Jump to content
IGNORERAD

Ny bok - Thailand som turistland är livsfarligt och opålitligt


janneka

Recommended Posts

I en ny prisbelönad bok av John Stapleton utmålas Thailand som ett av världens farligaste mest opålitliga och potentiellt dödligaste landet att turista i.

 

“In 2014, just as in the years preceding it, there were train, bus, ferry, speedboat, motorbike and car accidents, murders, knifings, unexplained deaths, numerous suicides, diving accidents, robberies gone wrong, anonymous bodies washing up on the shores and a string of alcohol- and drug-related incidents,”

The Telegraph
LÄS MER

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 92
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • micke isaan

    11

  • Sam sip sam

    7

  • Galten

    5

  • Khemmarat

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja man får passa sig,jag känner en tysk som har betalt för sin dam i ca 3 år. Pengar till henne och hennes familj,nya moppar,nya bröst till damen mm.mm. Nu va han precis nere hos henne i 4 månader uppe i isaan och öppnade en  butik som säljer diverse saker. Han betalade hyra för 1 år och köpte in allt till butiken vilket vad jag förstod kosta en hel del pengar. Sen när han skulle åka hem så sa han att nu får du klara dig själv i några månader tills jag kommer ner igen,för nu har du din butik. Men när 2v gått då ville hon ha mer pengar,men tysken blev arg och sa att hon har pengar från butiken,det räcker tills jag kommer ner igen. MEN nej sa damen och drog till BKK och satte sig i en bar för att jobba och bad tysken att dra åt helvete.

 

Sånt här händer dagligen tyvärr.

 

Dela gärna med er om era erfarenheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man får passa sig,jag känner en tysk som har betalt för sin dam i ca 3 år. Pengar till henne och hennes familj,nya moppar,nya bröst till damen mm.mm. Nu va han precis nere hos henne i 4 månader uppe i isaan och öppnade en  butik som säljer diverse saker. Han betalade hyra för 1 år och köpte in allt till butiken vilket vad jag förstod kosta en hel del pengar. Sen när han skulle åka hem så sa han att nu får du klara dig själv i några månader tills jag kommer ner igen,för nu har du din butik. Men när 2v gått då ville hon ha mer pengar,men tysken blev arg och sa att hon har pengar från butiken,det räcker tills jag kommer ner igen. MEN nej sa damen och drog till BKK och satte sig i en bar för att jobba och bad tysken att dra åt helvete.

 

Sånt här händer dagligen tyvärr.

 

Dela gärna med er om era erfarenheter.

Förmodligen sålde hon butik med inventarier för att få respengar till BKK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen sålde hon butik med inventarier för att få respengar till BKK.

Då skulle hon nog inte åka till BKK för den butiken är/va absolut propp full med saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man får passa sig,jag känner en tysk som har betalt för sin dam i ca 3 år. Pengar till henne och hennes familj,nya moppar,nya bröst till damen mm.mm. Nu va han precis nere hos henne i 4 månader uppe i isaan och öppnade en  butik som säljer diverse saker. Han betalade hyra för 1 år och köpte in allt till butiken vilket vad jag förstod kosta en hel del pengar. Sen när han skulle åka hem så sa han att nu får du klara dig själv i några månader tills jag kommer ner igen,för nu har du din butik. Men när 2v gått då ville hon ha mer pengar,men tysken blev arg och sa att hon har pengar från butiken,det räcker tills jag kommer ner igen. MEN nej sa damen och drog till BKK och satte sig i en bar för att jobba och bad tysken att dra åt helvete.

 

Sånt här händer dagligen tyvärr.

 

Dela gärna med er om era erfarenheter.

Och då fråga man sig direkt. Vems var felet? Den korkade korvätaren eller den pengatörstiga damen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man får passa sig,jag känner en tysk som har betalt för sin dam i ca 3 år. Pengar till henne och hennes familj,nya moppar,nya bröst till damen mm.mm. Nu va han precis nere hos henne i 4 månader uppe i isaan och öppnade en  butik som säljer diverse saker. Han betalade hyra för 1 år och köpte in allt till butiken vilket vad jag förstod kosta en hel del pengar. Sen när han skulle åka hem så sa han att nu får du klara dig själv i några månader tills jag kommer ner igen,för nu har du din butik. Men när 2v gått då ville hon ha mer pengar,men tysken blev arg och sa att hon har pengar från butiken,det räcker tills jag kommer ner igen. MEN nej sa damen och drog till BKK och satte sig i en bar för att jobba och bad tysken att dra åt helvete.

 

Sånt här händer dagligen tyvärr.

 

Dela gärna med er om era erfarenheter.

Ser tyvärr inte det farliga för tysken annat än att han.Blev lite utnyttjad
Link to comment
Dela på andra sajter

det dräller av storys typ hört av en kompis kompis, jajaa vissa är sanna många är det inte. Klart det händer många incidenter i ett så

pass stort turistland. Mord är väl som alla andra länder mest uppgörelser i den krimenella avdelningen.

För normal turisten så är det nog trafiken och e.v en snygging som kan ställa till det .

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser tyvärr inte det farliga för tysken annat än att han.Blev lite utnyttjad

 

Inte jag heller det var nog farligare för damen som satte sej på en barstol i Bangkok

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det dräller av länder jag skulle undvika, de flesta i Afrika eller latinamerika.

I Thailand har jag inte känt mig otrygg men mina pengar har känt sig lite otrygga.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sägs om Somaliland som chefen ska till imorgon. Dom ringde och undrade hur många livvakter han ville ha. Det räcker med en sade han. Får se i nästa vecka om det räckte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte jag heller det var nog farligare för damen som satte sej på en barstol i Bangkok

 

Ja, girigheten ska man nog vara mest rädd för.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man får passa sig,jag känner en tysk som har betalt för sin dam i ca 3 år. Pengar till henne och hennes familj,nya moppar,nya bröst till damen mm.mm. Nu va han precis nere hos henne i 4 månader uppe i isaan och öppnade en  butik som säljer diverse saker. Han betalade hyra för 1 år och köpte in allt till butiken vilket vad jag förstod kosta en hel del pengar. Sen när han skulle åka hem så sa han att nu får du klara dig själv i några månader tills jag kommer ner igen,för nu har du din butik. Men när 2v gått då ville hon ha mer pengar,men tysken blev arg och sa att hon har pengar från butiken,det räcker tills jag kommer ner igen. MEN nej sa damen och drog till BKK och satte sig i en bar för att jobba och bad tysken att dra åt helvete.

 

Sånt här händer dagligen tyvärr.

 

Dela gärna med er om era erfarenheter.

 

Tja, det kanske händer alla lite då och då att vi går på minor.

 

Men, vad är alternativet? Jag vill ju gärna bo lite varmt och inte ha snorkfröknar runt mig som talar om vad jag skall göra.

Jo jag vet nog vad thai-tjerna säger åt en efter ett tag, men Svenska brudar med näsan i skyn som går in i lyktstolpar är inte heller så kul.

 

Jag har blivit blåst, tja inte på så mycket pengar men på tid. Likförbaskat så gillar jag Thailand eller asien bättre än Sverige/norden.

 

Min hittade en "bättre" farang då jag började plugga och sa att vi måste dra ner lite på utgifterna.

 

Men Thailand är säkert jämfört med kambodja, här får jag inte ens gå ut på dan ensam... Fast jag bor ju lite... vad skall man kalla det "spartanskt" ibland.

 

Mitt i slummen skulle väl dom flesta andra säga, men jag trivs. Allt är billigt och överlever du natten så har du ju sparat en slant.

 

Men jag sov ju med en kniv under huvudkudden i Isaan åxå. inte rädd för normalt folk, men knarkare som är ute efter lite pengar... dom är fan inte kloka.

Här använder dom skjutvapen så jag har resignerat.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Det dräller av länder jag skulle undvika, de flesta i Afrika eller latinamerika.

I Thailand har jag inte känt mig otrygg men mina pengar har känt sig lite otrygga.

 

Mina slantar känner sej alltid lite otrygga speciellt på hemmaplan och

lördagar om jag passerar en krog :heat:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man får passa sig,jag känner en tysk som har betalt för sin dam i ca 3 år. Pengar till henne och hennes familj,nya moppar,nya bröst till damen mm.mm. Nu va han precis nere hos henne i 4 månader uppe i isaan och öppnade en  butik som säljer diverse saker. Han betalade hyra för 1 år och köpte in allt till butiken vilket vad jag förstod kosta en hel del pengar. Sen när han skulle åka hem så sa han att nu får du klara dig själv i några månader tills jag kommer ner igen,för nu har du din butik. Men när 2v gått då ville hon ha mer pengar,men tysken blev arg och sa att hon har pengar från butiken,det räcker tills jag kommer ner igen. MEN nej sa damen och drog till BKK och satte sig i en bar för att jobba och bad tysken att dra åt helvete.

 

Sånt här händer dagligen tyvärr.

 

Dela gärna med er om era erfarenheter.

 

 

Vad har ett misslyckat förhållande att  göra med en artikel om att Thailand är ett farligt land att turista i?

 

OT: Fast vad hade tysken räknat med - att han "köpt" henne för all framtid och att hon därmed var livegen?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Att säkerhetstänk inte är någon top priority för Thailändare är väl inte så konstigt, de kör som idi*ter, 4-5 man på en moppe utan hjälm, 25 man stående på ett pick-up flak, kör gärna fulla som örnar, kopplar el enligt principen friskt kopplat hälften brunnit och gud vet vad mer de hittar på.

 

Problemet med att dödade och skadade falanger i Thailand är ju att så fort de kommer hit så anammar man ju detta idi*tiska beteende, man kör moppe utan hjälm, man kör rattfull, man lastar 25 man på pickis-flaket och man låter frugans kusin som säljer bilbatterier koppla in elen i det nybyggda huset...

 

Varför förlorar falanger allt jävla sunt förnuft när de passerar genom immigration på Suvvan?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att säkerhetstänk inte är någon top priority för Thailändare är väl inte så konstigt, de kör som idi*ter, 4-5 man på en moppe utan hjälm, 25 man stående på ett pick-up flak, kör gärna fulla som örnar, kopplar el enligt principen friskt kopplat hälften brunnit och gud vet vad mer de hittar på.

 

Problemet med att dödade och skadade falanger i Thailand är ju att så fort de kommer hit så anammar man ju detta idi*tiska beteende, man kör moppe utan hjälm, man kör rattfull, man lastar 25 man på pickis-flaket och man låter frugans kusin som säljer bilbatterier koppla in elen i det nybyggda huset...

 

Varför förlorar falanger allt jävla sunt förnuft när de passerar genom immigration på Suvvan?

ja det har jag funderat på också ,det ska drickas konserveringsmedel (chang)och sangsom och ätas thaislafs ,ja ett mysterium är det

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har ett misslyckat förhållande att  göra med en artikel om att Thailand är ett farligt land att turista i?

 

OT: Fast vad hade tysken räknat med - att han "köpt" henne för all framtid och att hon därmed var livegen?

 

/Krille

 

Tja, nu har jag inte läst artikeln. Men visst fan känns det surt om man fastnar för nån som verkar gilla dig.

Sen när det kommer till att arbeta lite och pengarna inte kommer in så säljer hon stället och drar.

 

Går inte att köpa en person, men det går att köpa tiden av en person. Det har jag råkat ut för i Sveriege i 23år.

Fick en månadslön för att pallra mig till jobbet, men ibland fick jag själv leta upp jobb att göra då cheferna tydligen åxå fick månadslön.

 

Men med detta sagt så var det inte helt fel för mig, jag gillade mitt jobb. Hon kanske inte ville äga en butik utan sitta i en bar istället.

Man måste ju liksom prata med varann åxå.

 

Det jag ser som farligt med Thailand är att man tror att det är som på en semester om man flyttar ner.

 

Det är inte alls samma sak, visst kan jag skaffa lägenhet och tjej på 5 minuter. Men sen kommer vardagen, jobba som farang där kan vara lite bekymmersamt.

 

Men livsfarligt, tja trafiken, och lite mer [behöver inte vara thailändare heller] knarkare... men annars känner jag mig nog lika trygg [kanske tryggare] som i Sverige.

 

Ser knappt en polis på gatan i Sveriege, det finns överallt i BKK. Speciell turistpolis 1155 var väl numret om jag inte kommer ihåg fel.

 

Pattis, tja uppe vid arunothai var det som att gå på nån smågata hemma nästan. Var inte ner till WS så det vet jag inte nåt om.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Att säkerhetstänk inte är någon top priority för Thailändare är väl inte så konstigt, de kör som idi*ter, 4-5 man på en moppe utan hjälm, 25 man stående på ett pick-up flak, kör gärna fulla som örnar, kopplar el enligt principen friskt kopplat hälften brunnit och gud vet vad mer de hittar på.

 

Problemet med att dödade och skadade falanger i Thailand är ju att så fort de kommer hit så anammar man ju detta idi*tiska beteende, man kör moppe utan hjälm, man kör rattfull, man lastar 25 man på pickis-flaket och man låter frugans kusin som säljer bilbatterier koppla in elen i det nybyggda huset...

 

Varför förlorar falanger allt jävla sunt förnuft när de passerar genom immigration på Suvvan?

Det kallas naturligt urval.

De med säkerhetstänkande överlever, resterande kör motobike utan hjälm och kallar det för frihetskänsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det har jag funderat på också ,det ska drickas konserveringsmedel (chang)och sangsom och ätas thaislafs ,ja ett mysterium är det

 

Vänta du till i februari då bjuder jag på en sån här

 

post-7077-0-63157200-1416045873_thumb.jp

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Oärlighet finns överallt... Lite eget ansvar om jag får be, vad tänker man med :-) har inte sällan sett äldre rejält äldre vita män med yngre kvinnor.

I min värld är inte det alltid the perfect match... Kärlek på hög nivå eller tjänste utbyte med pengar som del av insatts. Vet inte om detta räknas in i otryggheten eller kanske snarare som en ny korkad falang som

Som köper kärlek med sina surt förvärrade slantar och i bästa fall så kommer hans efterkommande i västvärlden bli helt utan .tänk före tänk klokt

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har ett misslyckat förhållande att  göra med en artikel om att Thailand är ett farligt land att turista i?

 

OT: Fast vad hade tysken räknat med - att han "köpt" henne för all framtid och att hon därmed var livegen?

 

/Krille

Men är du helt blåst ???

Dom har haft ett förhållande i 3 år och när han inte kan hjälpa henne på några månader för att han har lagt ut en massa pengar till henne och butiken så hon ska klara sig själv lite, så tror väl han inte att han äger henne för det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...