Jump to content
IGNORERAD

Tillslag mot 5-stjärnig resort på Phuket som hade solstolar på strand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailändska myndigheter slog under dagen till mot en 5-stjärnig resort på Phuket efter att lokalbor lagt upp bilder som visar solstolar på den lilla strand som ligger vid resorten.
Lokala tjänstemän uppgav att de skulle påminna resortens ledning om att alla stränder i Thailand tillhör allmänheten, trots att vissa broschyrer för resorter felaktigt beskriver stränder som privata. Frågan om åtkomst för allmänheten till vissa av Phukets små privata stränder som ligger vid resorter kommer troligen tas upp under de kommande dagarna av lokalbor. Den 5-stjärniga resorten ska efter ett besök från lokala tjänstemän och militärer lovat att ta bort solstolarna från Pansea Beach innan klockan 14:00 idag.
Tjänstemän träffades under dagen på Phuket och kom överens om att samtliga av öns stränder kommer patrulleras av flottan, armén, polis och tjänstemän.

Källa: http://phuketwan.com/tourism/phuket-patrol-raids-private-beach-sunbeds-public-access-issue-21246/

 

post-8073-0-46607900-1414147236.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat, tror dom verkligen att detta skall framja utlandsturismen!

Vill man sitta vid en pool o sola finns det bade billigare och battre platser an Phuket.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ju varit hemma i Sverige. Vänner och bekanta verkar vara mest intresserade av sanningshalten gällande solstolars vara eller icke vara i Thailand.

Dom jag har pratat med tycker det är för jävligt då det är en del av charmen med att ligga på en strand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt val, istället för att ondgöra sej över saknade solstolar , åk någon annanstans.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt val, istället för att ondgöra sej över saknade solstolar , åk någon annanstans.

Precis. det ar ju exakt vad man predikat i ministeriet, man vill ha fler turister och sa ,pa sedvanligt Thaimaner, gor man det sa javligt som mojligt istallet.

Undrar hur lange "investerarna" later detta idi*tiska spel fa paga!

 

En bra annonskampanj, Kom till Phuket och slipp solstol, parasoll och dricka pa stranden, vi har finfina poolbarer!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja stackars turister som nu tvingas göra som hemma, ha strandfilt/badlakan, matsäck och solskyddsfaktor med sig... Buhuuuu! 

Torde finnas en hel del solstolar till salu billigt i området! Köp en och sälj den när du åker hem! Problemet löst... 

 

Men iofs är jag ingen soldyrkare af rang utan någon dag under ett solparaply räcker... Och skulle det bli för soligt finns alltid skugga att hitta. Mamman till mina barn är soldyrkare och kunde åka till stranden när solen gick upp och återkomma när den gick ner. De gånger jag följde med satt jag mest i skuggan och drack öl. Problem löst. 

 

Nej som det känns nu verkar Thailand sträva bakåt, mot något som inte kommer tillbaka... En balans är sund men inte tokerier på hög militär nivå... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis. det ar ju exakt vad man predikat i ministeriet, man vill ha fler turister och sa ,pa sedvanligt Thaimaner, gor man det sa javligt som mojligt istallet.

Undrar hur lange "investerarna" later detta idi*tiska spel fa paga!

 

En bra annonskampanj, Kom till Phuket och slipp solstol, parasoll och dricka pa stranden, vi har finfina poolbarer!

 

För solstolsdyrkarna finns ju alltid Pattaya?

 

Vad jag har förstått så finns de fortfarande kvar där, har du tur kan du också bli blåst när du hy jet-ski och rånad av en ladyboy om du har tur. Kanske till och med köpa lite ädla stenar att göra ett klipp på? För de som nostalgiskt saknar "det gamla" Thailand..

 

Man borde göra Pattaya till ett freda naturreservat!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte om jag fattat rätt, men personligen så gillar jag inte när resorter tar upp en stor plats på beacherna och stolarna får endast nyttjas av deras gäster...

hoppas Thailand inte säljer mer privatstrand vid turistorterna utan att man kan promenera fritt ...Vissa stränder i ett flertal länder är ju mer el mindre inhägnade ...Ibland är allt allemansrätten jävligt bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker själv ned till Phuket den 11 november för att se bedrövelsen på plats i en vecka.

 

Får väl rapportera då, så boende i Sverige och risbyn får veta sanningen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker själv ned till Phuket den 11 november för att se bedrövelsen på plats i en vecka.

 

Får väl rapportera då, så boende i Sverige och risbyn får veta sanningen.

gör det leifen, trevlig resa och glöm nu inte kameran  :good: 

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte om jag fattat rätt, men personligen så gillar jag inte när resorter tar upp en stor plats på beacherna och stolarna får endast nyttjas av deras gäster...

hoppas Thailand inte säljer mer privatstrand vid turistorterna utan att man kan promenera fritt ...Vissa stränder i ett flertal länder är ju mer el mindre inhägnade ...Ibland är allt allemansrätten jävligt bra

Det finns plats for bade flanorer och banknotare, men det ar ju inte latt att fatta for en yrkesgrupp som bara ser allt i svart eller gratt!

Jag gillar att lyfta arselet fran stolen och ta langa promenader langs med havet och har aldrig, nagonstans (forutom den smala remsan vid HILTON i Hua Hin)  haft nagra som helst problem att ta mig fram, snarare har det varit fler som breder ut sina filtar sa nara vattnet som mojligt som man maste kryssa runt, solstolar o parasoller star snyggt (oftast) uppradade pa behorigt avstand, varfor maste det ena vika for det andra, finns viljan gar det javligt bra att kombinera!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...