Jump to content
IGNORERAD

Burmesisk man har erkänt morden på Koh Tao


MPR Nyheter

Recommended Posts

Siktede i dobbeldrapssak i Thailand trekker tilståelsene.

Kritikken øker mot etterforskningen.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/Thailand/siktede-i-dobbeldrapssak-i-Thailand-trekker-tilstaaelsene/a/23312864/

 

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 174
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    19

  • Baa

    14

  • Khun Ken

    12

  • Krafta

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu vill Burmesernas advokat som hyrts in av deras ambassad att DNA bevisningen som polisen säger sig ha verifieras av britterna...

 

http://www.nationmultimedia.com/national/Lawyer-for-migrants-wants-DNA-evidence-verified-30245154.html

 

Något säger mig att britterna redan har DNA från de misstänkta genom advokatens försorg. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så lämpligt, samt även tala om det i förväg.

SURAT THANI — The two Burmese men who were accused of murdering two British tourists in southern Thailand last month are being monitored to prevent possible suicide attempts, says the director of the prison where they are being held.

http://www.khaosodenglish.com/detail.php?newsid=1412859323&typecate=06&section=

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Något säger mig att "självmordsrisken" för dessa två misstänkta är extremt hög just nu.

 

De borde givetvis genast föras bort från häktet i Samui och hållas isolerade i exempelvis Klong Prem i Bangkok. 

 

Nu kan man ju ta DNA även på personer som begått "självmord" så RTP´s DNA bevis kan fortfarande slås i småsmulor.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart de nekar.

Tycker det inte är något att spekulera om före UK-POLIS ELLER SCOTLAND YARD har granskat bevisen/DNA/sperman.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej go vänner!

 

Här kommer bilder på den mördade tjejens begravning. Bara titta på bilderna ... Vilken tragedi

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2787956/family-friends-british-tourist-murdered-beach-Thailand-wear-flowers-hair-tribute-23-year-old-funeral.html

 

/Parasollkillen

,Av nagon anledning ar nu denna sida blockerad i Thailand, tycker mig kanna igen var den symbolen dykt upp tidigare!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

,Av nagon anledning ar nu denna sida blockerad i Thailand, tycker mig kanna igen var den symbolen dykt upp tidigare!

 

Jag kan se den utan att vara uppkopplad via VPN.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan se den utan att vara uppkopplad via VPN.

Mmmmmm, True cable!

 

Skit samma. man fattar ju vinken i alla fall, tur att man inte har lukt IT, Get luktar ju inte sa gott!

post-3426-0-87910200-1413018992_thumb.pn

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

,Av nagon anledning ar nu denna sida blockerad i Thailand, tycker mig kanna igen var den symbolen dykt upp tidigare!

 

Funkar bra här i Bangkok, kopplar upp mig via WIFI i lägenhetskomplexet som jag tror har TRUE som leverantör?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmmmm, True cable!

 

Skit samma. man fattar ju vinken i alla fall, tur att man inte har lukt IT, Get luktar ju inte sa gott!

Samma här men tryckte ett par ganger och spärren var väck.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

BKK Posts ledare idag sammanfattar rätt bra alla tveksamheter i utredningen avseende morden på Koh Tao, och som lett till att väldigt få tror något annat än att burmeserna är "scapegoats".

 

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/437182/the-big-issue-the-unsolved-murders

 

 

"Internet forums and the like have cruelly mocked and accused the police, in Thai and English. The case remains one of the top stories in the British press, as well as in social media. The criticism is a huge story in Myanmar, reaching up to the president. Police have few defenders. In Thai media of all kinds, the consensus is that Win and Zaw Lin are scapegoats. It is a harsh and cynical judgement. Pol Gen Somyot said he would "absolutely" never arrest a scapegoat in the case. Prime Minister Prayut said police would "never dare arrest scapegoats" in a high-profile case. But they have, in the past.
 
The public's opinion of the police actions has gone critical and won't easily be stopped. Gen Prayut's appeal to the public to wait out the justice process may get little traction, particularly in England and Myanmar.
 
Police conduct and public uncertainty have combined to create an impression — nothing to do with the truth — that the killer or killers of two young English visitors are still out there, and the Koh Tao murders remain an unsolved crime."
 
post-8552-0-01059000-1413103941_thumb.jp
Link to comment
Dela på andra sajter

,Av nagon anledning ar nu denna sida blockerad i Thailand, tycker mig kanna igen var den symbolen dykt upp tidigare!

Jag ser den utan problem. Har 3BB i Bangkok.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser den utan problem. Har 3BB i Bangkok.

OK nu har jag hort det fran fler som INTE bor dar jag bor, dessvarre hjalper det inte mig!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I dagens Bangkok Post har man ett par intressanta artiklar, samt inte minst denna ironiteckning!

694024.jpg

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

OK nu har jag hort det fran fler som INTE bor dar jag bor, dessvarre hjalper det inte mig!

Spärrad för mig åxå, Pattaya...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

I dagens Bangkok Post har man ett par intressanta artiklar, samt inte minst denna ironiteckning!

694024.jpg

 

Pressen på Il Generale ökar ju nu också i och med att Britterna kallat till sig Thailand Charge dáffairs och framfört sina synpunkter på den usla utredningen.

 

Bollen ligger hos Prayuth skulle jag vilja säga, tar han sig an den mäktiga och korrupta poliskåren och framförallt den ekonomiska eliten som tror sig kunna köpa sig en plats "Above the law"?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du som jag militärer i släkten i bilen så har jag aldrig sett några tykna poliser

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du som jag militärer i släkten i bilen så har jag aldrig sett några tykna poliser

Man kan val inte slapa omkring hela slakten sa fort man ska nanstans? :not_i:

Ibland vill man val ta en tripp rent spontant, eller? :good:

 

Men det racker med ett visitkort fran nagon i kretsen med tillrackligt hog possition som man ber BIB ringa upp, da blir det en honnor och "have a nice day" typ! :_russian:

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har visitkort, men jag vågar inte köra i Thailand.

Du ar nog en klok man om du inte kanner dig bekvam att ratta kring i LOS, sjalv har jag gjort det i snart 10 ar, mer an tio om man raknar den tid jag bodde i Patong och korde MC, men det tar pa talamodet emellanat, det skall erkannas.

Trots det kor jag hellre an aker med en Thai!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...