Jump to content
IGNORERAD

Taxipriserna i Bangkok kommer troligen höjas i november


MPR Nyheter

Recommended Posts

Priserna för Bangkoks tunnelbana kommer att frysas till slutet av året samtidigt som en höjning av taxipriserna väntas komma i november.
Transportminister Prajin Juntong sade att Bangkok Metro Plc gått med på att skjuta upp en höjning av priserna för tunnelbanan till nästa år. Transportministern bekräftade även att taxipriserna kommer att höjas, men att detta inte kommer inträffa innan en studie av den nya energiprisstrukturen har genomförts.
Startpriset på 35 baht kommer inte förändras och med studien ska man komma fram till hur stor prisökningen baserat på resans längd ska bli. Prajin sade att de ökande levnads- och energikostnaderna rättfärdigar en prishöjning och att man baserat på endast dessa två aspekter skulle kunna höja priserna med 8-11%.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/local/434682/taxi-and-underground-price-rises-in-the-pipeline

 

post-8073-0-28706700-1411912310.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen!

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen!

Jag tycker också att det varit rent för billigt att åka taxi i Thailand.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkert väl motiverat. Hoppas att det även innebär en lönehöjning för chaufförerna. Kanske blir mindre "scams" då. Ska tillägga att jag har mestadels positiva erfarenheter av taxi åkande i Bkk.

Faktiskt vill jag skryta lite över Bkk´s chaufförer!

Tror att andra stor städer har en betydligt "ruttnare" chaufförs kår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja taxi i bkk är billigt. Om de höjer är inget problem men kanske ett problem för bankokianer, och dit hör inte faranger.

 

Turister kan inte vara normen för hur mycket lokaltrafiken ska kosta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...