Jump to content
IGNORERAD

Tillslag mot illegal hundköttsfabrik i Sakhon Nakhon


MPR Nyheter

Recommended Posts

Polis, trupper och boskapstjänstemän i nordöstra Thailand har slagit till mot ett hus i provinsen Sakhon Nakhon.

Tillslaget genomfördes tidigt på fredagen och inne i huset fann man att en illegal fabrik där man slaktade hundar för deras kött. Mannen som ägde huset i distriktet Muang arresterades och misstänks nu för illegal handel med hundkött. Polisen hittade 84 hundkroppar så väl som 95 hundskinn och 1,170 kilogram hundkött.
Den gripne mannen hävdade att han köpt döda hundar för att slakta dem.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/Illegal-dog-meat-factory-raided-one-arrested-30245665.html

 

post-8073-0-99203400-1413536498.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Polis, trupper och boskapstjänstemän i nordöstra Thailand har slagit till mot ett hus i provinsen Sakhon Nakhon.

Tillslaget genomfördes tidigt på fredagen och inne i huset fann man att en illegal fabrik där man slaktade hundar för deras kött. Mannen som ägde huset i distriktet Muang arresterades och misstänks nu för illegal handel med hundkött. Polisen hittade 84 hundkroppar så väl som 95 hundskinn och 1,170 kilogram hundkött.

Den gripne mannen hävdade att han köpt döda hundar för att slakta dem.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/Illegal-dog-meat-factory-raided-one-arrested-30245665.html

 

attachicon.gifdata=U4aSnIyhBFNIJ3A8fCzUmaVIwyWq6RtIfB4QKiGq_w,Bm7lY4vlFKwbl3q7wWnXxLosx3hCV7ggwUgHA1zkvCxFNijAwrWXnV0PQzBtguO9hwnwVme2015XTqkOqljXmLcftxC2EkrlDSHdHEVTSMEExf4.jpg

Hur fan slaktar man en dod hund?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fan slaktar man en dod hund?

 

Det verkar onekligen lite overkill.

 

Men som jag gissade rör det sig om en lätt språkförbistring. Ordet "butcher" har översatts till slakta, vilket det inte alltid betyder. Ibland har det betydelsen stycka. Man kan alltså mycket väl köpa döda hundar och stycka dom, även om jag tror den här snubben ljuger. Ordet "slaughter" betyder alltid slakta i meningen döda. Ordet är för övrigt direkt besläktat med slakta. (Slå, slag, slagta, slakta.) Engelska är sedan vikingatiden inget annat än en nordisk dialekt till stor del, faktiskt. Tänk exempelvis på namnen på veckodagarna. Endast Saturday har romerskt ursprung. Alla andra kommer från fornnordiska gudar, samt solen och månen: Tyr, Oden, Tor, och Frej. Window heter vindue på norska och ursprungligen kan man tänka sig vindöga på svenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var tydligen sent ute när jag i en annan tråd föreslog att man skulle starta hundslakteri i Buriram.

 

Vet inte varför man förbjudit hundslakt i Thailand, månne för att stävja att tamhundar själs från dom rättmätiga ägarna.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...