Jump to content
IGNORERAD

Mordförsök på tysk i Udon - Ungdomar ville rekonstruera Koh Tao-morden


MPR Nyheter

Recommended Posts

Kul att några har så låga kostnader!

Mina är, El ca 5-7000 per månad, har många barn.

Vatten ca 4-6000, har i.o.f en pool.

Avgift för vakter i området och gaturengöring samt soptömning(sker varannan dag) 2400.

KabelTV ca 1200 per månad

Data-anslutning 600 (snabb)

Snittunderhåll, målning förbättring etc, var förra året ca 25000 baht.

Och sedan en liten muta till farbror polis för att de kollar allt var fjärde timma dygnet runt(alla i området betalar samma) 600 i månaden.

Som någon skrev, 850 i månaden finns inte på kartan där vi har vårt hus, inte för någon.

Wow, det var safftiga kostnader...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Krille

    14

  • Tamdai

    10

  • Baa

    8

  • Kenneth4618

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Felcitering...

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tamdai, on 21 Nov 2014 - 22:38, said:Tamdai, on 21 Nov 2014 - 22:38, said:Tamdai, on 21 Nov 2014 - 22:38, said:Tamdai, on 21 Nov 2014 - 22:38, said:Tamdai, on 21 Nov 2014 - 22:38, said:Tamdai, on 21 Nov 2014 - 22:38, said:Tamdai, on 21 Nov 2014 - 22:38, said:

Kul att några har så låga kostnader!

 

Mina är, El ca 5-7000 per månad, har många barn.

Vatten ca 4-6000, har i.o.f en pool.

Avgift för vakter i området och gaturengöring samt soptömning(sker varannan dag) 2400.

KabelTV ca 1200 per månad

Data-anslutning 600 (snabb)

Snittunderhåll, målning förbättring etc, var förra året ca 25000 baht.

 

Och sedan en liten muta till farbror polis för att de kollar allt var fjärde timma dygnet runt(alla i området betalar samma) 600 i månaden.

 

Som någon skrev, 850 i månaden finns inte på kartan där vi har vårt hus, inte för någon.

 

El, vatten Internet ca 3000.

Vakter, sophämtning, underhåll av vägar pool lekområde club house etc ca 1500.

 

Sen hur mycket vi gör åt per månad är nog lite osäkert då vi sällan räknar på det. Frugan jobbar mån-fre och har bara 3 veckors betald semester/år varav vi försöker lägga knappt 2 veckor på Sverige. Jag är borta 6 mån om året så det känns rätt bra för mig att frugan inte har något större behov av att resa utan är helst hemmavid. När vi väl kommer loss någon weekend eller så blir det naturligtvis hög standard men inget att snacka om. Både jag och frugan trivs att vara hemma så det blir mest lek med grabben vid poolen eller lekplatsen.

Funderar på att köpa hoj men är ganska säker på att jag kört mig till döds / invalid inom 6 månader så jag har hittills varit förnuftig nog att avstå, får väl börja med golf eller nåt istället.

Familjen är försäkrad i AIA via frugans jobb så slutsumman, i dagsläget, är att vi nog har ganska låga utgifter, det mesta läggs på framtiden och förhoppningsvis en pensionering senast vid 55.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

:rotfl:  :rotfl: Dagens bästa inlägg.

Elstängsel hajaru väl!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Atom, on 22 Nov 2014 - 08:07, said:

Om man som jag verkligen avskyr kyla samt värderar vardagslyxen att kunna gå ut och käka när man känner för det så känns Thailand som ett bra alternativ, så jag behöver inte muta mig själv för att stanna kvar. Jag har aldrig varit intresserad av kapitalvaror, klarar mig bra på enbart thailändsk mat osv så den dagen dottern är utflugen så kan vi nog leva relativt billigt, om vi behöver det. Jag förstår därför svenska pensionärer som väljer Thailand; så länge man huvudsakligen nöjer sig med Thaiproducerade varor och tjänster så lever du ett betydligt behagligare liv i Thailand än i Sverige på samma fasta peng.

 

Jag behöver dock fortfarande tjäna pengar i några år till samt har barn i skolåldern och då är givetvis inte Thailand helt idealiskt. Mitt minimumkrav är att vår dotter ska få en bättre utbildning än i Sverige vilket innebär att jag behöver tjäna bra vilket ger att jag måste ha ett jobb som jag inte nödvändigtvis vill ha vilket i sin tur leder till att jag känner att jag måste ha en hög levnadsstandard för att det ska vara värt det.

 

Jag älskar Sverige och fick jag inte minst 2 sommarveckor varje år så skulle jag lida. Att bo i Sverige för gott är dock inget jag någonsin saknat sedan jag lämnade och även om jag gärna skulle bo ett år eller två i Sverige så känns en "bosättning" i Sverige inte som något önskvärt alternativ.  

 

Hur ser du på vidareutbildning för Atom? Är t.ex universitet i Sverige intressant?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Går barnen på el :huh:?

 

Ja man skulle kunna tro det, men datorer, aircon i deras rum(5 st), lampor, fläktar, elvärmare för vatten o.s.v. kostar mycket, framförallt när tonårsdöttrar skall duscha i all oändlighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man som jag verkligen avskyr kyla samt värderar vardagslyxen att kunna gå ut och käka när man känner för det så känns Thailand som ett bra alternativ, så jag behöver inte muta mig själv för att stanna kvar. Jag har aldrig varit intresserad av kapitalvaror, klarar mig bra på enbart thailändsk mat osv så den dagen dottern är utflugen så kan vi nog leva relativt billigt, om vi behöver det. Jag förstår därför svenska pensionärer som väljer Thailand; så länge man huvudsakligen nöjer sig med Thaiproducerade varor och tjänster så lever du ett betydligt behagligare liv i Thailand än i Sverige på samma fasta peng.

 

Jag behöver dock fortfarande tjäna pengar i några år till samt har barn i skolåldern och då är givetvis inte Thailand helt idealiskt. Mitt minimumkrav är att vår dotter ska få en bättre utbildning än i Sverige vilket innebär att jag behöver tjäna bra vilket ger att jag måste ha ett jobb som jag inte nödvändigtvis vill ha vilket i sin tur leder till att jag känner att jag måste ha en hög levnadsstandard för att det ska vara värt det.

 

Jag älskar Sverige och fick jag inte minst 2 sommarveckor varje år så skulle jag lida. Att bo i Sverige för gott är dock inget jag någonsin saknat sedan jag lämnade och även om jag gärna skulle bo ett år eller två i Sverige så känns en "bosättning" i Sverige inte som något önskvärt alternativ.  

Bättre utbildning än i Sverige? Har du fått för dig att utbildningen är den samma överallt i Sverige? Även här finns det valmöjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...