Jump to content
IGNORERAD

Mer populistisk politik ifrån Juntan.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Japp, och det var detta jag avsag nar jag skrev "aterinsatta" sig sjalva, for det valet hade inte helt sakert blivit en seger for nagon annan koalition an den som tidigare regerade vilket formodar jag militaren inte var intresserad av!

Hej

 

Och nämnda val var redan utlyst och hölls, sen att det saboterades och motarbetades av Demokraterna, PDRC, EC och militären var ju bara en del i kuppen. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 258
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    44

  • Tamdai

    21

  • MaiChai

    14

  • turisten

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Och nämnda val var redan utlyst och hölls, sen att det saboterades och motarbetades av Demokraterna, PDRC, EC och militären var ju bara en del i kuppen. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Historieförfalskning igen ser jag.

 

Demokraterna gjorde absolut inget, de ställde inte ens upp i valet eftersom de ansåg att tiden för politisk debatt och valrörelse inte fanns, och det var ju PT:s plan med att så snabbt gå till val, att slippa debattera sakfrågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Historieförfalskning igen ser jag.

 

Demokraterna gjorde absolut inget, de ställde inte ens upp i valet eftersom de ansåg att tiden för politisk debatt och valrörelse inte fanns, och det var ju PT:s plan med att så snabbt gå till val, att slippa debattera sakfrågor.

Man kan om man vill spekulera lite till, kanske dom inte fick stalla upp emedan det redan var en Juntarorelse igang i bakgrunden.

inte for jag tror det, men tank om demokraterna vunnit valet, da hade ju hela kuppmakeriet fallit som en tom balong!

Som sagt aven detta en spekulation, men otrolig? Nix!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Historieförfalskning igen ser jag.

 

Demokraterna gjorde absolut inget, de ställde inte ens upp i valet eftersom de ansåg att tiden för politisk debatt och valrörelse inte fanns, och det var ju PT:s plan med att så snabbt gå till val, att slippa debattera sakfrågor.

Hej

 

Nu ljuger du igen eller har tappat minnet, vilket händer ganska ofta. 

 

Redan att bojkotta valet var ett försök och led i att hindra att ett godkänt val skulle kunna hållas.

 

Demokraterna och Demokratiska MP.s deltog enligt media i både PDRC.s aktioner och vid attacker och belägring av vallokaler som dom både försökte stänga ned och hindra folk att komma in och rösta på.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Nu ljuger du igen eller har tappat minnet, vilket händer ganska ofta. 

 

Redan att bojkotta valet var ett försök och led i att hindra att ett godkänt val skulle kunna hållas.

 

Demokraterna och Demokratiska MP.s deltog enligt media i både PDRC.s aktioner och vid attacker och belägring av vallokaler som dom både försökte stänga ned och hindra folk att komma in och rösta på.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Konstigt, vilken media då?

 

Du har ett alldeles eget minne, eller är det någon annan på forumet som kanske kan hjälpa IL att hitta var det framgår att demokratiska MP var med vid "attacker och belägringar av vallokaler ". För IL kommer självfallet aldrig ge oss några belägg för sina påstående, har aldrig hänt, kommer aldrig att ske. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Konstigt, vilken media då?

 

Du har ett alldeles eget minne, eller är det någon annan på forumet som kanske kan hjälpa IL att hitta var det framgår att demokratiska MP var med vid "attacker och belägringar av vallokaler ". För IL kommer självfallet aldrig ge oss några belägg för sina påstående, har aldrig hänt, kommer aldrig att ske. 

Hej

 

Som vanligt finns dessa uppgifter redan länkade till i trådar på forumet, dessa har du dessutom själv deltagit i, känns det igen ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Nu ljuger du igen eller har tappat minnet, vilket händer ganska ofta. 

 

Redan att bojkotta valet var ett försök och led i att hindra att ett godkänt val skulle kunna hållas.

 

Demokraterna och Demokratiska MP.s deltog enligt media i både PDRC.s aktioner och vid attacker och belägring av vallokaler som dom både försökte stänga ned och hindra folk att komma in och rösta på.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Protesterna gällde att det inte getts tid till valrörelse och möjlighet till förberedelser inför valet så att valet inte kunde bli fritt

 

Är inte du för fria val på lika villkor där alla partier ges möjlighet att deltaga och kunna få folkets röster ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Som vanligt finns dessa uppgifter redan länkade till i trådar på forumet, dessa har du dessutom själv deltagit i, känns det igen ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Vi känner klart igen ditt slingrande när det krävs att du backar upp dina spydiga påståenden...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Protesterna gällde att det inte getts tid till valrörelse och möjlighet till förberedelser inför valet så att valet inte kunde bli fritt

 

Är inte du för fria val på lika villkor där alla partier ges möjlighet att deltaga och kunna få folkets röster ?

Hej

 

Vad har du för kommentar till att enskilda Demokratiska MP.s deltog i PDRC.s aktioner och vid attacker och belägring av vallokaler som dom både försökte stänga ned och hindra folk att komma in och rösta på ?

 

Förutom att som Tamdai låtsas som om det inte har ägt rum.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Vad har du för kommentar till att enskilda Demokratiska MP.s deltog i PDRC.s aktioner och vid attacker och belägring av vallokaler som dom både försökte stänga ned och hindra folk att komma in och rösta på ?

 

Förutom att som Tamdai låtsas som om det inte har ägt rum.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Jag har samma kommentar som Tamdai.

 

Påstå inget du inte är beredd att backa upp med underlag som visar att du inte ljuger !

 

Vad har du för kommentar till att valet rusades fram utan möjlighet för oppositionen att ha en valrörelse och få ut sitt budskap ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har samma kommentar som Tamdai.

 

Påstå inget du inte är beredd att backa upp med underlag som visar att du inte ljuger !

 

Vad har du för kommentar till att valet rusades fram utan möjlighet för oppositionen att ha en valrörelse och få ut sitt budskap ?

Snart försviner IL till sin Välutvecklade by i Issan. Där finns ingen Internet, så vi slipper höra hans Floskler och Lögner. På en lång tid.

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Som vanligt finns dessa uppgifter redan länkade till i trådar på forumet, dessa har du dessutom själv deltagit i, känns det igen ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Tror du på detta själv, jag tror faktiskt inte du egentligen gör det!

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Taktik från båda lägren, ett snabbt nyval under rådande undantagstillstånd hade legitimerat amnestin som då snabbt kunnat klubbats igenom. 

 

Självklart visste de politiska motståndarna Demokraterna det samt vanligt folk som demonstrerade mot amnestin.

 

Ett misstag från Thaksin att låta sin regering avgå i början i december och tro att nyvalet i februari skulle lyckas.

 

Då Demokraterna inte ens ställde upp fanns inte ens valbara ledamöter för att fylla ett parlament och det är inte säkert att valet godkänts ändå trots sabotage vid flera vallokaler.

 

Demokratiskt var det inte att sabotera "nyvalet", lika lite som att hålla valrörelse under rådande undantagstillstånd,

men så är ju inte heller Thailand en demokrati heller.

 

 

Jag kan väl erkänna att det lyckades av demonstranterna att stoppa amnestin och även stoppa det nyval som skulle legitimerat amnestin med odemokratiska metoder. 

 

Att få stopp på amnestin var mycket viktigt för Thailands framtid och därför är de demonstranter som lyckades med detta mina hjältar.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Vad har du för kommentar till att enskilda Demokratiska MP.s deltog i PDRC.s aktioner och vid attacker och belägring av vallokaler som dom både försökte stänga ned och hindra folk att komma in och rösta på ?

 

Förutom att som Tamdai låtsas som om det inte har ägt rum.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Plocka du fram länken som styrker att Demokratiska MP´s deltog i attacker och belägringar av vallokaler så kan jag lova dig att både jag, Tallviking och Tamdai ska ge dig våra kommentarer på det.

 

Men det är svårt att lämna en seriös och välunderbyggd replik på något man inte läst, eller hur?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag håller mig hellre till FN.s, Människorätts Organisationernas och den Demokratiska omvärldens definition av en militärkupp än din på egen kammare ihop snickrade variant. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Och vad är FN:s, "Människorätts Organisationernas"  och den "Demokratiska omvärldens" definition?

Ändrades av turisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Nu ljuger du igen eller har tappat minnet, vilket händer ganska ofta. 

 

Redan att bojkotta valet var ett försök och led i att hindra att ett godkänt val skulle kunna hållas.

 

Demokraterna och Demokratiska MP.s deltog enligt media i både PDRC.s aktioner och vid attacker och belägring av vallokaler som dom både försökte stänga ned och hindra folk att komma in och rösta på.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Du har ju som enda människa i världen tidigare hävdat att Suthep, PDRC skulle gjort inbrott, stulit valsedlar mm. Något som du misslyckades grundligt med att bevisa. Kommer således att bli intressant att hur du skall få till det denna gången. Misstänker nästan att du kommer att hävda att du "bevisat" detta redan i den tråd där det enda du lyckades bevisa var att du hade fel? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart försviner IL till sin Välutvecklade by i Issan. Där finns ingen Internet, så vi slipper höra hans Floskler och Lögner. På en lång tid.

 

Sakaeo

 

Kan man månne hoppas på att hans många meningsmotståndare, än duktigare på att leverera floskler och lögner, (särskilt på sista tiden),  försvinner på samma gång??  Då skulle ju debatten här kunna bli riktigt intressant. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nu är det många som blandat ihop sina kortlekar och dessutom glömt av var de lagt dem.

 

Kupplaner har det nog funnits sedan 2011, alltså då Yingluck tillträdde, då alla Anti-Thaksinister var överens om att ifall Yingluck fick sitta mandatperioden ut och på något sätt bli omvald 2015 så hade det varit slutet för en hel generation av militärer, domare och statstjänstemän. Förmodligen hade det nog också varit slutet på demokrati och ekonomiska framsteg för minst ett decennium.

 

När Thaksin tvingade igenom maffiaamnestin i slutet av oktober satte en mycket välregisserad process igång och redan då sade jag att det här kan Yingluck och PT aldrig överleva. Det var uppenbart att militären, domstolar och stora delar av statsapparaten stod bakom ett beslut att en gång för alla bli av med Thaksin och när de fick med sig i stort sett hela den inflytelserika Bangkokmedelklassen samt bönder från Södra och Centrala Thailand så kunde det bara sluta på ett sätt. 

 

Jag var, och är, själv av uppfattningen att reformer skulle hållas innan ett nyval men självklart insåg jag att PT aldrig skulle gå med på det då de som skulle hållit, och nu håller i, reformerna alla är Anti-Thaksin. Att påstå att Demokraterna inte bidrog till att sabotera valet eller att anledningen till deras bojkott var att det inte fanns tid är direkta lögner. Visst, Suthep och de andra 9, hade hoppat av, så officiellt var de inte längre Demokrater men den typen av hårklyverier anser jag vara intellektuellt omoraliska; det är precis lika illa som när IL säger att beslutet att göra Thaksins försäljning av Shin Corp skattebefriad var demokratiskt. Att bojkotten var för att Demokraterna ville se Reforms Before Elections är ju heller ingen hemlighet; att de räknade med att förlora, om än knappt, och därför hellre lät det gå till en kupp är inte heller någon särskilt välbevarad hemlighet.

 

Jag tror att Thailands chans att förbättra sin demokrati, sitt rättsväsende och sin ekonomi hade varit mindre än deras chans att kvalificera sig för VM i ishockey ifall PT verkligen vunnit nyvalet och fått 4 år till på sig att kambodjisera Thailand. Därför kan jag hålla med de som pragmatiskt säger att kuppen var ett mindre dåligt alternativ. Jag hade dock föredragit om PDRC och deras finansiärer aldrig hade tvingat Yingluck att avgå utan istället genom återkommande protester fortsatt att spä på ogillandet av PT och det kraftigt ökande gillandet av Demokraterna; glöm inte bort att Demokraterna låg före PT i opinionsundersökningarna i början av året. Helt uppenbart ville inte Herrklubben ta risken att Thaksin skulle kunna vända på steken utan löpte linan ut med en gång. 

 

Jag tror på Prayut men betydligt mindre på många av hans hang-arounds. Det kan som sagt inte bli sämre än om Yingluck hade blivit omvald men det är tveksamt om det blir särskilt mycket bättre även om jag hoppas att näste premiärminister, Korn Chatikavanij, kan ställa en del till rätta om några år, även om Prayut i praktiken givetvis kommer vara premiärminister i ytterligare många år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det många som blandat ihop sina kortlekar och dessutom glömt av var de lagt dem.

 

Kupplaner har det nog funnits sedan 2011, alltså då Yingluck tillträdde, då alla Anti-Thaksinister var överens om att ifall Yingluck fick sitta mandatperioden ut och på något sätt bli omvald 2015 så hade det varit slutet för en hel generation av militärer, domare och statstjänstemän. Förmodligen hade det nog också varit slutet på demokrati och ekonomiska framsteg för minst ett decennium.

 

När Thaksin tvingade igenom maffiaamnestin i slutet av oktober satte en mycket välregisserad process igång och redan då sade jag att det här kan Yingluck och PT aldrig överleva. Det var uppenbart att militären, domstolar och stora delar av statsapparaten stod bakom ett beslut att en gång för alla bli av med Thaksin och när de fick med sig i stort sett hela den inflytelserika Bangkokmedelklassen samt bönder från Södra och Centrala Thailand så kunde det bara sluta på ett sätt. 

 

Jag var, och är, själv av uppfattningen att reformer skulle hållas innan ett nyval men självklart insåg jag att PT aldrig skulle gå med på det då de som skulle hållit, och nu håller i, reformerna alla är Anti-Thaksin. Att påstå att Demokraterna inte bidrog till att sabotera valet eller att anledningen till deras bojkott var att det inte fanns tid är direkta lögner. Visst, Suthep och de andra 9, hade hoppat av, så officiellt var de inte längre Demokrater men den typen av hårklyverier anser jag vara intellektuellt omoraliska; det är precis lika illa som när IL säger att beslutet att göra Thaksins försäljning av Shin Corp skattebefriad var demokratiskt. Att bojkotten var för att Demokraterna ville se Reforms Before Elections är ju heller ingen hemlighet; att de räknade med att förlora, om än knappt, och därför hellre lät det gå till en kupp är inte heller någon särskilt välbevarad hemlighet.

 

Jag tror att Thailands chans att förbättra sin demokrati, sitt rättsväsende och sin ekonomi hade varit mindre än deras chans att kvalificera sig för VM i ishockey ifall PT verkligen vunnit nyvalet och fått 4 år till på sig att kambodjisera Thailand. Därför kan jag hålla med de som pragmatiskt säger att kuppen var ett mindre dåligt alternativ. Jag hade dock föredragit om PDRC och deras finansiärer aldrig hade tvingat Yingluck att avgå utan istället genom återkommande protester fortsatt att spä på ogillandet av PT och det kraftigt ökande gillandet av Demokraterna; glöm inte bort att Demokraterna låg före PT i opinionsundersökningarna i början av året. Helt uppenbart ville inte Herrklubben ta risken att Thaksin skulle kunna vända på steken utan löpte linan ut med en gång. 

 

Jag tror på Prayut men betydligt mindre på många av hans hang-arounds. Det kan som sagt inte bli sämre än om Yingluck hade blivit omvald men det är tveksamt om det blir särskilt mycket bättre även om jag hoppas att näste premiärminister, Korn Chatikavanij, kan ställa en del till rätta om några år, även om Prayut i praktiken givetvis kommer vara premiärminister i ytterligare många år.

 

Brukar hålla med dig som du vet men här är jag lite tveksam.

 

Tror inte att det fanns några kupplaner redan 2011, alla ville sitta lugnt i båten och se vad som händer.

Jag tror många just då var väldigt osäkra, alla visste att Yingluck inte hade ett skit med regeringsstyrande att göra, men hur stark var egentligen Thaksin.

 

De flesta i Thailand är populister och vill gärna se vart vinden blåser innan de tar några egna beslut, nu(2011) satt de och väntade på vad som skulle hända.

Skulle Thaksin verkligen klara av sin plan att frikänna sig själv och sina kumpaner från alla åtal eller skulle detta misslyckas. Inte förrän många insåg att Thaksin antagligen kommer dratta på ändan i sina försök att genomföra amnestin tror jag det började funderas på att kasta ut klanen. Innan detta ville alla ha valmöjligheten att välja den vinnande sidan, oavsett vem som vann.

Så funkar ju Thailändsk politik, se till att alltid liera dig med de starkaste, på så vis kan du hålla dig kvar på toppen oavsett vad som händer.

 

Möjligtvis att några få redan 2011 började smida planer på att kasta ut Thaksin när de såg att hela regiringen bestod av inkompetens och nickedockor som bara var tillsatta för att lyda sin herre, eller i alla fall aldrig skulle kunna utgöra ett politiskt hot mot Thaksin p.g.a. kompetens.

 

När man sedan insåg att Thaksin inte skulle klara av sin amnestiplan så var det grönt ljus att börja smida planer för att kasta ut honom, och resten av proxiregeringen.

 

Jag tillhör som alla andra här på forumet de som inte gillar militärkupper och juntor, men i valet mellan en man som glömde bort skillnaden mellan sin egen privata ekonomi och landets pengar, är nuvarande läge bättre än en Yingluck som nickedocka.

 

Tror att det blir val 2015, tror inte herr storgeneral är så stark att han kan styra i bakgrunden, men om det onämnbara händer så vill nog Thailändarna ha en ny aktoritetisk ledare,(Thailändare gillar ju detta), och kronprinsen är ju inte en sådan, så detta kan nog ge juntaledaren en chans att för mycket lång tid styra landet.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Atom, on 07 Oct 2014 - 21:03, said:

Nu är det många som blandat ihop sina kortlekar och dessutom glömt av var de lagt dem.

Kupplaner har det nog funnits sedan 2011, alltså då Yingluck tillträdde, då alla Anti-Thaksinister var överens om att ifall Yingluck fick sitta mandatperioden ut och på något sätt bli omvald 2015 så hade det varit slutet för en hel generation av militärer, domare och statstjänstemän. Förmodligen hade det nog också varit slutet på demokrati och ekonomiska framsteg för minst ett decennium.

När Thaksin tvingade igenom maffiaamnestin i slutet av oktober satte en mycket välregisserad process igång och redan då sade jag att det här kan Yingluck och PT aldrig överleva. Det var uppenbart att militären, domstolar och stora delar av statsapparaten stod bakom ett beslut att en gång för alla bli av med Thaksin och när de fick med sig i stort sett hela den inflytelserika Bangkokmedelklassen samt bönder från Södra och Centrala Thailand så kunde det bara sluta på ett sätt.

Jag var, och är, själv av uppfattningen att reformer skulle hållas innan ett nyval men självklart insåg jag att PT aldrig skulle gå med på det då de som skulle hållit, och nu håller i, reformerna alla är Anti-Thaksin. Att påstå att Demokraterna inte bidrog till att sabotera valet eller att anledningen till deras bojkott var att det inte fanns tid är direkta lögner. Visst, Suthep och de andra 9, hade hoppat av, så officiellt var de inte längre Demokrater men den typen av hårklyverier anser jag vara intellektuellt omoraliska; det är precis lika illa som när IL säger att beslutet att göra Thaksins försäljning av Shin Corp skattebefriad var demokratiskt. Att bojkotten var för att Demokraterna ville se Reforms Before Elections är ju heller ingen hemlighet; att de räknade med att förlora, om än knappt, och därför hellre lät det gå till en kupp är inte heller någon särskilt välbevarad hemlighet.

Jag tror att Thailands chans att förbättra sin demokrati, sitt rättsväsende och sin ekonomi hade varit mindre än deras chans att kvalificera sig för VM i ishockey ifall PT verkligen vunnit nyvalet och fått 4 år till på sig att kambodjisera Thailand. Därför kan jag hålla med de som pragmatiskt säger att kuppen var ett mindre dåligt alternativ. Jag hade dock föredragit om PDRC och deras finansiärer aldrig hade tvingat Yingluck att avgå utan istället genom återkommande protester fortsatt att spä på ogillandet av PT och det kraftigt ökande gillandet av Demokraterna; glöm inte bort att Demokraterna låg före PT i opinionsundersökningarna i början av året. Helt uppenbart ville inte Herrklubben ta risken att Thaksin skulle kunna vända på steken utan löpte linan ut med en gång.

Jag tror på Prayut men betydligt mindre på många av hans hang-arounds. Det kan som sagt inte bli sämre än om Yingluck hade blivit omvald men det är tveksamt om det blir särskilt mycket bättre även om jag hoppas att näste premiärminister, Korn Chatikavanij, kan ställa en del till rätta om några år, även om Prayut i praktiken givetvis kommer vara premiärminister i ytterligare många år.

Jag kan hålla med om det pragmatiska i ditt resonemang till viss del, d.v.s. att så som situationen utvecklade sig över tid var kuppen det minst dåliga alternativet. Samtidigt så styrde, precis som du säger, Thaksins motståndare, varav en del för inte så länge sen intressant nog tillhörde hans allierade, utvecklingen mot just det oundvikliga utfallet.

 

Det kan måhända anses som naivt, men under processens gång, vi säger startpunkt 2011 då, så borde det funnits andra alternativ. Bland annat med tanke på hur många kappvändare det finns inom thailändsk politik, och att i princip alla politiker verkar ha som primärt mål att maximera sin egen vinning av att befinna sig i maktposition. Vissa mindre partier eller andra ekonomiska makthavare som stödde PTP skulle tex kunna ha bytt sida (igen), i syfte att inte tappa makt eller inflytande vid Thaksins slutgiltiga frånfälle.
 
Å andra sidan så har det politiska maktspelet alltför ofta slutat med militärkupp i Thailand, så vad är nytt egentligen? Att Thaksin är en större skurk än tidigare skurkar som kuppats bort brukar anföras som skäl, i alla fall bland västerlänningar och särskilt i detta forum. Som en konsekvens av detta att Thailand då var (är?) värre ute än någonsin pga. av just Thaksineran. Kanske är det så, men jag förbehåller mig rätten att se på det med viss tvekan. (Nån gång i en framtid ska jag försöka lära mig tillräckligt mycket om thailändsk politisk historia för att antingen förkasta denna tes eller föra den i bevis). En skurk försvinner, nya kommer till. Den eviga cykeln fortsätter. Pessimistiskt, javisst, Därför har jag gärna fel. Vi får se om några år.
 
Korn Chatikavanij som näste PM? Var tvungen att googla honom. Intressant spekulation, verkar vettig.
Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt, vilken media då?

 

Du har ett alldeles eget minne, eller är det någon annan på forumet som kanske kan hjälpa IL att hitta var det framgår att demokratiska MP var med vid "attacker och belägringar av vallokaler ". För IL kommer självfallet aldrig ge oss några belägg för sina påstående, har aldrig hänt, kommer aldrig att ske. 

 

 

 

Antagligen "hummerkanalen" som ba(a)ra vissa utvalda förstår!

Link to comment
Dela på andra sajter

Plocka du fram länken som styrker att Demokratiska MP´s deltog i attacker och belägringar av vallokaler så kan jag lova dig att både jag, Tallviking och Tamdai ska ge dig våra kommentarer på det.

 

Men det är svårt att lämna en seriös och välunderbyggd replik på något man inte läst, eller hur?

 

Det skulle väl bli några länkar till hans egna fantasier här på MPR och även IL har säkert några spärrar, eller stolthet, under det brunröda skalet, pensionär som han är och tillhör gubbmaffian nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag har samma kommentar som Tamdai.

 

Påstå inget du inte är beredd att backa upp med underlag som visar att du inte ljuger !

 

Vad har du för kommentar till att valet rusades fram utan möjlighet för oppositionen att ha en valrörelse och få ut sitt budskap ?

Hej

 

Jag har flera gånger satt av tid och letat fram dom trådar och länkar som ex,vis du och Tamdai påstår inte finns trots att ni själva har deltagit i dom, jag tycker att det är dåligt av er att inte leta efter gammal information själva om ni har problem med era minnen, jag har faktiskt annat att göra än att hjälpa er som återkommande drabbas av minnesförlust.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag har flera gånger satt av tid och letat fram dom trådar och länkar som ex,vis du och Tamdai påstår inte finns trots att ni själva har deltagit i dom, jag tycker att det är dåligt av er att inte leta efter gammal information själva om ni har problem med era minnen, jag har faktiskt annat att göra än att hjälpa er som återkommande drabbas av minnesförlust.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Du har aldrig länkat till fakta som belägger dina påstående, och nu anser du tydligen att vi andra skall göra detta åt dig, kul tänk, men fel tänkt.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag har flera gånger satt av tid och letat fram dom trådar och länkar som ex,vis du och Tamdai påstår inte finns trots att ni själva har deltagit i dom, jag tycker att det är dåligt av er att inte leta efter gammal information själva om ni har problem med era minnen, jag har faktiskt annat att göra än att hjälpa er som återkommande drabbas av minnesförlust.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Jag har letat men inte hittat så varsågod och försök du !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...