Jump to content
IGNORERAD

TAT ska locka turister till Thailand genom undantagslagarna.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

 

Ett i mina ögon märkligt beslut har tagits i diktaturens Thailand där myndigheterna nu ska dra igång en internationell kampanj där man ska marknadsföra juntans militära undantagstillstånd som en positiv och garanterat säkerhetshöjande åtgärd i landet.

 

Militären ska enligt buskapet i kampanjen garantera turisterna säkerhet dygnet runt, kampanjen ska dras igång till nästa högsäsong. 

 

Undrar hur juntan har tänkt här, lockar verkligen en junta fler turister genom att marknadsföra ett militärt undantagstillstånd ? 

 

Thai authority uses martial law to attract tourists
Mon, 13/10/2014 - 13:39 | by kongpob

 

Martial law, in force across the Kingdom, is being promoted in a campaign by the Tourism Authority of Thailand (TAT) as a guarantee of safety for tourists.

Tawatchai Aranyik, the Director of TAT, unveiled on Sunday the “24 Hours Enjoy Thailand” campaign. In the campaign, TAT promotes Thailand as safe for tourists because martial law is in force, so tourists can be sure that they will be safe all day and night..

TAT will start promoting the campaign early next year in order to attract tourists during the high season.

14265305484_3c1b8c87e0_z.jpg

Soldiers maintaining security at Ratchaprasong intersection in a popular shopping district on 25 May 2014 (file photo)

Martial law has been imposed in Thailand since 20 May, two days before the coup d’état, in order to give the coup-makers, the National Council for Peace and Order (NCPO), vast powers to arrest and detain dissidents.

As if to refute the high safety standards that the military claims are guaranteed by martial law, two British backpackers were murdered on touristic Koh Tao island last month and the case is not yet closed.

This tourism marketing campaign aims to boost Thailand’s tourism, which normally accounts for a tenth of the economy, after an 11.9 percent year-on-year drop in August and a preliminary 7.0 percent fall in September. 

Regardless of the expected outcome of the campaign, Gen. Prayut Chan-o-cha, the head of the junta, said on 7 September that one thing to be certain of is that martial law will linger on until sweeping reform policies are implemented, but he did not mentioned exactly when this will be.

 

http://prachatai.org/english/node/4400?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+prachataienglish+%28Prachatai+in+English%29

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    21

  • MaiChai

    20

  • Tamdai

    15

  • Surin P3

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

I enlighet med normal Thailogik kanns det helt naturligt.......i alla fall om man som vanligt betraktar utlanningar som mindre vetande individer!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

I enlighet med normal Thailogik kanns det helt naturligt....i alla fall om man som vanligt betraktar utlanningar som mindre vetande individer!

Hej

 

Det ska bli kul att se om juntans vänner varav en med foliehatt försvarar även detta ologiska och märkliga beslut.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis är det säkrare nu, än precis innan kuppen, på flera platser.

Både för thailändare och utlänningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis är det säkrare nu, än precis innan kuppen, på flera platser.

Både för thailändare och utlänningar.

Ännu säkrare blir det ju om man kör Nord Korea style fullt ut. Måste ju bli jättesäkert att turista samt att vara inhemsk thailändare då.

Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska dom säga?Åk inte till Thailand,här blir du våldtagen och mördad?Hur förklarar vi i snälla Sverige alla våldtäkter , bilbränder och mord?Åk inte hit om ni inte vill dö här?Det gäller väl att få folk att komma till landet,Thailand är väl ganska beroende av sin turistnäring och just säkerheten är ju för många en orsak till att besöka ett land.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska dom säga?Åk inte till Thailand,här blir du våldtagen och mördad?Hur förklarar vi i snälla Sverige alla våldtäkter , bilbränder och mord?Åk inte hit om ni inte vill dö här?Det gäller väl att få folk att komma till landet,Thailand är väl ganska beroende av sin turistnäring och just säkerheten är ju för många en orsak till att besöka ett land.

Varfor ska dom saga nagot overhuvudtaget, nasta hogsasong, om man da inte avser den som ar i bradrasket antagande, ska dom (Juntan) ha lamnat tillbaka styrandet av landet till en folkvald regering, eller ska man tolka detta som att det ska man inte alls!

For ovrigt tror jag inte de som reser till Thailand for att parta dygnet runt gor nagon skillnad pa vem som styr, bara det ar lika latt som  nu att hitta likasinnade och lite godis att knapra eller dricka.

Ser dock fram emot reaktionen pa att ett land styrt av en kuppmakare skulle anses som ett friare alternativ som semestermal!

For egen del har jag ingen som helst anledning att pa hemmaplan klaga pa det dagliga livet och vem som styr for har marks faktiskt inte ett skvatt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varfor ska dom saga nagot overhuvudtaget, nasta hogsasong, om man da inte avser den som ar i bradrasket antagande, ska dom (Juntan) ha lamnat tillbaka styrandet av landet till en folkvald regering, eller ska man tolka detta som att det ska man inte alls!

For ovrigt tror jag inte de som reser till Thailand for att parta dygnet runt gor nagon skillnad pa vem som styr, bara det ar lika latt som  nu att hitta likasinnade och lite godis att knapra eller dricka.

Ser dock fram emot reaktionen pa att ett land styrt av en kuppmakare skulle anses som ett friare alternativ som semestermal!

For egen del har jag ingen som helst anledning att pa hemmaplan klaga pa det dagliga livet och vem som styr for har marks faktiskt inte ett skvatt!

 

Det blir lite mer påtagligt om man bor i Pattis.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir lite mer påtagligt om man bor i Pattis.

De va som fasen, jag trodde ni va undantagna fran Juntans undantagstillstand!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

De va som fasen, jag trodde ni va undantagna fran Juntans undantagstillstand!

 

Ett litet exempel på påtagligheten:

 

Jag och min fru lirade som vanligt seriespel i bowling i onsdags kväll på Tops bowlinghall.

Plötsligt kommer fyra män fram (civilklädda poliser från Bkk visade det sej) och sätter handklovar på en kille och hans fru i motståndarlaget.

Vi har lirat bowling med detta par i flera år och uppfattat dem som väldigt trevliga.

 

Det visade sej nu att denne man har under ca 10 års tid varit en av Pattayas tyngsta pillertrillare (knarkkung).

Han är thai/holländare 50/50 och har tidigare jobbat som knarkpolis i Holland.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet exempel på påtagligheten:

 

Jag och min fru lirade som vanligt seriespel i bowling i onsdags kväll på Tops bowlinghall.

Plötsligt kommer fyra män fram (civilklädda poliser från Bkk visade det sej) och sätter handklovar på en kille och hans fru i motståndarlaget.

Vi har lirat bowling med detta par i flera år och uppfattat dem som väldigt trevliga.

 

Det visade sej nu att denne man har under ca 10 års tid varit en av Pattayas tyngsta pillertrillare (knarkkung).

Han är thai/holländare 50/50 och har tidigare jobbat som knarkpolis i Holland.

Det va val i o for sig bra, synd att ni vann pa WO, men vad skulle denna enskilda handelse spegla i det utspel Juntan amnar gora om landet och dess sakerhet for turisterna?

Jag ar inte emot Juntan i allt det dom tar sig for, tro inte det, men jag ar lite (mycket) undrande over en hel del i deras prioritering.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va val i o for sig bra, synd att ni vann pa WO, men vad skulle denna enskilda handelse spegla i det utspel Juntan amnar gora om landet och dess sakerhet for turisterna?

Jag ar inte emot Juntan i allt det dom tar sig for, tro inte det, men jag ar lite (mycket) undrande over en hel del i deras prioritering.

 

Det är jag också!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varfor ska dom saga nagot overhuvudtaget, nasta hogsasong, om man da inte avser den som ar i bradrasket antagande, ska dom (Juntan) ha lamnat tillbaka styrandet av landet till en folkvald regering, eller ska man tolka detta som att det ska man inte alls!

For ovrigt tror jag inte de som reser till Thailand for att parta dygnet runt gor nagon skillnad pa vem som styr, bara det ar lika latt som  nu att hitta likasinnade och lite godis att knapra eller dricka.

Ser dock fram emot reaktionen pa att ett land styrt av en kuppmakare skulle anses som ett friare alternativ som semestermal!

For egen del har jag ingen som helst anledning att pa hemmaplan klaga pa det dagliga livet och vem som styr for har marks faktiskt inte ett skvatt!

 

Numera är den mest intressanta turisten för Thailand inte en backpacker eller västerländsk sexturist, utan från Kina eller Korea. Dessa turister är mycket känsliga för säkerhetsläget men bryr sig mindre om vem som styr landet, därav tanken från juntan i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det rådde väl redan undantagslagar på Koh Tao när det brittiska paret våldtogs och dräptes,
så i det fallet hjälpte visst inte undantagslagarna av någon märklig anledning.


Enligt premiärministern så berodde det  inträffade på att den där brittiskan hade det "dåliga" omdömet
att bära bikini på stranden, och då får man tydligen skylla sig själv, men när inte det föll i god jord
så skyller man på dumma burmeser istället.

Turistministern i Thailand trodde dock att det inträffade berode på att farangparet hade tappat orienteringen och gått vilse på stranden.
Allt detta och mordet hade naturligtvis kunnat undvikas om bara det brittiska paret hade haft på sig
Turistministeriets elektronisk fotboja och även valt bort den olämpliga bikini-baddräkten som inbjöd till våldtäkt.
Istället för ett dekadant västerländskt badmode så borde de och andra vilsna faranger naturligtvis
ha klätt sig i ett mer högmoraliskt thailändskt badmode.
Med badhatt, långärmad skjorta och shorts när man badar så blir man garanterat inte våldtagen och dräpt,
och skulle en dum burmes ändå ge sig på turisten så blir det i alla fall lite lättare att hitta kroppen
med hjälp av den fiffiga fot/armbandsbojan.
Man kan ju inte ha döda faranger som ligger och dräller för länge på stränderna; det är säkert inte bra för businessen!

 

- Ja allt blir nog bra om bara folk lyder och ler mot omvärlden, samt bär elektronisk fotboja förståss.

 

Tourism Minister Kobkarn Wattanavrangkul.
http://www.nationmultimedia.com/national/Kobkarn-to-visit-Koh-Tao-in-bid-to-revive-confiden-30244298.html

post-11280-0-55313600-1413275198_thumb.j

 

Ändrades av Fredrik IX
Link to comment
Dela på andra sajter

Numera är den mest intressanta turisten för Thailand inte en backpacker eller västerländsk sexturist, utan från Kina eller Korea. Dessa turister är mycket känsliga för säkerhetsläget men bryr sig mindre om vem som styr landet, därav tanken från juntan i Thailand.

Ja den prioriteringen kanner jag till, men jag tycker du har lite fel i ditt antagande att dessa skulle vara okansliga for vem som styr, direkt efter kuppen var det denna kategori som var klart dominerande i avbokningar, inte vastlanningar o backpackers!

En negativ publicitet (politisk) tror jag ger storre genomslagskraft dar an i vastvarlden!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu känns det ju som om den här märkliga kampanjen främst riktar sig mot asiatiska turister i närområdet som fått ställa in sina resor till Thailand på grund av säkerhetsläget i framförallt Bangkok mellan december 2013 och maj 2014 då det faktiskt var ganska farligt att vistas i Thailand med beväpnade terrorister som åkte runt och kastade granater och sköt omkring sig.  Det har ju upphört i och med att militäre tog över.

 

Innerst inne så hade nog TAT hoppats att undantagstillståndet skulle vara hävt vid det här laget men så verkar det inte bli och då har de väl funderat på om de inte kan vända undantagstillståndet till något positivt för turisterna.

 

För de flesta (asiatiska)turister skiter fullständigt i demokrati, yttrandefrihet och liknande saker. Det vill inte riskera att få sin semester spolierad.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis är det säkrare nu, än precis innan kuppen, på flera platser.

Både för thailändare och utlänningar.

Jaha... vilka platser då?

Tror inte 67.8 miljoner Thailändare av 68  märkte någonting i sin närhet (förutom på TV) under dessa kravaller...

Och ett flertal uppmärksammade mord har skett under den vackra juntans korta tid.

Och märkligt nog skedde dessa usla dåd på denne kravallmästare Sutheps domäner runt Samui...En tillfällighet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha... vilka platser då?

Tror inte 67.8 miljoner Thailändare av 68 märkte någonting i sin närhet (förutom på TV) under dessa kravaller...

Och ett flertal uppmärksammade mord har skett under den vackra juntans korta tid.

Och märkligt nog skedde dessa usla dåd på denne kravallmästare Sutheps domäner runt Samui...En tillfällighet?

Delar av Bangkok tycker jag mig sett vara lugnare och säkrare nu än innan kuppen.

Och det var helt säkert mer än 200.000 som vistades i dessa områden.

Och oavsett så kan man inte förneka att riskerna för att skadas (pga oroligheterna innan kuppen) i delar av Bangkok i princip eliminerades tack vara militärens övertagande.

Eller tror du att riskerna ökade i och med militärens ingripande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Delar av Bangkok tycker jag mig sett vara lugnare och säkrare nu än innan kuppen.

Och det var helt säkert mer än 200.000 som vistades i dessa områden.

Och oavsett så kan man inte förneka att riskerna för att skadas (pga oroligheterna innan kuppen) i delar av Bangkok i princip eliminerades tack vara militärens övertagande.

Eller tror du att riskerna ökade i och med militärens ingripande?

Det dar ar ju sjalvklarheter, om det ar nara pa upplopp och fler nationers UD avrader fran besok ar det val klart som korvspad att det i detta omrade blir lugnare, ja lugnt till o med, men det spelar mindre roll ute i ovriga landet, dar kan i alla fall inte jag se nagon skillnad, jo, det ar klart, inte sa manga som trillar ur solstolarna pa Phuket langre!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Delar av Bangkok tycker jag mig sett vara lugnare och säkrare nu än innan kuppen.

Och det var helt säkert mer än 200.000 som vistades i dessa områden.

Och oavsett så kan man inte förneka att riskerna för att skadas (pga oroligheterna innan kuppen) i delar av Bangkok i princip eliminerades tack vara militärens övertagande.

Eller tror du att riskerna ökade i och med militärens ingripande?

 

Den som anförde dessa kriminella kravaller var ju militären själva, men hjälp av Sutheps ligister.

Alltså Bangkok elitens redskap icensatte ju detta för att Thaksin skulle bort..

De verkar som du missat mjölet i pannkakan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det dar ar ju sjalvklarheter, om det ar nara pa upplopp och fler nationers UD avrader fran besok ar det val klart som korvspad att det i detta omrade blir lugnare, ja lugnt till o med, men det spelar mindre roll ute i ovriga landet, dar kan i alla fall inte jag se nagon skillnad, jo, det ar klart, inte sa manga som trillar ur solstolarna pa Phuket langre!

Självklart är det självklarheter, men eftersom en medlem undrade, så försökte jag med en liten förklaring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som anförde dessa kriminella kravaller var ju militären själva, men hjälp av Sutheps ligister.

Alltså Bangkok elitens redskap icensatte ju detta för att Thaksin skulle bort..

De verkar som du missat mjölet i pannkakan.

Kul att du tar upp pannkaka, för det är vad vi hade haft om militären inte ingripit.

Bränd pannkaka.

Men för att återgå till ämnet, så spelar det mindre roll vem som startade våldsspiralen, men den stannade av när militären ingrep. Något som enligt många (eller alla thailändare som jag pratat med) behövdes för att undvika en blodig fortsättning på demonstrationerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tro nog fjuntan börjar bli oroliga för  Maitans ställe som behöver mera gäster för att gå runt och i sin tur ge mera skatter till stats kassan! För skatter betyder pengar som betyder go mat, öl å brudar!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...