Jump to content
IGNORERAD

Sex gripna i tillslag mot lånehajar i Udon Thani


MPR Nyheter

Recommended Posts

Sex medlemmar i ett lånehajsgäng greps i separata tillslag i Udon Thani under onsdagen.
Polis och militär samarbetade i att arrestera personerna för att de tagit för höga räntor och även hotat de som inte kunnat betala. I samband med gripandet beslagtog man 65,000 baht i kontanter, sex mobiltelefoner, 34 lådor med "namnkort", 29 pärmar, en bil och fyra motorcyklar.
De gripna ska ha erkänt att de arbetar för en lånehaj för att tillhandahålla illegala lån till personer på 1,000-10,000 baht till 20% månatlig ränta.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/439002/6-busted-in-loan-shark-raids

 

post-8073-0-73769200-1413979324.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kanske Baa får lugn och ro på gatan  :im_happy:

 

 

Lugn och ro? Vem ska sköta indrivningen åt honom nu när de är inlåsta!

Ändrades av Prutten
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så blev han av me telefon, mc, bil o cash..? :heat: :heat:

Nja, grannarna har varit ovanligt tystlatna senaste tiden, kan det ha nagot samband?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kanske Baa får lugn och ro på gatan  :im_happy:

Du vet val att i dessa kretsars narhet ar det alltid lugn o ro! :hi:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår att det är väldigt lugnt och fint hemma gos dig :whistle::ironi:

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår att det är väldigt lugnt och fint hemma gos dig :whistle::ironi:

Mvh

Amja

Yes, precis som vanligt, men just i dag va det en runda pa stan innan kvallsdax!

Inte var dag men faktiskt ratt skont att kunna gora vad man vill, nar man vill (och nastan hur man vill)  eller hur!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes, precis som vanligt, men just i dag va det en runda pa stan innan kvallsdax!

Inte var dag men faktiskt ratt skont att kunna gora vad man vill, nar man vill (och nastan hur man vill)  eller hur!

Redan hemma ????

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan hemma :huh:?

Maste ju kolla grannarna sa dom inte gor nagot dumt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen gör polisen vad dom skall.

Lånehajar är ett gissel för en stor del av befolkningen.

När skall bankerna börja låna ut till "vanligt folk" som vill investera i annat än gambling?

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Släppt mot borgen

Lånade pengar till borgen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt gar de varsta avarterna fria.

En av de storsta ockeridkarna ar de "fina familjer" som lanar ut s.k. garantipengar och biljettpengar till de som via bemanningsforetagen sokt o fatt arbete utomlands.

Ex. En biljett o garanti for en arbetar i Bahrain maste lana 100 000 THB for att fa jobba i tre ar. Lanar han inte, inget jobb.

Lanet amorteras med 15 000 i manaden i 12 manader. Nagon "ranta" talar man inte om. Fina bussines for fint folk!

Men av nagon anledning ansas detta inte vara olagligt, kan det ha med fargen pa kostymerna att gora tro?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Som vanligt gar de varsta avarterna fria.

En av de storsta ockeridkarna ar de "fina familjer" som lanar ut s.k. garantipengar och biljettpengar till de som via bemanningsforetagen sokt o fatt arbete utomlands.

Ex. En biljett o garanti for en arbetar i Bahrain maste lana 100 000 THB for att fa jobba i tre ar. Lanar han inte, inget jobb.

Lanet amorteras med 15 000 i manaden i 12 manader. Nagon "ranta" talar man inte om. Fina bussines for fint folk!

Men av nagon anledning ansas detta inte vara olagligt, kan det ha med fargen pa kostymerna att gora tro?

Hej

 

Det finns ju inget fungerande rättssystem i Thailand och kostymfolket har alltid fördelar.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt gar de varsta avarterna fria.

En av de storsta ockeridkarna ar de "fina familjer" som lanar ut s.k. garantipengar och biljettpengar till de som via bemanningsforetagen sokt o fatt arbete utomlands.

Ex. En biljett o garanti for en arbetar i Bahrain maste lana 100 000 THB for att fa jobba i tre ar. Lanar han inte, inget jobb.

Lanet amorteras med 15 000 i manaden i 12 manader. Nagon "ranta" talar man inte om. Fina bussines for fint folk!

Men av nagon anledning ansas detta inte vara olagligt, kan det ha med fargen pa kostymerna att gora tro?

 

Kolla på svenska storbanker som inte hanterar kontanter, ger nästan ingen ränta och går med jättevinster.

Kan ta stora risker med mina utlånade pengar dessutom.

Går det åt pipan så går staten dvs Svenska folket in och räddar dom.

 

Går dom i KK så går staten in och räddar oss kunder. (Lånegarantin).

 

Där börjar vi snacka om skurkar i fin kostym.

 

På nordea så betalar jag (men inte länge till) för att göra deras jobb - dvs internetbanken.

Skall jag betala en räkning över disk så... tja nånstans går det säkert men då kostar det väl en hundring.

Frågan är om jag ens kan betala en räkning (PG/BG) med kontanter. Forex bank kanske..

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla på svenska storbanker som inte hanterar kontanter, ger nästan ingen ränta och går med jättevinster.

Kan ta stora risker med mina utlånade pengar dessutom.

Går det åt pipan så går staten dvs Svenska folket in och räddar dom.

 

Går dom i KK så går staten in och räddar oss kunder. (Lånegarantin).

 

Där börjar vi snacka om skurkar i fin kostym.

 

På nordea så betalar jag (men inte länge till) för att göra deras jobb - dvs internetbanken.

Skall jag betala en räkning över disk så... tja nånstans går det säkert men då kostar det väl en hundring.

Frågan är om jag ens kan betala en räkning (PG/BG) med kontanter. Forex bank kanske..

Kan vara sa, men det har foga med det de Thailandska "finkostymerna" sysslar med, 80% ranta ar ju ett hyfsat klipp. och helt lagligt (verkar det som).

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen gör polisen vad dom skall.

Lånehajar är ett gissel för en stor del av befolkningen.

När skall bankerna börja låna ut till "vanligt folk" som vill investera i annat än gambling?

 

Born41

har läst på mpr att sådant finns inte

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla på svenska storbanker som inte hanterar kontanter, ger nästan ingen ränta och går med jättevinster.

Kan ta stora risker med mina utlånade pengar dessutom.

Går det åt pipan så går staten dvs Svenska folket in och räddar dom.

 

Går dom i KK så går staten in och räddar oss kunder. (Lånegarantin).

 

Där börjar vi snacka om skurkar i fin kostym.

 

På nordea så betalar jag (men inte länge till) för att göra deras jobb - dvs internetbanken.

Skall jag betala en räkning över disk så... tja nånstans går det säkert men då kostar det väl en hundring.

Frågan är om jag ens kan betala en räkning (PG/BG) med kontanter. Forex bank kanske..

finns en del tobaksaffärer som du kan betala räkningar med kontanter och även hos mig jag tar 60 kr

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vara sa, men det har foga med det de Thailandska "finkostymerna" sysslar med, 80% ranta ar ju ett hyfsat klipp. och helt lagligt (verkar det som).

 

Vad jag menar är att det är slipsnissar överallt som tjänar pengar på pengar.

Det är ju sorgligt att det har gått så långt. "Gå till tobaksaffären för banken håller inte på med kontanter. "

 

Nä, nog är det svinigt i Thailand när dom lånar ut till mobilräkningar och spel mot ohemul ränta, men det är inte mycket bättre här hemma.

 

SMS-lånen är ju ett exempel, kreditkort utan nån bra kontroll ett annat. Så detta med lånehajar är väl bara en variant på det hela.

Hemma får man kronkalle efterr sig och sen är det godnatt, fast på ett annat sätt.

 

Fast jag kan ju ha fel, lånar bara från CSN (och dom skall tydligen vara värst) ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lagligt i svedala med sms lån med räntor på över 1000%

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...