Jump to content
IGNORERAD

Juntaledaren hotar med skärpt kontroll över media.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Det är när man tror att kampanjen är sjuk trots att läkaren hävdar att den inte är det...

Jag tror att det handlar om en hycklare som bevisligen är usel på engelska! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 129
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    13

  • SatanG

    12

  • Surin P3

    8

  • MaiChai

    8

Mest aktiva i denna tråd

Isan Lover, on 18 Nov 2014 - 05:58, said:

Hej

 

Jag tror inte att en militärjunta under rådande diktatur är lämplig att avgöra vad som är "normala", internationella demokratiska regler vare sig vid t.ex. partibildning, framtagande av en konstitution, vilka som ska få ställa upp o.s.v samtidigt som denna junta regerar med ett militärt undantagstillstånd, bedriver politisk förföljelse, fängslar och enligt rapporter torterar människor med annan politisk uppfattning, har en hård censur, slopad yttrande och pressfrihet och total kontroll över landets media, mötesförbud för mer än 5 personer o.s.v.

 

Enligt mig diskavalificeras en militärjunta redan i ruta ett eftersom den är både olaglig och odemokratisk i sig själv, en militärjunta är naturligtvis högst olämplig att bedriva något som helst reform arbete kopplat till demokrati, rättvisa, politisk åsiktsfrihet och mänskliga rättigheter, en militärjunta står ju för raka motsatsen till det som demokrati och frihet innebär.

 

Med vänlig hälsning isan lover  

 

Det är väl ungefär samma sak som att förvänta sig att thailändska politiker ska ta itu med korruptionen.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Demokratiska regler som en i högsta grad odemokratisk militärjunta tar fram under rådande diktatur och militärt undantagstillstånd på egen hand helt utan insyn och påverkans möjlighet lär knappast resultera i något som den demokratiska omvärlden lär kalla demokratiskt.

 

Just detta gör att jag är en av dom som tvivlar på att det blir tal om någon verklig demokrati där alla som vill får ställa upp, jag tror helt enkelt inte att det ligger i kuppmakarnas intresse. 

 

Den som lever får se men det finns många frågor och farhågor inför denna framtid, juntan har ju inte ens bestämt sig för när ett ev. val ska hållas.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Det finns rätt gott om exempel där militär intervention har lagt grunden för ett friare, mer demokratiskt styre. Några relativt nyliga exempel är ju Bangladesh, Guinea-Bissau, Niger mfl. Går man längre tillbaks i tiden så har vi ju Portugal 74, Argentina 43,  Turkiet 60 eller varför inte Thailand 32?

 

Kan väl också tillägga att valet i Februari faktiskt hölls under rådande undantagstillstånd.

Ändrades av turisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tror inte att en militärjunta under rådande diktatur är lämplig att avgöra vad som är "normala", internationella demokratiska regler vare sig vid t.ex. partibildning, framtagande av en konstitution, vilka som ska få ställa upp o.s.v samtidigt som denna junta regerar med ett militärt undantagstillstånd, bedriver politisk förföljelse, fängslar och enligt rapporter torterar människor med annan politisk uppfattning, har en hård censur, slopad yttrande och pressfrihet och total kontroll över landets media, mötesförbud för mer än 5 personer o.s.v.

 

Enligt mig diskavalificeras en militärjunta redan i ruta ett eftersom den är både olaglig och odemokratisk i sig själv, en militärjunta är naturligtvis högst olämplig att bedriva något som helst reform arbete kopplat till demokrati, rättvisa, politisk åsiktsfrihet och mänskliga rättigheter, en militärjunta står ju för raka motsatsen till det som demokrati och frihet innebär.

 

Med vänlig hälsning isan lover  

The emergency decree gives security agencies the power to impose curfews, detain suspects without charge, censor media, ban political gatherings of more than five people and declare parts of the capital off-limits.+?

 

Undantagstillståndet som infördes den 22:a Januari 2014 av Yinglucks regering. Tycker man känner igen en del... Enligt min mening var nog Yingluck med anhang en värdig kandidat för diskvalifikation på samma grunder.

Link to comment
Dela på andra sajter

The emergency decree gives security agencies the power to impose curfews, detain suspects without charge, censor media, ban political gatherings of more than five people and declare parts of the capital off-limits.+?

 

Undantagstillståndet som infördes den 22:a Januari 2014 av Yinglucks regering. Tycker man känner igen en del... Enligt min mening var nog Yingluck med anhang en värdig kandidat för diskvalifikation på samma grunder.

 

 

Och under det undantagstillståndet skulle man hålla ett "demokratiskt" val! Man tar sig för pannan!

 

Hur i hela glödhetaste skall man kunna hålla en valkampanj om politiska möten med fler än fem personer är FÖRBJUDNA?!?! Om media är censurerat (av den ena sidan!), går det att hålla ett val då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...