Jump to content
IGNORERAD

Ny djurskyddslag har äntligen godkänts i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Under en ny djurskyddslag i Thailand så är det numer olagligt att äta levande djur, att mata däggdjur till rovdjur utan anledning samt att ha sex med djur, och brotten kommer bestraffas med ett års fängelse och/eller böter på upp till 20,000 baht.
Den Nationella Lagstiftande Församlingen (NLA) godkände den mycket efterlängtade lagen med 188 röster mot 1. 2014:s Lag för Förebyggning av Djurplågeri och Bestämmelser för Djurvälfärd förbjuder även att man slår, bränner eller torterar djur till döds; använder dem i illegala aktiviteter eller hårt arbete; förvarar dem i små utrymmen; håller aggressiva arter tillsammans; bussar djur på varandra utan tillstånd; vanställer eller handikappar dem; förgiftar eller använder kemikalier för att orsaka skada eller död.
Även de som inte tar hand om sjuka djur eller transporterar dem i opassande fordon vilket leder till död eller skador kan åtalas.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/national/Animal-protection-law-finally-passed-30247634.html

 

post-8073-0-18579900-1415855686.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

; håller aggressiva arter tillsammans; bussar djur på varandra utan tillstånd;

Även de som inte tar hand om sjuka djur eller transporterar dem i opassande fordon vilket leder till död eller skador kan åtalas.

Vilket betyder att dom som arangerar eller deltar i tuppfäkning nu kan tas av polisen och dömas i domstol.

 

Jag vet en tuppfäktningsarena i närheten av Chantaburi och invid bor det 2 polisfamiljer och det är stor fest i arenan en dag i veckan.

Skall bli intressant att se vad som händer.

 

Vad betyder texten på anslaget som flickorna håller framför sig?

Är det numera förbjudet att hetsa flickor mot varan?

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad betyder texten på anslaget som flickorna håller framför sig? Är det numera förbjudet att hetsa flickor mot varan?

 

Det är en uppmaning till namninsamling om jag tolkar det rätt, men det skulle ju vara bra med ditt förslag de ggr man morsar på -fel- dam nere på stan och chefen är med! 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen..

Har även Thailand förstått --
Å andra sidan har väl Buddah redan infört dessa lagar - för länge sedan

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad händer om man kör på en hund?

Kan man hamna i fängelse nu då?

 

Jag tror att om Tim Sharky får rätt på att man har kört på en hund så ligger man definitivt risigt till.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Under en ny djurskyddslag i Thailand så är det numer olagligt att äta levande djur,

 

 

Om denna lag efterlevs har man nog ätit sin sista portion med "dansande räkor" (กุ้งเต้น.)

________________________________________________________________________________

För den som vill följa oss på vårt kanske lite annorlunda sätt att ta oss till Thailand så hittar ni vår blogg här:

www.cyclinghome.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Under en ny djurskyddslag i Thailand så är det numer olagligt att äta levande djur

 

Då blir det till att döda ostronen oxå...good.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

born41, on 13 Nov 2014 - 18:16, said:

Jag vet en tuppfäktningsarena i närheten av Chantaburi och invid bor det 2 polisfamiljer och det är stor fest i arenan en dag i veckan.

Skall bli intressant att se vad som händer.

 

 

Born41

 

Vinnande tuppen får väl fängelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vinnande tuppen får väl fängelse.

Nä, men han slipper bli serverad som coq au vin!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad händer om man kör på en hund?

Kan man hamna i fängelse nu då?

Bara fyllehundar !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta min okunnighet men vad innebär "ruska tupp"

Born41

På ren svenska att dra en Tarzan.Eller skaka hand med kungen.Eller högerprassla, att visa Götapetter vyerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta min okunnighet men vad innebär "ruska tupp"

Born41

 

 

 

 

Born41 kan du nu av Mr ATMs förklaring använda dig av fröken höger och dra dig en slutsats?

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Born41 kan du nu av Mr ATMs förklaring använda dig av fröken höger och dra dig en slutsats?

 

 

/Enis

Skall ta hjälp av mitt vänsterprassel för att komma till en slutsats. :haha:

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...