Jump to content
IGNORERAD

Svensk man arresterad för bedrägeri


Tallviking

Recommended Posts

Varför skrev du inte skattebedrägeribrott  i rubriken  då ? nä just det du kom med en efterkonstruktion nu när det börja klarna för dig vad det handlar om

 

Jag översatte bara den engelska beteckningen i artikeln rakt av utan att ge mig in på djupet i straffets detaljer

 

Men när du så envetet försöker beskydda denna brottsling måste vi gå in på mer detaljer

 

Vill du analysera hans brott ännu mer i detalj kan vi plocka fram domarna och analysera dom i detalj !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    107

  • Tallviking

    37

  • Bananen

    35

  • Baa

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag översatte bara den engelska beteckningen i artikeln rakt av utan att ge mig in på djupet i straffets detaljer

Men när du så envetet försöker beskydda denna brottsling måste vi gå in på mer detaljer

Vill du analysera hans brott ännu mer i detalj kan vi plocka fram domarna och analysera dom i detalj !

du litade på tidningen alltså och det var det vi diskuterade nu ,men du försöker slingra sig som vanligt när du har fel
Link to comment
Dela på andra sajter

du litade på tidningen alltså och det var det vi diskuterade nu ,men du försöker slingra sig som vanligt när du har fel

 

Nej Jag VISSTE att tidningen hade rätt

 

Anser du att tidningen har fel på något sätt och isåfall hur och med vilken logik anser du det isåfall ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

du litade på tidningen alltså och det var det vi diskuterade nu ,men du försöker slingra sig som vanligt när du har fel

Japp.Bara han får lita på tidningarna :rotfl:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är dömd för skattebedrägeribrott som på engelska heter "Tax Fraud"

 

Vad i rubriken eller tidningen är fel anser du ?

 

Nja, visst har dom fel, men det var väl bara 11 år så det räknas väl inte.

 

 

 

"Swedish arrested in Pattaya for alleged fraud

October 14, 2014 3:03 pm

Immigration police have arrested a 69-year-old Swedish man, Christian Ingvar Palmgren who is wanted on arrest warrants of the Swedish government and Interpol.

He was accused of collaborating in cheating several Swedish firms for over 18.49 Swedish krones or about Bt82 million.

He has been arrested in Pattaya. Police said the man sneaked across the border from Malaysia in 2007."

The Nation

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej Jag VISSTE att tidningen hade rätt

 

Anser du att tidningen har fel på något sätt och isåfall hur och med vilken logik anser du det isåfall ?

du är mer korkad än jag trodde ser du inte skillnad på bedrägeri och skattebedrägeri att det är en mkt vilseledande rubrik och det har vi ju inte sett minst här i tråden

hade du skrivit skattebedrägeri hade du haft rätt ,men nu var du fel ute igen ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

du är mer korkad än jag trodde ser du inte skillnad på bedrägeri och skattebedrägeri att det är en mkt vilseledande rubrik och det har vi ju inte sett minst här i tråden

hade du skrivit skattebedrägeri hade du haft rätt ,men nu var du fel ute igen ha ha

 

Fraud är det engelska ordet för bedrägeri som används inom svenskan för att beteckna avsiktlig manipulering av redovisningsinformation eller medarbetares stöld av ett företags tillgångar.[källa behövs] Exempel på det förstnämnda kan vara att företagsledningen eller enskilda medarbetare medvetet överskattar försäljningsintäkter eller underlåter att ta med skulder i bokföringen.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Fraud är det engelska ordet för bedrägeri som används inom svenskan för att beteckna avsiktlig manipulering av redovisningsinformation eller medarbetares stöld av ett företags tillgångar.[källa behövs] Exempel på det förstnämnda kan vara att företagsledningen eller enskilda medarbetare medvetet överskattar försäljningsintäkter eller underlåter att ta med skulder i bokföringen.

varför skrev du inte det då så hade det besparats en massa olika teorier och spekulationer  :fool:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nej Jag VISSTE att tidningen hade rätt

 

Anser du att tidningen har fel på något sätt och isåfall hur och med vilken logik anser du det isåfall ?

Precis som vi icke miljöpartister VET att apan Romson målat båten med kopparbaserad färg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fria vad svammlar du om han är dömd och straffet är bestämt ,så inte mkt att göra åt det

Men,att han är snäll och tar hand om sin familj stämmer bra

Hallelujah!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om dom menar pizzabeställningar? 

Nä det tror jag inte, men det verkar gälla köer och endast kärringar :giggle:

 

 

””Fi ska verka för att 15-minutersprincipen lanseras.”

Exempel: Om det är längre kö än 15 minuter till toaletten på teatern, så är det tillåtet att kissa på golvet i foajén. (Gäller ej män.)”

 

post-3563-0-19879800-1414317013.jpg

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är ditt problem egentligen? Han har begått brott och nu får han sona för dem. Jag känner inte igen den bild av honom så ges här av flera som tydligen inte ens känner honom. Att han nu begått dessa brott betyder inte att han allmänt är en skitstövel. Jag har lärt känna honom tiden efter dessa brott har begåtts och har bildat mig en egen uppfattning om vilken person han är. För mig är han fortfarande samma person även om detta nu kommit fram. Därför försvarar jag honom när folk här tillskriver honom karaktärsdrag jag inte känner igen. Men du kanske hade agerat annorlunda och ställt dig i kö för att kasta första stenen om det varit din polare.

 

Javla dravel!

Han ar en brottsling, du far fan i mig leva med det, aven om ni vore broder.

Han kan vara hur trevlig som helst, vara hur arlig siom helst, men han har ju for fan draghit ivag, det goer inte en oskyldig!

Du kan vara lugn, jag kastar inte sten och om jag hade anledning till det skulle jag aldrig stoltsera med att jag kanner en saaaa javla bra kille, ma vara att han ar kriminell., men det spelar ingen roll for det va inte mig han lurade.  Slapp sargen for fan!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

du är mer korkad än jag trodde ser du inte skillnad på bedrägeri och skattebedrägeri att det är en mkt vilseledande rubrik och det har vi ju inte sett minst här i tråden

hade du skrivit skattebedrägeri hade du haft rätt ,men nu var du fel ute igen ha ha

 

Räknas det plötsligt inte som som bedrägeri eftersom det står "skatte" före ordet bedrägeri? :wink:

 

Bedrägeri är beteckningen på ett förfarande då någon avsiktligt vilseleder annan att företa eller underlåta något till skada för den som bedras och ofta till vinning för bedragaren. De flesta rättssystem erkänner bedrägeri som ett brott. Den exakta definitionen varierar mellan de olika rättssystemen.

Gemensamt för de olika rättssystemen tycks vara att endast uppsåtligt vilseledande är straffbart.

Vilseledandet kan ske på en mängd olika sätt, till exempel genom oriktiga uppgifter eller genom manipulerad våg eller kassaapparat.

En vanlig form är så kallade investeringsbedrägerier[1], utsändande av falska fakturor samt phishingpharmingskimming och så kallade Nigeriabrev.

Gemensamt tycks också vara att syftet ska vara vinning för gärningsmannen. Bedrägeri kan utföras av såväl fysiska som juridiska personer men endast fysiska personer kan straffas. I de fall där juridisk person varit bedräglig kan i allmänhet styrelsens ledamöter eller andra som handlat bestraffas som om de vore gärningsmän. Vinningen är ofta pekuniär men den kan också till exempel inom vetenskapen ge bedragaren högre status som vetenskapsman.

Link to comment
Dela på andra sajter

Räknas det plötsligt inte som som bedrägeri eftersom det står "skatte" före ordet bedrägeri? :wink:

Bedrägeri är beteckningen på ett förfarande då någon avsiktligt vilseleder annan att företa eller underlåta något till skada för den som bedras och ofta till vinning för bedragaren. De flesta rättssystem erkänner bedrägeri som ett brott. Den exakta definitionen varierar mellan de olika rättssystemen.

Gemensamt för de olika rättssystemen tycks vara att endast uppsåtligt vilseledande är straffbart.

Vilseledandet kan ske på en mängd olika sätt, till exempel genom oriktiga uppgifter eller genom manipulerad våg eller kassaapparat.

En vanlig form är så kallade investeringsbedrägerier[1], utsändande av falska fakturor samt phishing, pharming, skimming och så kallade Nigeriabrev.

Gemensamt tycks också vara att syftet ska vara vinning för gärningsmannen. Bedrägeri kan utföras av såväl fysiska som juridiska personer men endast fysiska personer kan straffas. I de fall där juridisk person varit bedräglig kan i allmänhet styrelsens ledamöter eller andra som handlat bestraffas som om de vore gärningsmän. Vinningen är ofta pekuniär men den kan också till exempel inom vetenskapen ge bedragaren högre status som vetenskapsman.

Bedrägeri är ett vitt begrepp ,därför är det bra om det står vilket bedrägeri det gäller ,nu blev det en massa spekulationer i onödan hit och dit [emoji3] [emoji3]

Link to comment
Dela på andra sajter

Bedrägeri är ett vitt begrepp ,därför är det bra om det står vilket bedrägeri det gäller ,nu blev det en massa spekulationer i onödan hit och dit [emoji3] [emoji3]

Vem var det som spekulerade mest? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om dom menar pizzabeställningar? 

Ajdå, jag vart felinformerad och mitt förra svar är därför inte helt korrekt.

 

- 15-minutersprincipen handlar tydligen om att ingen ska ha längre än 15 minuter till något i sitt liv – jobb, förskola, bostad, mataffärer m m.

 

Ännu en punkt som är helsnurrig, vad är det egentligen för folk som röstat på dom?

 

En utav mina favoritskådespelare (inom sverige) gör det tydligen, det måste brunnit rejält i skallen på denna karl på senare år.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ajdå, jag vart felinformerad och mitt förra svar är därför inte helt korrekt.

 

- 15-minutersprincipen handlar tydligen om att ingen ska ha längre än 15 minuter till något i sitt liv – jobb, förskola, bostad, mataffärer m m.

 

Ännu en punkt som är helsnurrig, vad är det egentligen för folk som röstat på dom?

 

En utav mina favoritskådespelare (inom sverige) gör det tydligen, det måste brunnit rejält i skallen på denna karl på senare år.

Även en av mina favoriter,tyvärr såg jag honom i ett debattprogram före valet och kan bara hålla med dig,det måste ha brunnit ordentligt.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej Jag VISSTE att tidningen hade rätt

 

Anser du att tidningen har fel på något sätt och isåfall hur och med vilken logik anser du det isåfall ?

Självklart.Du har väl arbetat som chefredaktör på den aktuella tidningen förstås :D

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart.Du har väl arbetat som chefredaktör på den aktuella tidningen förstås :D

 

Självklart !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Javla dravel!

Han ar en brottsling, du far fan i mig leva med det, aven om ni vore broder.

Han kan vara hur trevlig som helst, vara hur arlig siom helst, men han har ju for fan draghit ivag, det goer inte en oskyldig!

Du kan vara lugn, jag kastar inte sten och om jag hade anledning till det skulle jag aldrig stoltsera med att jag kanner en saaaa javla bra kille, ma vara att han ar kriminell., men det spelar ingen roll for det va inte mig han lurade. Slapp sargen for fan!

det är väl dags att du och dina gelikar släpper sargen nu ,men det är klart blir många derby nästa år och så räcker det ju med månadskort till spelartruppen

post-5585-1414330258,13_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

det är väl dags att du och dina gelikar släpper sargen nu ,men det är klart blir många derby nästa år och så räcker det ju med månadskort till spelartruppen

Vad var det för underlig tabell du hittade?

Så här ser den ut!

eryjysu3.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

det är väl dags att du och dina gelikar släpper sargen nu ,men det är klart blir många derby nästa år och så räcker det ju med månadskort till spelartruppen

Hall dig i sargkanten du, jag haller mig i poolkanten,

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...