Jump to content
IGNORERAD

Filma en polis som kräver mutor i Thailand och tjäna 20,000 baht


MPR Nyheter

Recommended Posts

En grupp i Thailand har valt att lansera en kampanj som svar på ett projekt där thailändska trafikpoliser ska belönas med 10,000 baht om de sätter dit en person som försöker muta dem.
Den nya kampanjen tar dock en något mer logisk riktning och går ut på att ge 20,000 baht i belöning till den som kan visa videoklipp på poliser som kräver mutor. Atchariya Ruangrattanapong - styrelseordförande för Club for Justice Under Investigation - sade under lördagen att kampanjen är ett pilotprojekt inför en större kampanj mot korruption nästa år. Med start i januari kommer man erbjuda en belöning på 100,000 baht för bevis som leder till åtala av en minister, 70,000 baht för ständiga sekreterare på ministernivår och 50,000 baht för chefer på departementnivå.
Han medgav att den nu startade antimutkampanjen kan ses som hämnd för polisens kampanj, men sade att det mer handlar om balans eftersom det krävs två för att muta.
 
 
post-8073-0-28474100-1413086980.jpg
Link to comment
Dela på andra sajter

Gott initiativ. Men, jag fattar som vanligt inte varför inte bara sparka poliser som är ohederliga.

Behövs väl inte en belöning för att anmäla nån.

 

Men, behövs det så är det ju ett gott initiativ.

 

Jag mutar bara bartendern med 60B för en öl, så dom får väl anmäla mig åxå. För att jag inte betalar fullt pris (andra får betala 100)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Satan. jag är bara där i december

 

Har alltid kamera i bilen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, polisen, hur korkade de an ma verka, ar inte blinda och ser dom en kamera kan jag nastan garantera att det inte utvaxlas nagra slantar utan kvitton.

Men vad det star pa kvittot syns ju inte, (Bidrag till sy"juntan"  typ)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta har både solglasögon och munskydd så det blir lite svårt att känna igen dom

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta har både solglasögon och munskydd så det blir lite svårt att känna igen dom

I princip alla har en namnskylt på bröstet. Så det är inte så svårt.

Såvida ingen hävdar att polisen ifråga är ute och jobbar med förfalskad namnskylt omgiven av kollegor som känner polisen ifråga.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

I princip alla har en namnskylt på bröstet. Så det är inte så svårt.

Såvida ingen hävdar att polisen ifråga är ute och jobbar med förfalskad namnskylt omgiven av kollegor som känner polisen ifråga.

Namnskylten är ganska lätt att ta av när det ska mjölkas :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Namnskylten är ganska lätt att ta av när det ska mjölkas :wink:

Kan så vara. Men jag har aldrig varit med om att dom gjort det när dom försökt. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Metropolitan police chief suspends project to catch traffic bribers

 
October 12, 2014 3:35 pm
Acting Metropolitan Police chief Pol Maj Gen Sriwara Rangsipramkul said he had ordered the Traffic Police Division to suspend the campaign to give Bt10,000 reward to police officers who can catch motorists bribing them.

Sriwara said the campaign violated the people's rights and he would demand deputy Metropolitan police chief Poj Maj Gen Adul Narongsak, who initiated the campaign, to explain his reason behind the campaign.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Metropolitan police chief suspends project to catch traffic bribers

 
October 12, 2014 3:35 pm
Acting Metropolitan Police chief Pol Maj Gen Sriwara Rangsipramkul said he had ordered the Traffic Police Division to suspend the campaign to give Bt10,000 reward to police officers who can catch motorists bribing them.

Sriwara said the campaign violated the people's rights and he would demand deputy Metropolitan police chief Poj Maj Gen Adul Narongsak, who initiated the campaign, to explain his reason behind the campaign.

 

 

Så länge varade den kampanjen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...