Jump to content
IGNORERAD

Svensk familj fick inte använda eget parasoll på Phuket


MPR Nyheter

Recommended Posts

Det måste vara allvarliga fel i huvuden på de som bestämmer att man inte får ta med sig eget solskydd till småbarn om man vill ha en dag på stranden med familjen. Vart fan är Thailand på väg?

 

Eller vänd på det hur tänkte dom som tog med sej en bebis till stranden med stekande sol och 30-35+ Vart

fan är föräldrarna på väg ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benriach

    9

  • Baxarn

    8

  • Baa

    6

  • Nemo

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Eller vänd på det hur tänkte dom som tog med sej en bebis till stranden med stekande sol och 30-35+ Vart

fan är föräldrarna på väg ?

De stackarna måste ju ha lite gulliga bilder att dela med sig av på fejjan, vad skall annars släkt vänner och grannar tro...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller vänd på det hur tänkte dom som tog med sej en bebis till stranden med stekande sol och 30-35+ Vart fan är föräldrarna på väg ?

Jag antar att det är samma regler om det är 25 grader. Skulle det vara så hemskt om man var tvungen att se ett parasoll på stranden???

Link to comment
Dela på andra sajter

Hudcancer läkarnas aktier gick precis upp! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att det är samma regler om det är 25 grader. Skulle det vara så hemskt om man var tvungen att se ett parasoll på stranden???

Det är en helt annan fråga, men som läget är nu så som jag skrev i en annan tråd åk till pippiholmarna eller

 

annat land och stek dej under en parasoll. Mej rör det inte i ryggen för jag åker inte till Asien  för

 

att ligga i solen under ett parasoll, isåfall i solen utan parasoll.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

De stackarna måste ju ha lite gulliga bilder att dela med sig av på fejjan, vad skall annars släkt vänner och grannar tro...

Många finner det underligt att man tillbringar sin tid på stranden och inte i baren förstår du...

Flertalet har nog inte ens sett stranden...

Lika bra att släppa det, dom kommer aldrig förstå sig på själva grejen att gå omkring med sand under fötterna..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en helt annan fråga, men som läget är nu så som jag skrev i en annan tråd åk till pippiholmarna eller annat land och stek dej under en parasoll. Mej rör det inte i ryggen för jag åker inte till Asien för att ligga i solen under ett parasoll, isåfall i solen utan parasoll.

Jag tycker lite synd om de som har små barn och gillar att åka till Thailand. Själv så åker jag ensam och gillar både att ligga på stranden/bada och nattlivet så jag klarar mig nog. Jag gillar dock inte att ligga och steka mitt fläsk.Om några år så är även jag gammal och tror nog att jag skulle uppskatta både en solstol och ett parasoll då. Tycker dock att det är konstigt att det inte ska kombinera solstolar/parasoll/handdukar på en så pass stor strand som Patong.

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan aspekt är ju att stränderna i Sydostasien inte alltid är "barnanpassade" pga starka strömmar o dyl.  Barn passar bättre i poolen hos Bamse...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Många finner det underligt att man tillbringar sin tid på stranden och inte i baren förstår du...

Flertalet har nog inte ens sett stranden...

Lika bra att släppa det, dom kommer aldrig förstå sig på själva grejen att gå omkring med sand under fötterna..

Rock on!

 

Har säkert inte känt någon sand på dom senaste 10 åren. Tycker att poolen är för kall, men sitter gärna i en gogo-bar för att de har en skön AC..

 

Jag släpper det, men du kommer aldrig förstå själva grejen med att sitta i en kall AC kyld bar mitt på dagen:)))

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, se dessa jävla utlänningar som inte begriper regler och förordningar! Nej, skicka hem packet omgående! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan aspekt är ju att stränderna i Sydostasien inte alltid är "barnanpassade" pga starka strömmar o dyl. Barn passar bättre i poolen hos Bamse...

Ha, ha. Kan väl hålla med om det men jag gillar valfrihet. :whistle: Fan nu blev det både IL och TV :girl_dev:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag o min familjär är gärna på stranden med solparasoll, passar perfekt för barnbarnen som inte tål så mycket sol.

Ska vi göra liknande resa nästa år när frugan har sin bemärkelsedag, hade man inte möjligheten att kunna få solstolar med tillbehör..

 

Då skulle Phuket gå bort, jag tycker bra om stället mycket att titta på kvällarna bra stränder, nackdelen är tuk´tukarna skijeterna med oväsen.

Annars för min familj gillar vi Phuket, med dessa bra stränder, om ingen ändring sker få det bli Khao Lak i stället..

 

   FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte fan vill jag sitta i sanden utan parasoll Vad är det för fel på dessa millitärer som tror att dom vet hur det ska vara

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på koh samet för ett par veckor sen där fanns det gott om parasoller o inga jetskis  slår phuket med hästlängder  O en annan sak Seven eleven sålde öl även mellan elva o fem  Blir nog fler besök på den ön

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte fan vill jag sitta i sanden utan parasoll Vad är det för fel på dessa millitärer som tror att dom vet hur det ska vara

Vad är det för fel på folk som åker till solen men gnäller om den skiner på en?

 

 

idi*ter...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för fel på folk som åker till solen men gnäller om den skiner på en? idi*ter...

När jag ser på din avatar så tror jag att du skulle må bra av lite sol. puss. :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar när solen skiner på mej men inte vill jag sitta o steka mej  Eftersom jag är svensk tål jag inte så mycket sol  Efter en dag är jag röd som en kokt kräfta  Men gnäller det gör jag inte 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har säkert inte känt någon sand på dom senaste 10 åren. Tycker att poolen är för kall, men sitter gärna i en gogo-bar för att de har en skön AC..

 

Jag släpper det, men du kommer aldrig förstå själva grejen med att sitta i en kall AC kyld bar mitt på dagen:)))

Har inget emot neon, krom och AC, men om barnfamiljer vill hålla till på stranden, så låt dom..

Det är bra att vi använder våran lediga tid på skilda sätt, men det betyder inte att de andras är sämre och behövas ifrågasättas..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag ser på din avatar så tror jag att du skulle må bra av lite sol. puss. :lol:

Ja, jag klarar sol annars gömmer jag mig i en agogo eller liknande.

 

Själv tycker jag att du skulle försöka få lite frisk luft, typ en vandring längs Kungsleden eller nåt, det vore nog bra för din hälsa...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att du skulle försöka få lite frisk luft, typ en vandring längs Kungsleden eller nåt, det vore nog bra för din hälsa...

Skulle jag gå Kungsleden så blev det nog en hjärtinfarkt före jag var halvvägs. Jag vill nog ha min hjärtinfarkt på en go-go bar istället. :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra pålästa Expressen är...

 

"Men militärjuntan har rensat upp stränderna i Phuket, främst vid Kata, Karon och Pattaya"

 

Precis tillbaka från några dager i Karon, skönt på stranden och det fanns skugga och parasoller att tillgå uppe vid gräset/trädraden. Besökte aldrig stranden i Patong så det kan jag inte uttala mig om.

 

Men fick höra av en svensk på plats i Karon att man försöker införa ett gratis system med solmattor och parasoller uppsatta på tillåtna områden. Detta motverkas ju på alla sätt av den tidigare solstols/parasollmaffian för skulle det gå igenom så kan de ju inte tjäna pengar på något de inte äger längre. Men han trodde att det skulle vara löst till december månad.

 

Sen vete fan om jag hade tagit en 18 månaders baby med känslig hud till en sandstrand och 35 grader i skuggan, känns lite som att plåga det lilla barnet i den miljön och jag tror knappast att ett parasoll hade hjälpt. Bättre att klä barnet med byxy, långärmad tröja och solhatt för att skydda huden.

Vår 17-månaders "baby" njöt för fullt i Hua Hin och Cha Am i vintras men så klart så smordes han in ordentligt och när han inte badade så fick han vara i skuggan.

 

post-3468-0-56183300-1416084946.jpg

 

Däremot så var det värre med pappan som inte alltid smorde in sig som sig bör...

Skulle nog gå åt ett par flaskor solskydd för att täcka den kropp bara en mor kan älska. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan aspekt är ju att stränderna i Sydostasien inte alltid är "barnanpassade" pga starka strömmar o dyl.  Barn passar bättre i poolen hos Bamse...

 

Nja...låt barnen stå i duschen, där de kan kissa obehindrat... och låt oss vuxna ha polen ifred... :D

Och för er övriga fattiglappar, som ej har råd med ett pool-hotell, får väl vandra i övertygelsen om att det är mysigt med sand, kapsyler och hästskit mellam tårna...

Eller ta en kallsup, i det rena vattnet... :D

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja...låt barnen stå i duschen, där de kan kissa obehindrat... och låt oss vuxna ha polen ifred... :D

Och för er övriga fattiglappar, som ej har råd med ett pool-hotell, får väl vandra i övertygelsen om att det är mysigt med sand, kapsyler och hästskit mellam tårna...

Eller ta en kallsup, i det rena vattnet... :D

 

Mvh. borje222

Har man som barnfamilj inte råd med ett pool-hotell så rekas hemmaplan alt. Lyxfällan...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag ser på din avatar så tror jag att du skulle må bra av lite sol. puss. :lol:

Så du menar att han skall ta med sig sin avatar till Thailand? whistling.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...