Jump to content
IGNORERAD

Thailands Marinmyndighet utfärdar regler inför Loy Krathong-festivalen


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailands Marinmyndighet har uppmanat affärsidkare längsmed floder samt deltagande personer att ta hänsyn till säkerhetsreglerna under firandet av den kommande festivalen Loy Krathong nästa månad.
Reglerna kommer bland annat inkludera säkert nyttjande av flytande plattformar samt förberedelse av livräddningsutrustning på alla båtar och skepp. Myndigheten utfärdade även en båtkontrollvarning eftersom många boende och turister använder privata farkoster på floder och i kanaler under festivalen varje år, och även för att vattennivåerna kommer vara högre och strömmarna starkare än normalt, vilket ökar riskerna för olyckor.
Trafiken på Chao Phrayafloden från Rama VII-bron till Rama IX-bron kommer regleras den 6e november då Loy Krathong infaller. Mellan 16:00 - 24:00 så kommer farkoster så som bogserbåtar och fraktfartyg inte att tillåtas på sträckan.

Källa: http://englishnews.thaipbs.or.th/safety-practices-loy-krathong-issued/

 

post-8073-0-47288300-1414046371.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedär, då är jag ju tebax i Thailand... frågan är bara varnånstans. Finns det nån öken så kommer jag väl att råka befinna mig i den den 7e med min osedvanliga tur.

 

Enligt min åsikt skall väl alla flytetyg (i alla fall dom i kommersiell tjänst) alltid vara utrustade med säkerhetsutrustning, men det är ju bara min tanke.

 

Förra bruttan doppade inte ens tån i havet, åkte inte båt "för hon kunde inte simma". Men flyga kan hon tydligen för det var inga problem att ta planet upp till Isaan.

 

Så lite säkerhetstänk på båtar är nog inte alls dumt, året om alltså.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...