Jump to content
IGNORERAD

Ny bok - Thailand som turistland är livsfarligt och opålitligt


janneka

Recommended Posts

Och då fråga man sig direkt. Vems var felet? Den korkade korvätaren eller den pengatörstiga damen?

Felet här är väl att många thai damer drar sig inte för att blåsa vem eller hur som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 92
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • micke isaan

    11

  • Sam sip sam

    7

  • Galten

    5

  • Khemmarat

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu skall man ut i Patong natten och bli blåst.

 

- Hello handsome man, what your name?

 

HP

 

-ok, mean?

 

Half Price

 

ok, 1000bath for you half price.

 

- what your work

 

HP.

 

ok, 500bath up to you?

 

half price????

 

- ok 250bath, we go now?

 

Yessssssssssssss.

 

Livet som HP

 

måste ta vara på tillfällena  :crazy:  :crazy:

 

Annat än sitta i Vännäs med 7,2% öl

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

I en ny prisbelönad bok av John Stapleton utmålas Thailand som ett av världens farligaste mest opålitliga och potentiellt dödligaste landet att turista i.

 

“In 2014, just as in the years preceding it, there were train, bus, ferry, speedboat, motorbike and car accidents, murders, knifings, unexplained deaths, numerous suicides, diving accidents, robberies gone wrong, anonymous bodies washing up on the shores and a string of alcohol- and drug-related incidents,”

The Telegraph

LÄS MER

Visst händer det en hel del grejer i Thailand, men med runt 25 miljoner turister som besöker Thailand årligen så är det väl inte så konstigt, vill ändå påstå att man känner sig ganska säker och många gånger är nog "olyckorna" självförvållade och kunde undvikits om man hade varit lite försiktigare eller mindre korkad.

 

Finns väldigt många länder som garanterat är mycket farligare att semestra i, sverige är väl ett av dom länderna som håller på att förändras från säkert till osäkert när det gäller brottsligheten.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Felet här är väl att många thai damer drar sig inte för att blåsa vem eller hur som helst.

Ja, så är det när man inte har förstånd och känna efter vad riktigt kärlek är. Bara för att man få doppa betyder det inte att man är älskad. Det är väl det som är svårt för vissa och avläsa eller ens förstå vad ömsesidig kärlek är. Är man tveksam så är det bara kasta in handduken. Annars så får man göra som dig.. och skylla allt på damerna. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Farligt det är vad jag kallar när livet är i fara.Inte är det farligt att någon säger sexy man give me money

Link to comment
Dela på andra sajter

Boken handlar ju om att ÄVEN om du gör allt rätt -

är det ändå farligt att vara i Thailand jämfört med de flesta andra länder.
Min exfru promenerar i lugn ro på Pattaya Beach road mitt på dagen. Slits omkull av 2 rånare och blir av med en tunn guldkedja.
inköpt på Guldfynd i Vällingby
Detta händer mer sällan på en strandpromenad på Mallorca.

Två svenska ungdomar står i vägrenen och läser en karta blir nästan ihjälkörda i Patong Phuket.
Polisen tar deras pass pga en polisutredning måste göras. Polisen - som vi kan kalla svin -  vill sedan ha 25000 baht av ungdomarna

för att få ut passen när undomarna skall hem efter 4 månader och är färdigvårdade på sjukhus. Händelseland Thailand. Inte England.

Listan kan göras väldigt lång.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Boken handlar ju om att ÄVEN om du gör allt rätt -

är det ändå farligt att vara i Thailand jämfört med de flesta andra länder.

Min exfru promenerar i lugn ro på Pattaya Beach road mitt på dagen. Slits omkull av 2 rånare och blir av med en tunn guldkedja.

inköpt på Guldfynd i Vällingby

Detta händer mer sällan på en strandpromenad på Mallorca.

Två svenska ungdomar står i vägrenen och läser en karta blir nästan ihjälkörda i Patong Phuket.

Polisen tar deras pass pga en polisutredning måste göras. Polisen - som vi kan kalla svin -  vill sedan ha 25000 baht av ungdomarna

för att få ut passen när undomarna skall hem efter 4 månader och är färdigvårdade på sjukhus. Händelseland Thailand. Inte England.

Listan kan göras väldigt lång.

 

Enkel lösning på dina problem "åk inte dit" stanna hemma i Vällingby, gå inte ut för

 

livet är farligt och tillslut dör du men du kan ditt hem riktigt bra.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, så är det när man inte har förstånd och känna efter vad riktigt kärlek är. Bara för att man få doppa betyder det inte att man är älskad. Det är väl det som är svårt för vissa och avläsa eller ens förstå vad ömsesidig kärlek är. Är man tveksam så är det bara kasta in handduken. Annars så får man göra som dig.. och skylla allt på damerna. :)

Varför är det bara riktig kärlek som gäller?Jag och många med mig tycker att oriktig kärlek kan vara

nog så läcker.Som vanligt har vi nu fått läsa om en kille som säkert är lessen över sin misslyckade satsning.

Men på den misslyckade kanske det finns 4 lyckade som ingen skriver om av naturliga skäl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, så är det när man inte har förstånd och känna efter vad riktigt kärlek är. Bara för att man få doppa betyder det inte att man är älskad. Det är väl det som är svårt för vissa och avläsa eller ens förstå vad ömsesidig kärlek är. Är man tveksam så är det bara kasta in handduken. Annars så får man göra som dig.. och skylla allt på damerna. :)

Nu handlar det ju inte om mig din pajas. Man kan ju tro efter 3 år tillsammans så skulle det va kärlek men icke. Men det är klart att du aldrig blivit lurad och att din dam är en rik framgångsrik affärs kvinna.  :heat:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skall man ut i Patong natten och bli blåst.

 

- Hello handsome man, what your name?

 

HP

 

-ok, mean?

 

Half Price

 

ok, 1000bath for you half price.

 

- what your work

 

HP.

 

ok, 500bath up to you?

 

half price? :huh:

 

- ok 250bath, we go now?

 

Yessssssssssssss.

 

Livet som HP

 

måste ta vara på tillfällena  :crazy:  :crazy:

 

Annat än sitta i Vännäs med 7,2% öl

Hahaha kungligt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skall man ut i Patong natten och bli blåst.

 

- Hello handsome man, what your name?

 

HP

 

-ok, mean?

 

Half Price

 

ok, 1000bath for you half price.

 

- what your work

 

HP.

 

ok, 500bath up to you?

 

half price? :huh:

 

- ok 250bath, we go now?

 

Yessssssssssssss.

 

Livet som HP

 

måste ta vara på tillfällena  :crazy:  :crazy:

 

Annat än sitta i Vännäs med 7,2% öl

Hörru Herr HP. :kort:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörru Herr HP. :kort:

Avundsjuk 555

 

din tid kommer

 

Ingen mer blåhjälm i livet...

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Boken handlar ju om att ÄVEN om du gör allt rätt -

är det ändå farligt att vara i Thailand jämfört med de flesta andra länder.

Min exfru promenerar i lugn ro på Pattaya Beach road mitt på dagen. Slits omkull av 2 rånare och blir av med en tunn guldkedja.

inköpt på Guldfynd i Vällingby

Detta händer mer sällan på en strandpromenad på Mallorca.

Två svenska ungdomar står i vägrenen och läser en karta blir nästan ihjälkörda i Patong Phuket.

Polisen tar deras pass pga en polisutredning måste göras. Polisen - som vi kan kalla svin -  vill sedan ha 25000 baht av ungdomarna

för att få ut passen när undomarna skall hem efter 4 månader och är färdigvårdade på sjukhus. Händelseland Thailand. Inte England.

Listan kan göras väldigt lång.

 

Det är tyvärr så det är här i Skitlandet Thailand  Börjar att tröttna efter 35 år här. Börjar fundera på att flytta till Bhutan .

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tyvärr så det är här i Skitlandet Thailand Börjar att tröttna efter 35 år här. Börjar fundera på att flytta till Bhutan .

Samma här ,öppna ett shapp där så kommer jag och hyr in mig
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tyvärr så det är här i Skitlandet Thailand Börjar att tröttna efter 35 år här. Börjar fundera på att flytta till Bhutan .

Somalia skall visst vara fint och turistvänligt...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu handlar det ju inte om mig din pajas. Man kan ju tro efter 3 år tillsammans så skulle det va kärlek men icke. Men det är klart att du aldrig blivit lurad och att din dam är en rik framgångsrik affärs kvinna.  :heat:

3 år av mjölkning är ganska bra jobbat må jag säga. Det tog tid men till slut trillade iaf polletten ner. :)

 

Min fru har mjölkat mig i snart i 8 år. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är Thailand farligt om man jämför med Västeuropa och andra välutvecklade länder. Om man jämför med turistländer i liknande utvecklingsstadie som Thailand (Vietnam, Sydafrika, Brasilien, Mexiko mm) så står sig nog Thailand ganska bra säkerhetsmässigt. Det där landet där allt är tryggt och säkert och ingen korruption förekommer samtidigt som folket är trevligt och man kan vara kung i baren en hel kväll för vad man tjänar på en fikarast finns nog tyvärr inte, har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas så man får nog nöja sig med en kompromiss och ta det bra med det dåliga..

 

Jag är lite sugen på att kommentera Micke Isaans inlägg men då det påpekats hur dryg och otrevlig jag kan vara så är det nog bäst att låta bli, att inte verka lite dryg när man kommenterar sådana inlägg är lite som att vara positiv när man beskriver njursten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att kåta äldre män tror sig ha funnit sitt livs kärlek i lilla Noi och att denna kärlek är genuin skall nog inte belastas Noi utan en man som inte vill se verkligheten.

 

65 år och halvtjock är väl inte direkt en snygg och sexig 23 årings dröm man, men många tycks tro det och gråter sedan ut och klagar på Thailand när man inser att det bara handlade om affärer.

 

Att Thailand är farligt är väl ingen tvekan om, respekten för andras liv och lem handlar om pengar, och kan man blåsa någon så gör de flesta det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är Thailand farligt om man jämför med Västeuropa och andra välutvecklade länder. Om man jämför med turistländer i liknande utvecklingsstadie som Thailand (Vietnam, Sydafrika, Brasilien, Mexiko mm) så står sig nog Thailand ganska bra säkerhetsmässigt. Det där landet där allt är tryggt och säkert och ingen korruption förekommer samtidigt som folket är trevligt och man kan vara kung i baren en hel kväll för vad man tjänar på en fikarast finns nog tyvärr inte, har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas så man får nog nöja sig med en kompromiss och ta det bra med det dåliga..

 

Jag är lite sugen på att kommentera Micke Isaans inlägg men då det påpekats hur dryg och otrevlig jag kan vara så är det nog bäst att låta bli, att inte verka lite dryg när man kommenterar sådana inlägg är lite som att vara positiv när man beskriver njursten.

Förutom korruption står inlägget bra.

Betalade min första -84 till en snut 100 bath trots att tjejen körde.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lite sugen på att kommentera Micke Isaans inlägg men då det påpekats hur dryg och otrevlig jag kan vara så är det nog bäst att låta bli, att inte verka lite dryg när man kommenterar sådana inlägg är lite som att vara positiv när man beskriver njursten.

 

Nu blev jag besviken! Nu får du fan dryga dig lite! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev jag besviken! Nu får du fan dryga dig lite! :)

 

Varvar ned med en Singha efter en hel dag på stan, bestämmer jag mig för att knäppa upp en till så kommer det nog :)

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten tanke att hur man kan uppfatta olika.

Jag var i Rhodos på 80 talet och det var jättetrevlig så man längtade tillbaka.

 

Farsan blev väl sugen av att höra hur trevligt det var och åkte dit.

Ett par dar var det trevligt men när han skulle åka hem ensam från en fest så bjöd taxichaffissen på en liten souvenirflaska sprit.

Nästa händelse han kommer ihåg är när han blir utdragen ur bilen uppe i bergen.

Chauffören blockar åt sig pengarna och lämnar honom kvar fysiskt förlamad av drogen.

Han var aldrig utanför hotellet efter det.

Han berömde inte Rhodos direkt.

 

Det skulle kanske hänt en annan på den tiden också men idag så är det lite mer koll.

 

Har inte på mig mer pengar än jag har råd att förlora.

På de viset behöver man inte vara orolig och kan springa ut i vågorna utan att oroa sig om kläderna.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man får passa sig,jag känner en tysk som har betalt för sin dam i ca 3 år. Pengar till henne och hennes familj,nya moppar,nya bröst till damen mm.mm. Nu va han precis nere hos henne i 4 månader uppe i isaan och öppnade en  butik som säljer diverse saker. Han betalade hyra för 1 år och köpte in allt till butiken vilket vad jag förstod kosta en hel del pengar. Sen när han skulle åka hem så sa han att nu får du klara dig själv i några månader tills jag kommer ner igen,för nu har du din butik. Men när 2v gått då ville hon ha mer pengar,men tysken blev arg och sa att hon har pengar från butiken,det räcker tills jag kommer ner igen. MEN nej sa damen och drog till BKK och satte sig i en bar för att jobba och bad tysken att dra åt helvete.

 

Sånt här händer dagligen tyvärr.

 

Dela gärna med er om era erfarenheter.

 

 

 

Puss på dig också  :wink:

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man får passa sig,jag känner en tysk som har betalt för sin dam i ca 3 år. Pengar till henne och hennes familj,nya moppar,nya bröst till damen mm.mm. Nu va han precis nere hos henne i 4 månader uppe i isaan och öppnade en  butik som säljer diverse saker. Han betalade hyra för 1 år och köpte in allt till butiken vilket vad jag förstod kosta en hel del pengar. Sen när han skulle åka hem så sa han att nu får du klara dig själv i några månader tills jag kommer ner igen,för nu har du din butik. Men när 2v gått då ville hon ha mer pengar,men tysken blev arg och sa att hon har pengar från butiken,det räcker tills jag kommer ner igen. MEN nej sa damen och drog till BKK och satte sig i en bar för att jobba och bad tysken att dra åt helvete.

 

Sånt här händer dagligen tyvärr.

 

Dela gärna med er om era erfarenheter.

Ja det va ju jättefarligt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Felet här är väl att många thai damer drar sig inte för att blåsa vem eller hur som helst.

Men. är det farligt?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...