Jump to content
IGNORERAD

67-åring klottrade på toalett i Bangkok - gripen för lese majeste


MPR Nyheter

Recommended Posts

En thailändsk man misstänks för lese majeste efter att ha klottrat på en toalettvägg i Bangkok.
Den 67-årige mannen befann sig under onsdagen på shoppingcentret Seacon Square där han blev påkommen av säkerhetsvakter med att skriva graffiti inne på toaletten. Shoppingcentrets ledning bötfällde honom 2,000 baht för skadegörelsen och bad sedan soldater att hämta honom.
Mannen berättade för polisen att han blivit deprimerad på grund av regeringen och de tidigare politiska oroligheterna. Han sade att han även lyssnat på politisk radio vilka förvärrat hans stress.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/crime/438099/lese-majeste-charge-over-graffiti

 

post-8073-0-74689800-1413536820.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt, jag blir ofta stressad också men jag har aldrig känt ett behov av att gå till ett köpcentrum och på deras toa klottra ner min frustration.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt, jag blir ofta stressad också men jag har aldrig känt ett behov av att gå till ett köpcentrum och på deras toa klottra ner min frustration.

Går Du till en psykolog så har han förklaringen! :fan:

Naturligtvis har Du tvingats att undertrycka dina känslor när du var liten och detta har präglat ditt liv. :fie:

 

Jag betraktar psykologer som människor som inte klarar ut sina egna problem och därför läser psykologi.

Var bara lugn--Vi andra är övertygade om att du är fullt normal med självinsikt och perspektiv på ditt liv

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Går Du till en psykolog så har han förklaringen! :fan:

Naturligtvis har Du tvingats att undertrycka dina känslor när du var liten och detta har präglat ditt liv. :fie:

 

Jag betraktar psykologer som människor som inte klarar ut sina egna problem och därför läser psykologi.

Var bara lugn--Vi andra är övertygade om att du är fullt normal med självinsikt och perspektiv på ditt liv

 

Born41

 

Där är vi helt överens! Åtminstone hälften av dom är mer eller mindre knäppa. När jag studerade på Uppsala Universitet gick jag på föreläsningar i samma kåk som dom där mupparna, så jag har sett typerna på nära håll. Nyligen har jag också studerat härvan med Sture Bergvall/Thomas Quick. Läst vad jag kommit över, både i böcker och på nätet. Man blir fanimej mörkrädd! Och det är inte bara han som drabbats av den psykologiska masshysterin. Massor av fäder har burats in för barnsexbrott som som "offren" "minns" massor av år efteråt, genom dessa knasiga seanser med psykoterapeuter. Vår tids häxprocesser...

 

Beträffande ämnet är det ju på ett sätt likt barnporrbrott i Sverige. Folk döms för saker, men eftersom det är ett sorts moralbrott kan ingen veta vad dom egentligen döms för. Att återpublicera vad dom döms för blir ju brottsligt i sig! Vad hade han skrivit som var så nedsättande enligt LM lagarna? Vilken bedömning kommer domstolen att göra? Ingen vet! Det är det läskiga i detta.

 

Sen undrar jag ju rent praktiskt hur dessa säkerhetsvakter kom på honom - inne på muggen! Hade dom stått utanför och väntat, klivit in precis efteråt, läst på väggen och ertappat honom med en tuschpenna i samma färg? Varför blev dom misstänksamma i utgångspunkten? Jävligt lattjo hela grejen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur di ente hade knugens porträtt på toan som jau målade med ränneskita  :haha:

 

Sällan att kungens porträtt finns i toastolen, eller är det så att du skiter på väggarna ?

 

I så fall kanske du inte riktigt platsar i frihet

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Sällan att kungens porträtt finns i toastolen, eller är det så att du skiter på väggarna ?

 

I så fall kanske du inte riktigt platsar i frihet

Hann ente ens sätta maj, tur man fick ner böjsorna i.af.  :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt, jag blir ofta stressad också men jag har aldrig känt ett behov av att gå till ett köpcentrum och på deras toa klottra ner min frustration.

Har du kännt dig stressad och utsatt dig för thailändsk politisk radio under samma tid?

Inte! Kunde tro det.

Hade du gjort det så hade du vetat hur denna man kännt sig.

Tror du mig inte? Varför tror dú att IL är som han är! Jo, han följer de rödas politiska media. Om det är någon slags tortyr byn i utopia utsätter honom för eller om det är frivilligt vet jag ej. Nu är han inte stressad, men försök och tänk dig hur han skulle reagerat, om han vore stressad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Går Du till en psykolog så har han förklaringen! :fan:

Naturligtvis har Du tvingats att undertrycka dina känslor när du var liten och detta har präglat ditt liv. :fie:

 

Jag betraktar psykologer som människor som inte klarar ut sina egna problem och därför läser psykologi.

Var bara lugn--Vi andra är övertygade om att du är fullt normal med självinsikt och perspektiv på ditt liv

 

Born41

 

morsan jobbade på ulleråker mentalsjukhus på 60-talet, hon sa att läkarna där lika gärna kunde ha vart patienter hehe  hon jobbade b l a med http://sv.wikipedia.org/wiki/Moltas_Erikson

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

För dom som inte sätt filmen "Grisfarmen" vill jag varmt rekomendera att försöka hyra filmen.

Sällan jag garvat åt en film så mycket.

Filmen handlar om en anstalt där en "intagen" vill skapa sysselsättning och kosing till dom intagna.

 

Har bl.a. jobbat med attitydundersökningar och drabbades av att intervjua en psykolog som dessutom var gift med en psykolog.

När jag gick hem så måste jag nypa mig i armen för att vara säker på att jag inte hade drömt allt.

 

 

En historia:

På studenthemmet i Lund bodde en student som läste psykologi.

En annan student hade besök av sina föräldrar och dom skulle gå ut i korridoren och leta rätt på en toalett.

Dom blev lite osäkra om vägen men dom mötte den psykologistuderande och frågade om vägen.

Psyken svarade: Och var vill ni ha den!

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

morsan jobbade på ulleråker mentalsjukhus på 60-talet, hon sa att läkarna där lika gärna kunde ha vart patienter hehe  hon jobbade b l a med http://sv.wikipedia.org/wiki/Moltas_Erikson

Den berömda Norgevisan  kom till efter att Moltas besökt ett idrottsevenemang i Norge och norrmännen vann men i stället för nationalsången sjöng dom " Sejen är vår". Det blev en för stor psykisk påfrestning för Moltas och hans kompis så dom gick hem och skrev visan.

Visan bannlystes kvickt av Sveriges radio och fick inte spelas.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår att man bötar för att ha förstört i en toalett, men att man ska åka in för att man inte gillar kungen. Har själv ingenting mot kungen, gillar till och med monarki, men man ska kunna säga emot utan att åka in för det. Däremot visst måste straffas för att ha förstört toaletten, antar i det fallet skulle ha räckt med böter. Vilket han fick. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sällan att kungens porträtt finns i toastolen, eller är det så att du skiter på väggarna ?

 

I så fall kanske du inte riktigt platsar i frihet

Har man en gång kommit hit blir man aldrig mera fri, om man slutar här så slutar man i gropen.- Men om Knugen sägs att han e " Son av Solen "  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...