Jump to content
IGNORERAD

Över 350,000 drogmisstänkta gripna i Thailand på ett år


MPR Nyheter

Recommended Posts

Att gripa 350 000 människor låter ju ganska imponerande. Fast när man tänker efter så undrar man ju varför det inte redovisats hur många av dessa 

som sedan har åtalats och dömts i domstol ? Att bara gripa en massa folk är ju knappast speciellt imponerande i sig. En gammal beprövad metod var ju att gripa/skjuta

även familjemedlemmar, släktingar, vänner etc till misstänkta under WOD:s glansdagar. Hur många av dessa gripna har egentligen haft något med droger att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    6

  • Tallviking

    5

  • Tamdai

    4

  • turisten

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Att gripa 350 000 människor låter ju ganska imponerande. Fast när man tänker efter så undrar man ju varför det inte redovisats hur många av dessa 

som sedan har åtalats och dömts i domstol ? Att bara gripa en massa folk är ju knappast speciellt imponerande i sig. En gammal beprövad metod var ju att gripa/skjuta

även familjemedlemmar, släktingar, vänner etc till misstänkta under WOD:s glansdagar. Hur många av dessa gripna har egentligen haft något med droger att göra?

Trottnar du aldrig pa det som ar historia och som det skrivits spaltmeter om, :heat:

For ovrigt haller jag med dig, det ar valdigt hog siffra pa "gripna" men det kan ha sin forklaring i det som skedde pa en karaokebar har i grannskapet, man stoppade helt enkelt in alla som befann sig dar fast det senare visade sig bara vara forestandaren (lar vara en statstjansteman i brun kostym som ager haket) som hade nagot overhuvudtaget som var klassat som drog och om 10-12 stycken av de redovisat gripna ar oskyldiga blir ju siffran ratt hog om det alltid gar till pa det viset!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trottnar du aldrig pa det som ar historia och som det skrivits spaltmeter om, :heat:

For ovrigt haller jag med dig, det ar valdigt hog siffra pa "gripna" men det kan ha sin forklaring i det som skedde pa en karaokebar har i grannskapet, man stoppade helt enkelt in alla som befann sig dar fast det senare visade sig bara vara forestandaren (lar vara en statstjansteman i brun kostym som ager haket) som hade nagot overhuvudtaget som var klassat som drog och om 10-12 stycken av de redovisat gripna ar oskyldiga blir ju siffran ratt hog om det alltid gar till pa det viset!

Har det skrivits spaltmeter om dessa 350 000 gripna personer???? Jag påpekade att det fanns en "tradition" bland polisen att göra massgripanden där majoriteten av dom gripna knappast varit skyldiga. Att 350 000 människor gripits är enligt min mening en helt meningslös siffra. Det som är intressant är hur många av dessa som faktiskt varit skyldiga till brott. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har det skrivits spaltmeter om dessa 350 000 gripna personer? :huh: Jag påpekade att det fanns en "tradition" bland polisen att göra massgripanden där majoriteten av dom gripna knappast varit skyldiga. Att 350 000 människor gripits är enligt min mening en helt meningslös siffra. Det som är intressant är hur många av dessa som faktiskt varit skyldiga till brott. 

Du skrev, en gammal beprovad metod e.t.c. och da skrev du WOD och det ar val historia nu, eller?

Det ovriga har jag redan kommenterat!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skrev, en gammal beprovad metod e.t.c. och da skrev du WOD och det ar val historia nu, eller?

Det ovriga har jag redan kommenterat!

Ja, och dessa 350 000 människor som gripits tillhör också historien nu, så varför ta upp den saken?

Anledningen till att WOD inte är något som är enbart historia är att ansvariga för detta fortfarande lever och verkar inom polis och politik i Thailand. Den kultur och de attityder till rättssäkerhet som WOD gav uttryck för lever tyvärr vidare i all välmåga. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Om du går tillbaka i tiden så lär du finna att allt verkar ha en obehaglig förmåga att gå tillbaka till något slags "normaltillstånd" i Thailand när dessa kampanjer och andra är över.

 

Visst är det beklagligt men så verkar det tyvärr vara, så nya kampanjer lär behövas även i framtiden.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Snälla. Försök någon gång läsa det jag skriver

 

Ditt svar var precis tvärt emot det jag skrev !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking, on 15 Oct 2014 - 08:37, said:

Snälla. Försök någon gång läsa det jag skriver

 

Ditt svar var precis tvärt emot det jag skrev !!

 

Han kanske inte höll med dig ;-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...