Jump to content
IGNORERAD

Saftig hittelön för kvinna som hittade borgmästares plånbok på Phuket


MPR Nyheter

Recommended Posts

En Tesco Lotus-anställd på Phuket fick en ordentlig belöning i samband med att hon hittade en borgmästares plånbok som bland annat innehöll 70,000 baht.
"Jag hjälpte en burmesisk person att översätta språket på en ATM utanför Cafe Amazon vid bensinstationen PTT i Chalong när jag upptäckte plånboken," förklarade 47-åriga Sorada Toiparn. "Det fanns ingen kontaktinformation inuti och jag kände inte igen namnet, så jag behöll den i runt en timme i väntan på att ägaren skulle komma tillbaka. Till slut lämnade jag över den till min arbetsgivare."
Nästa morgon så kom Chalongs borgmästare Samran Jindapol tillbaka för att leta efter sin plånbok och märkte att allt fortfarande var där - inklusive kreditkort och 70,000 baht i kontanter. "Personal vid bensinstationen förklarade att en anställd på Tesco Bakery hade hittat och återlämnat den. Jag var så glad över att få veta att goda människor fortfarande existerar i vårt samhälle," sade Samran. Han letade reda på Sorada och gav henne 10,000 baht i belöning.

Källa: http://www.phuketgazette.net/phuket-news/Mayor-gives-reward-return-cashstuffed-wallet-Phuket/37157#ad-image-1

 

post-8073-0-30219200-1413183579.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...