Jump to content
IGNORERAD

Svensk familj fick inte använda eget parasoll på Phuket


MPR Nyheter

Recommended Posts

Så du menar att han skall ta med sig sin avatar till Thailand?

Ja varför inte. Jag tror han trivs nere i Thailand, med eller utan avatar. :hi:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benriach

    9

  • Baxarn

    8

  • Baa

    6

  • Nemo

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så du menar att han skall ta med sig sin avatar till Thailand? whistling.gif

Kanske ingen dålig ide då det är lite kallt i Sverige nuförtiden...

 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle jag gå Kungsleden så blev det nog en hjärtinfarkt före jag var halvvägs. Jag vill nog ha min hjärtinfarkt på en go-go bar istället. :ahh:

Ta ett styrkebloss halvvägs, så skall du se att allt går som det borde!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ingen blir avvisade om dom har egen matta eller badhandduk på stranden.

 

Ett alternativ om man vill ha skugga på stranden är ju att man lägger sig under mattan :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bortskämda svenskar, tror dom att allemansrätten gäller i Thailand, ta seden dit du kommer och håll käften, vi är faktiskt gäster i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bortskämda svenskar, tror dom att allemansrätten gäller i Thailand, ta seden dit du kommer och håll käften, vi är faktiskt gäster i Thailand.

Men på agogo-ställena gäller väl allemansrätten; man får plocka vem/vad man vill...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en helt annan fråga, men som läget är nu så som jag skrev i en annan tråd åk till pippiholmarna eller

 

annat land och stek dej under en parasoll. Mej rör det inte i ryggen för jag åker inte till Asien  för

 

att ligga i solen under ett parasoll, isåfall i solen utan parasoll.

 

Jag tycker du har helt rätt, om alla skulle välja andra alternativ än Thailand så kanske glittret fattar att man kan inte utropa sig som turistnation och sedan ge fan i den service turisterna vill ha, jo dom vill faktiskt ligga på solstol och ha parasoll att skugga sig med, annars skulle desse inte ha funnits tidigare heller, aka tillgång o efterfrågan ganska basic faktiskt!

Löjligt om du inte glömde Ironiskylten, det är så långt ifrån det du skriver man kan komma, det är ett nypåfunnet regelverk utfärdat av landets intelligensreserv, turitservice har funnits på beacherna så länge som det funnits efterfrågan!

I alla så länge som Lelle Gotland funnits!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget emot neon, krom och AC, men om barnfamiljer vill hålla till på stranden, så låt dom..

Det är bra att vi använder våran lediga tid på skilda sätt, men det betyder inte att de andras är sämre och behövas ifrågasättas..

Rock on!

 

Vi syns på glada lyktan, för mig kan du inte ljuga:)))

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt fantastiskt osmidigt beteende av polis och tjänstemän. Syftet med att förbjuda parasoller på stränderna var att privatpersoner i decennier tjänat miljoners miljoner på att hyra ut strandremsor som inte tillhör dem utan tillhör alla thailändare men att denna svenska familj skulle haft för avsikt att hyra ut sitt lilla parasoll kan ju inte ens dessa dödskallar trott.

Dock ett vanligt problem i hela Asien; ingen vill ta risken att inte följt sina instruktioner så man säger helt sonika "nej" istället för att tänka själv och lösa problemet. Helt förståeligt dock då självständigt tänkande aldrig belönas men avsteg från instruktionerna, oavsett hur rimliga de är, alltid bestraffas.

Låter ungefär lika smidigt som när Honda big wing skulle registrera in motorcykeln på mig som jag fick i 50 års present.

Dom skulle prompt ha kopia på workpermit. Adressintyg från ambassaden eller immigration gick inte för sig.

För det var det man snappat upp i instruktionerna. Sen ombads jag att visa upp att jag verkligen hade visum. Trots att dom hade fotostatkppia på stämplarna tillsammans med första sidan i passet.

Man utgår då till 15 %av den information man fått när man instruerades. Detta trots att man lyssnat på en bråkdel av instruktionerna.

Cat,s tekniker kan inte få vidarekoppling i sin ip växel. Förmodligen för att teknikern har högre betyg från skolan än vad kunskapen i engelska och läsa instruktioner på engelska medger. Därmed säger man att saker som en telefonväxel är till för som att till exempel koppla samtal vidare till andra anknytningar inte är möjlig. Teknikern undrar även vad vi ska med en sådan funktion till? Växeln är även begränsad till 2 inkommande samtal samtidigt. Dock utgående samtal är obegränsade. Enligt cat är detta enligt deras regelverk. Verkar som någon chef på cat missat vad ip telefoni och internet vad det står.

för. Teknikerna råd var att Istället för att använda en avancerad växel telefoner som vi har. Så tyckte han att vi skulle ha flera vanliga telefoner stående på bordet. Och på så sätt få in flera linjer...

Amazing Thailand.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vår 17-månaders "baby" njöt för fullt i Hua Hin och Cha Am i vintras men så klart så smordes han in ordentligt och när han inte badade så fick han vara i skuggan.

 

attachicon.gifbarnmisshandel.jpg

 

Däremot så var det värre med pappan som inte alltid smorde in sig som sig bör...

Skulle nog gå åt ett par flaskor solskydd för att täcka den kropp bara en mor kan älska. :)

 

Se så oansvarig du är, för du sprang väl inte runt med ett parasoll efter den lilla krabaten hela tiden... :nyam:

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade dom första solstolarna i Patong och där fick man sitta gratis

 

 

Du ar urskurken alltså som ska slås in pannbenet på för denna ovänja!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ar urskurken alltså som ska slås in pannbenet på för denna ovänja!

 

BLEV NÅGOT FEL DET VAR INTE MENINGEN ATT CITERA PRUTTEN

 

Det var väl ett jäkla tjat om ett parasoll, är det nu förbjudet med parasoll på stranden så är det ju förbjudet :wink: .

 

Men ni är välkomna till civilisationen i obygden,  upptäcka Thailand, slippa få sand överallt, hjälpa till att skörda ris och sätta upp ert jävla parasoll :im_happy::D

post-3132-0-59842500-1416116541.jpg 

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan aspekt är ju att stränderna i Sydostasien inte alltid är "barnanpassade" pga starka strömmar o dyl.  Barn passar bättre i poolen hos Bamse...

Mina barnbarn gillar poolen bättre än stranden för vattnet är för salt i havet.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina barnbarn gillar poolen bättre än stranden för vattnet är för salt i havet.

 

Born41

Ja.Det är bäst att slappa vid poolen,med Hong Thong & Coke.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina barnbarn gillar poolen bättre än stranden för vattnet är för salt i havet.

 

Born41

yep, grabben gillar inte havet alls. För stora vågor och för salt vatten. En bra pool med bar är nöten!

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

 

"Känner mig besviken"

Alla resenärer har dock inte fått informationen. Roland Munther, 59, och hans sambo har varit i Thailand 13 gånger. I år stod de och valde mellan Thailand och Mexiko innan de slutligen bokade resan till Phuket med Fritidsresor, via Ticket. Det ångrar det nu.

- Jag känner mig besviken. Jag tycker att vi borde ha fått den här informationen när vi köpte resan, säger Roland.

När han påtalade för Ticket om problemet tyckte han inte att han möttes av förståelse. De sa att han får ligga vid poolen i stället.

 

http://www.expressen.se/allt-om-resor/solstolar-forsvinner-pa-strander-i-Thailand/

 

Låter ju för fan värre än Roland från från Torsk På Thai.. Tallin.

Vi ska dit på vår 14:e resa, och vi har totalt noll koll på att det skett en militärkupp och en rad förändringar i landet, bl.a. på stranden.

Nu är vi besvikna på landets lagar och regler som upprätthålles av militär och polis. Men när vi klagade hos Ticket, så gjorde de inget åt saken.

Snart så får man väl inte äta köttbullar & mos top-less på restaurangerna längre. När fy fabian! Nästa år blir det Mexiko!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker du har helt rätt, om alla skulle välja andra alternativ än Thailand så kanske glittret fattar att man kan inte utropa sig som turistnation och sedan ge fan i den service turisterna vill ha, jo dom vill faktiskt ligga på solstol och ha parasoll att skugga sig med, annars skulle desse inte ha funnits tidigare heller, aka tillgång o efterfrågan ganska basic faktiskt!

Löjligt om du inte glömde Ironiskylten, det är så långt ifrån det du skriver man kan komma, det är ett nypåfunnet regelverk utfärdat av landets intelligensreserv, turitservice har funnits på beacherna så länge som det funnits efterfrågan!

I alla så länge som Lelle Gotland funnits!

Hmm, vad har jag med detta att göra? :huh::neutral: :neutral: Har inte ens kommenterat detta!!!

LelleGotland

Smaken är som baken....en del har ingen!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
stefan5300

BLEV NÅGOT FEL DET VAR INTE MENINGEN ATT CITERA PRUTTEN

 

Det var väl ett jäkla tjat om ett parasoll, är det nu förbjudet med parasoll på stranden så är det ju förbjudet :wink: .

 

Men ni är välkomna till civilisationen i obygden,  upptäcka Thailand, slippa få sand överallt, hjälpa till att skörda ris och sätta upp ert jävla parasoll :im_happy::D

attachicon.gifparasoll.JPG

Som sagt i obygden är det fritt fram att använda parasoll. :good:

post-3132-0-49200900-1430700048_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Svenskarna kommer ju hit för att få sol, så vad fan skall dom med parasoll till!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man reser till Thailand för att få sol, bada i rent salt vatten och sitta på en fin beach är det väl ganska självklart att man behöver skugga emellanåt . i synnerhet om man har barn med sig, värmen och miljön är ju där men tokbestämmelserna gör ger ju bara ett löjets skimmer över landet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man reser till Thailand för att få sol, bada i rent salt vatten

 

.............då har man åkt till fel land.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

....då har man åkt till fel land.

Inte alls

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...