa går ej att förlänga turistvisum på, eller hantera 90 dagars utan handhar mera av typen arbetstillstånd etc.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska ouppdaterad lista och odetaljerad.

 

I Sisaket har du Phu Sing. Oklart om de är kapabla idag till att hantera visum och förlängningar.

I Surin finns Kap Choeng Immigrationen. Där gör de allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska ouppdaterad lista och odetaljerad.

 

I Sisaket har du Phu Sing. Oklart om de är kapabla idag till att hantera visum och förlängningar.

I Surin finns Kap Choeng Immigrationen. Där gör de allt.

 

Detta står överst på listan jag la in, alltså kolla upp vad som gäller.

 

Nedan är en förteckning över de platser som nu har ett immigrationskontor. Alla av de nya kontoren kanske inte har full service så det kan nog vara en god idé att stämma av med dem innan besök.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta står överst på listan jag la in, alltså kolla upp vad som gäller.

 

Nedan är en förteckning över de platser som nu har ett immigrationskontor. Alla av de nya kontoren kanske inte har full service så det kan nog vara en god idé att stämma av med dem innan besök.

 

Jo, jag bara uppdaterade lite eftersom t.ex. Surin inte ens finns med på listan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en undring?

Vad inebär olika divisioner?

Tycker det ser ut som att det är geografiskt detta med divisioner [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag bara uppdaterade lite eftersom t.ex. Surin inte ens finns med på listan.

 

Jo jag såg också att inte Surin var med på listan, rätt så märkligt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag såg också att inte Surin var med på listan, rätt så märkligt.

 

Inte så märkligt.

 

Listan var gjord när Surins utlänningar skulle till Khorats Immigration.

Likaså Burirams utlänningar.

 

Både Surin och Buriram står bakom Khorat på listan.

 

Numera är Kap Choeng öppet igen och dit kan både utländska Burirameser och Surinare bege sig.

Buriram har nog aldrig haft ett eget immigrationskontor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får kolla för vissa kontor hanterar bara 3 eller om det var 4 nationaliteter (burmeser, kambodjaner och nån till)... Är för att dom skall förlänga sitt work permit.

 

Höll på att åka fel själv då jag trodde att alla kontor hanterade allt.

 

Så tipset med att kolla upp det ordentligt innan är inte alls dumt. Jag blev räddad av en annan farang som skulle fixa sitt. Annars hade jag slösat en halv dag på ingenting.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det på andra imigrationskontor?

Här i Chiangmai är det alltid knökafult.

Måste hänga där runt kl. 5 på morgonen för att säkert få tid om det gäller te.x förlängning av ettårs visum.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseryd, on 24 Nov 2014 - 17:24, said:

Hur är det på andra imigrationskontor?

Här i Chiangmai är det alltid knökafult.

Måste hänga där runt kl. 5 på morgonen för att säkert få tid om det gäller te.x förlängning av ettårs visum.

 

Jag brukar boka tid via internet.     :)         http://chiangmaiimm.com/en/queue-online.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo ja vet att man kan boka på nätet.

Jag försökte det nu i början av september.

Satt 3 nätter vid 12 slaget och försökte boka men..

23,59 try next day

00,01 full

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Tänkte berätta hur det vart, jag hade 88kmtill Surin och 86km till ubonrachani men bara 18 km till sisaket. Så jag följde Stefans råd å ringa till sisaket NO problem vi gör alla visa sa dom så jag åkte i väg kom in på imigration inte någon där före mig, tog ca. 20 minuter att fixa. Det jag hade med mig var pass,2 foton , sen ville de ha frugans id kort, Förmodligen för någon adress. Mina foton var för stora men inga problem dom gjorde nya kostnad 50 bath+ avg. 1900 super bra service.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Tänkte berätta hur det vart, jag hade 88kmtill Surin och 86km till ubonrachani men bara 18 km till sisaket. Så jag följde Stefans råd å ringa till sisaket NO problem vi gör alla visa sa dom så jag åkte i väg kom in på imigration inte någon där före mig, tog ca. 20 minuter att fixa. Det jag hade med mig var pass,2 foton , sen ville de ha frugans id kort, Förmodligen för någon adress. Mina foton var för stora men inga problem dom gjorde nya kostnad 50 bath+ avg. 1900 super bra service.

Ibland funkar det... Hade väl samma upplevelse i KK.

Fast nåt ID på tjejen ville dom inte se, antar jag vi hade olika typer av visum.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var förlängning av turist visa 30 dagar, men damen där sa att ville jag ha 60 dagar var det inte något problem i och med att jag hade lillpojken med och var gift med thai, bara jag hade papper på att det var vårat barn. Det hade jag men behövde bara 30 dagar till, men det är ju bra att veta en annan gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

30 nya dagar i Jomtien / Pattaya fungerar sådär. Vid besöket på immigration ombeds du komma tillbaka den dag din stämpel (visa exempt) går ut, med informationen att du kommer kunna förlänga 7 dagar.

Väl tillbaka lämnade jag in ansökan med 30 dagar på blanketten som man fyller i själv. Immigration officer frågade mig när jag åker hem o hur många dar jag behövde, det var ca 10. "OK I give you 15? OK? Cost 2 500 sorry." Jaha tänkte jag kan ju inte trilskas nu då stämplar hon 7 dar o jag får pynta overstay som blir dyrare. Jag frågade My friend needs 30 how much? 3 000 bath. Jag langade över 2500 fick tillbaka passet med 15 dar och ett kvitto på 1 900 bath. Och frågan were is your friend? Friend skulle få gå före i kön och betala 1 100 extra.

Det som förvånar med är att det sker så öppet, mitt inne i immigration Office framför alla som sitter o klar sitter officer o begär mutor. Jag kunde haft dold kamera o hetat Janne Josefsson.

Någon som har erfarenheter från 30 dagars förlängning i Pattaya eller nån annanstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har förlängt mitt turistvisa 60 dagar med 30 nya dagar flera gånger till det gällande priset 1900bath i Korat.

 

Däremot så tar det 45 minuter så helt lätt är det inte.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 nya dagar i Jomtien / Pattaya fungerar sådär. Vid besöket på immigration ombeds du komma tillbaka den dag din stämpel (visa exempt) går ut, med informationen att du kommer kunna förlänga 7 dagar.

Väl tillbaka lämnade jag in ansökan med 30 dagar på blanketten som man fyller i själv. Immigration officer frågade mig när jag åker hem o hur många dar jag behövde, det var ca 10. "OK I give you 15? OK? Cost 2 500 sorry." Jaha tänkte jag kan ju inte trilskas nu då stämplar hon 7 dar o jag får pynta overstay som blir dyrare. Jag frågade My friend needs 30 how much? 3 000 bath. Jag langade över 2500 fick tillbaka passet med 15 dar och ett kvitto på 1 900 bath. Och frågan were is your friend? Friend skulle få gå före i kön och betala 1 100 extra.

Det som förvånar med är att det sker så öppet, mitt inne i immigration Office framför alla som sitter o klar sitter officer o begär mutor. Jag kunde haft dold kamera o hetat Janne Josefsson.

Någon som har erfarenheter från 30 dagars förlängning i Pattaya eller nån annanstans?

 

Det finns små fina pennor med kamera och mick, detta skulle du haft på dej och släppt till militären.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har förlängt mitt turistvisa 60 dagar med 30 nya dagar flera gånger till det gällande priset 1900bath i Korat.

Däremot så tar det 45 minuter så helt lätt är det inte.

Jag ska skaffa visa nu, de känns som de inte kan neka att förlänga dem. 30 dagars regeln om det nu är en regel ger dem möjligheten att bevilja allt mellan 7-30 så man sitter i rävsaxen.

45 min? Igår tog det mig 4 timmar.. Visserligen kunden man dricka singha vid ett stenbord 3 av dessa men ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska ouppdaterad lista och odetaljerad.

 

I Sisaket har du Phu Sing. Oklart om de är kapabla idag till att hantera visum och förlängningar.

I Surin finns Kap Choeng Immigrationen. Där gör de allt.

 

var till sisaket för att fixa ett intyg när jag köpte bilen i höstas men det var

 fel eftersom jag bor i provinsen RoiEt men dom var justa och fixade det ändå och

frågade då vilken IM jag tillhörde och det var Amnat Charoeng

Så tydligen kan man inte gå till vilken som möjligen för turistvisa även om jag bor närmare Surin 7.5mil

och 13.5mil till amnat men en polis erbjöd sig mot extra betalning att fixa det sa nej 

så en månad före jul åkte jag dit ingen kö 1 före mig mycket pappersarbete var det sen fick jag vänta

nästan en fick 30dagar förlängning under väntan för det skickar alla papper till Surin som skall godkänna

så det hade ju vart enklare att åka till surin fick hämta mitt på julafton.

Och dan före nyår tror jag att det var ringer officern som hjälpte mig och frågade om han fick komma förbi och hälsa på för han hade vägarna förbi skulle till Surin för nyåret han kom och stannade en halvtimme eller så erbjöd han en bira men nejtack han körde var jätte trevligt

.

oj det vart ju långt skitsnack

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...