Jump to content
IGNORERAD

Motorbåt kolliderade med fiskebåt vid Phi Phi - föraren skyller på plastpåse


MPR Nyheter

Recommended Posts

En motorbåtsförare som krockade med en fiskebåt efter att ha lämnat Koh Phi Phi under gårdagen har lagt skulden på en plastpåse.
Motorbåten sjönk efter kollisionen som skadade 35 personer - två personer är dessutom försvunna. "Runt 20 minuter efter att vi lämnat Maya Bay så blev himmelen väldigt mörk och en svart plastpåse blåste in under mitt säte. Jag blev orolig att den skulle flyga in i turisterna så jag beslutade att plocka upp den," berättade föraren för polisen.
"Jag fångade påsen, men när jag kom tillbaka till mitt säte så upptäckte jag att jag var på väg rakt mot fiskebåten," fortsatte han. Han sade att han försökte väja undan men att minst en av propellrarna fastnade i en lina från fiskebåten, varpå kollisionen inträffade. Ingen på fiskebåten skadades.
Föraren misstänks för vårdslös körning, men kan komma att åtalas för allvarligare brott om de två försvunna koreanska turisterna inte hittas.

 

Uppdatering: De två försvunna koreanernas kroppar har nu hittats i vraket av den sjunkna båten, och föraren står troligen inför ett långt fängelsestraff.

Källa: http://www.phuketgazette.net/phuket-news/Bag-blamed-Phuket-speedboat-crash-video/38209

http://phuketwan.com/tourism/body-korean-tourist-wreckage-crash-speedboat-21226/

 

post-8073-0-62650700-1413814807.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Man spanar nu efter en farang som tros ha köpt påsen tidigare och således är att anse som gärningsman i dramat.

Man baxnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir väl en Burmes som till slut blir skyldig i detta fall.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Undras?

Om man hittar Koreanerna, anses han da inte skyldig till deras dod, eller vad menas, man kan bara hoppas att det ar nyckfelstrisse som varit i farten!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen ryssarna som navigerat fel.

Tips till svenska Kronblommar ni letar på fel ställe.

Med vänlig hälsning jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen ryssarna som navigerat fel.

Tips till svenska Kronblommar ni letar på fel ställe.

Med vänlig hälsning jrk

Kronblom?

Han ligger väl mest på kökssoffan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...