Jump to content
IGNORERAD

Thailändsk lagändring gör "oönskade beteenden" ombord flygplan straffbara


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailands Nationella Lagstiftande Församling har godkänt en lagändring som kommer göra vissa "oönskade beteenden" som begås ombord kommersiella flygplan straffbara med ett till fem års fängelse.
Den existerande lagen om brott ombord kommersiella flygplan har många brister och täcker bland annat inte oönskat eller olämpligt beteende så som att röka på toaletten, att attackera andra, att använda elektronik under förbjudna perioder eller att göra verbala sexuella närmanden mot kvinnor.
Att bryta mot den nya lagen kan resultera i böter på 40,000-100,000 baht och fängelse i 1-5 år.

Källa: http://englishnews.thaipbs.or.th/law-passed-making-improper-behaviours-board-plane-offence

 

post-8073-0-27615900-1416637848.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det om man råkar släppa sig.

Rapa, brakskita och peta näsan betraktas i Thailand som naturliga beteenden och bestraffas ej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen ocksa, jag som precis skulle kvala in till 10000meters klubben

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen ocksa, jag som precis skulle kvala in till 10000meters klubben

Du kan väl göra det under tystnad  :good:  Det ska nog funka  :give_rose:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Rapa, brakskita och peta näsan betraktas i Thailand som naturliga beteenden och bestraffas ej.

 

Ja peta i näsan gör de för öppen ridå och torkar av snoret på kläderna ( i alla fall grannkärringen) men när tänderna petas så har hon en hand att hålla tandpetaren med och en hand för att dölja tandpetarhanden. Varför gör hon så?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja peta i näsan gör de för öppen ridå och torkar av snoret på kläderna ( i alla fall grannkärringen) men när tänderna petas så har hon en hand att hålla tandpetaren med och en hand för att dölja tandpetarhanden. Varför gör hon så?

Har jag själv undrat en del gånger.

Verkar vara landsomfattande beteende.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...