Jump to content
IGNORERAD

Kommer militärjuntan att starta ett eget parti?


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Nja, den demokratiska omvärld son någon nämner här, är nog typ bara runt Hunnebostrand/norra bohuslän.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 129
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    13

  • Tamdai

    11

  • Tallviking

    10

  • leifen

    9

Mest aktiva i denna tråd

Hej

 

Enligt den demokratiska omvärlden och det s.k Democracy index var Thailand en fungerande demokrati före kupperna, så även enligt vårt Svenska Regerings Kansli..

 

Med vänlig hälsning isan lover

Tror inte det finns något sådant för 2011 och framåt.

 

Varför har Yinglucks regerings inte lyckats förbättra demokratin utan fått den att gå bakåt?

Svaret är att det fanns inget intresse av att bli mer demokratiskt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skrev jag inget om själva valsegern utan om vad som händer efter. Så från din sida blev det skygglappar på och några av dina vanliga floskler. Inte helt oväntat då du inte kan avslöja öppet att du tycker att en "folkvald" obehindrat kan göra lagbrott som en vanlig medborgare skulle bli dömd för.

Så upp till bevis nu, en gång för alla! Om min och många andras åsikt är som du skriver "tvärt emot den demokratiska omvärlden", säg ett land, det räcker med ett, där röstköp är ok, där en "folkvald" obehindrat kan pyssla med korruption och andra lagöverträdelser och där man får tysta oppositionen.

Som jag har skrivit tidigare har jag länkat till ett antal länder där politiker har fått sparken för korruption. Du har inte lyckats styrka dina åsikter trots att jag påmint dej flera gånger. Jag tror inte du lyckas nu heller eftersom allt du skriver är påhittat av en fanatiker.

 

 

 

Läs mitt tidigare inlägg en gång till och var nu så vänlig att svara på den frågan jag ställde utan sväva bort med dina vanliga floskler. Jag tror inte du grejar det. Kom igen nu:

Nämn ett land i "den demokratiska omvärlden" där det är tillåtet med röstköp, att tysta oppositionen och att en "folkvald" obehindrat kan pyssla med korruption utan att åka dit för det.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Accepterar du inte ens vad den demokratiska omvärlden, FN, Människorätts organisationerna och vad ex.vis det Svenska Regerings Kansliet har för åsikter om Thailands demokrati och syn på militärkupper, diktatur och juntor kan knappast jag hjälpa dig heller.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Se inlägg 48 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs mitt tidigare inlägg en gång till och var nu så vänlig att svara på den frågan jag ställde utan sväva bort med dina vanliga floskler. Jag tror inte du grejar det. Kom igen nu:

Nämn ett land i "den demokratiska omvärlden" där det är tillåtet med röstköp, att tysta oppositionen och att en "folkvald" obehindrat kan pyssla med korruption utan att åka dit för det.

Ryssland.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Där finns det väl knappast demokrati.

Kriterier för demokrati
• Allmän och lika rösträtt: Alla medborgare i ett land ska vid en bestämd ålder få möjlighet att
rösta och delta i val. Det får inte finnas några inskränkningar på grund av hudfärg, etnisk
tillhörighet, kön, sexuell läggning osv. Den lika rösträtten innebär att alla som har rätt och
möjlighet att rösta bara har en röst.
• Valhemlighet: Alla som är röstberättigade ska kunna välja kandidat och parti utan att behöva
avslöja vilken kandidat eller vilket parti de har lagt sin röst på.
• Fri partibildning och regelbundna politiska val: I en demokrati ska det vara fritt att skapa nya
politiska partibildningar. Det ska förekomma regelbundna val, där minst två olika politiska
partier deltar.
• Majoritetsprincipen: Det är majoritetens förslag som ska vinna i en demokrati och inte
minoritetens.
• Rättssäkerhet: I en demokratisk stat får ingen häktas eller straffas utan stöd i lagen. Varken
laglöshet eller godtyckliga domar får tillåtas eller förekomma i ett demokratiskt styrt land.
• Fri opinionsbildning: Alla i den demokratiska staten ska fritt få bilda sig sin egen uppfattning.
För att detta ska uppnås krävs fri opinions- och åsiktsbildning. Yttrandefrihet ska råda både i
tal och i skrift.
Ryssland - kriterierna för demokrati och demokratin i praktiken
Om man betraktar Ryssland utifrån ovanstående kriterier, vilka alltså krävs för att ett lands författning
ska betraktas som demokratisk, så kan man konstatera att Rysslands författning från 1993 formellt
skulle uppfylla villkoren för ett demokratiskt styrelseskick. :wink:
Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Kriterier för demokrati
• Allmän och lika rösträtt: Alla medborgare i ett land ska vid en bestämd ålder få möjlighet att
rösta och delta i val. Det får inte finnas några inskränkningar på grund av hudfärg, etnisk
tillhörighet, kön, sexuell läggning osv. Den lika rösträtten innebär att alla som har rätt och
möjlighet att rösta bara har en röst.
• Valhemlighet: Alla som är röstberättigade ska kunna välja kandidat och parti utan att behöva
avslöja vilken kandidat eller vilket parti de har lagt sin röst på.
• Fri partibildning och regelbundna politiska val: I en demokrati ska det vara fritt att skapa nya
politiska partibildningar. Det ska förekomma regelbundna val, där minst två olika politiska
partier deltar.
• Majoritetsprincipen: Det är majoritetens förslag som ska vinna i en demokrati och inte
minoritetens.
• Rättssäkerhet: I en demokratisk stat får ingen häktas eller straffas utan stöd i lagen. Varken
laglöshet eller godtyckliga domar får tillåtas eller förekomma i ett demokratiskt styrt land.
• Fri opinionsbildning: Alla i den demokratiska staten ska fritt få bilda sig sin egen uppfattning.
För att detta ska uppnås krävs fri opinions- och åsiktsbildning. Yttrandefrihet ska råda både i
tal och i skrift.
Ryssland - kriterierna för demokrati och demokratin i praktiken
Om man betraktar Ryssland utifrån ovanstående kriterier, vilka alltså krävs för att ett lands författning
ska betraktas som demokratisk, så kan man konstatera att Rysslands författning från 1993 formellt
skulle uppfylla villkoren för ett demokratiskt styrelseskick. :wink:

 

Hm, var kommer denna definition ifrån? Antar att det kan diskuteras, men FN brukar ju gärna vilja ha med det där med mänskliga rättigheter och konventionen om civila och politiska rättigheter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryssland ligger långt ned på The Economists Demokrati Index 2012 och så även Thailand.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det har förmodligen aldrig någonsin hållits ett val i Thailand utan ett begränsat "röstköp" men både inhemska och utländska bedömare har inte ansett att detta har påverkat valutgången p.g.a den ringa omfattningen och det faktum att samtliga större partier använder sig av detta, därför har valen ändå godkänts Internationellt..

Jag förmodar att du avsåg röstköp med korruption?

Med vänlig hälsning isan lover

Begränsat röstköp????

Begränsat till Isaan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Begränsat röstköp? :huh:

Begränsat till Isaan?

Jepp!

Varje röstberättigad person kan endast sälja sin röst en gång per val!  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kan väl tillägga att den den "demokratiska omvärlden", FN, och diverse människorättsorganisationer inte var särskilt imponerade av den Thailändska "demokratin". Thailand har blivit utsatt för kraftig kritik för brott mot mänskliga rättigheter av bl.a svenska UD, FN, Amnesty, HRW. År 2013 hamnade man t.ex på 135:e plats av 179 i pressfrihetsindex. Ordentligt slaget av länder som t.ex Afganistan, Albanien, Mocambique, Sierra Leone etc. 

Att den "demokratriska omvärlden", FN, människorättsorganisationer, Sveriges regeringskansli etc skulle vara så förtjusta i Thailändsk demokrati finner jag faktiskt inte särskilt överensstämmande med verkligheten. 

Hej

 

Thailand utsattes även för kraftig  kritik både under Apishits tid som PM och Juntans tid vid makten, så detta är inget ovanligt.

 

Även länder som USA utsätts ibland för hård kritik ifrån FN, och diverse människorättsorganisationer men det innebär inte med automatik att landet är odemokratiskt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Läs mitt tidigare inlägg en gång till och var nu så vänlig att svara på den frågan jag ställde utan sväva bort med dina vanliga floskler. Jag tror inte du grejar det. Kom igen nu:

Nämn ett land i "den demokratiska omvärlden" där det är tillåtet med röstköp, att tysta oppositionen och att en "folkvald" obehindrat kan pyssla med korruption utan att åka dit för det.

Hej

 

Det är inte tillåtet med röstköp i Thailand heller.

 

Men det förekommer att det begås både medvetna och omedvetna felaktigheter i val jorden runt och vid medvetet fiffel straffas naturligtvis den som ligger bakom detta, men det är nog väldigt ovanligt att hela partier upplöses och att 100 tals personer som inte har någonting med detta att göra förbjuds arbeta politiskt i 5 år för en eller några individers begångna fel. 

 

I nuläget räcker det väl rent hypotetiskt med att betala (muta) en ifrån motsatt parti för att begå ex.vis ett röstköp och att sen filma detta för att Thailands största parti ska förbjudas, upplösas och att ca 150 av deras ledande politiker ska förbjudas arbeta politiskt  i 5 år.

 

Har man sen ett EC (valkomission) som är lojal till och underställd männen bakom kuppen så behöver man ju inte vara Einstein för att räkna ut att bara det parti som männen bakom kupperna i landet ogillar kommer att drabbas av denna lag och precis så fungerar det i dagens Thailand.

 

Med vänlig hälsning isan lover  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Thailand utsattes även för kraftig  kritik både under Apishits tid som PM och Juntans tid vid makten, så detta är inget ovanligt.

 

Även länder som USA utsätts ibland för hård kritik ifrån FN, och diverse människorättsorganisationer men det innebär inte med automatik att landet är odemokratiskt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Hm, om landet kritiseras för att vara odemokratiskt är det alltså inte ett tecken på att det är odemokratiskt? 

Säga vad man vill om ditt sätt att argumentera, men idag får du nog några plus i kanten för din uppfinningsrikedom!!! 

Fast jag gissar att detta inte gäller för juntan?

Ändrades av turisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är inte tillåtet med röstköp i Thailand heller.

 

Men det förekommer att det begås både medvetna och omedvetna felaktigheter i val jorden runt och vid medvetet fiffel straffas naturligtvis den som ligger bakom detta, men det är nog väldigt ovanligt att hela partier upplöses och att 100 tals personer som inte har någonting med detta att göra förbjuds arbeta politiskt i 5 år för en eller några individers begångna fel. 

 

I nuläget räcker det väl rent hypotetiskt med att betala (muta) en ifrån motsatt parti för att begå ex.vis ett röstköp och att sen filma detta för att Thailands största parti ska förbjudas, upplösas och att ca 150 av deras ledande politiker ska förbjudas arbeta politiskt  i 5 år.

 

Har man sen ett EC (valkomission) som är lojal till och underställd männen bakom kuppen så behöver man ju inte vara Einstein för att räkna ut att bara det parti som männen bakom kupperna i landet ogillar kommer att drabbas av denna lag och precis så fungerar det i dagens Thailand.

 

Med vänlig hälsning isan lover  

 

Om det nu är så att det är förbjudet med röstköp, hur kommer det sig då att du ständigt försvarar det? Antingen är det omskrivningar till att det handlar om "små gåvor" eller att det inte har något med resultatet att göra. Fast det är klart, du försvarar ju ständigt en dömd brottsling så varför då inte tycka att brottslig verksamhet är ok. Så länge det kommer från dom röda vill säga. Skulle någon annan göra något olagligt blir det ett väldigt ståhej från dej.

Intressant att det tidigare har varit en gåva men nu skriver du muta. Men i ditt hypotetiska förslag var det väl inte dom röda som betalade, då är det varit annorlunda. Du är en märklig person.

Själv tycker jag det är bra att folk nu vågar visa korruptionen som finns och att det faktiskt kan bekämpas. Man kan filma en polis, myndighetsperson, parti eller vad det nu kan vara som tar eller ger mutor. Jag förstår att du tycker det är fel för under den röda "folkvalda" regeringen hände inget då korruptionen gick hela vägen upp och alla tog sin del av befolkningens pengar. Detta är ju något som en "folkvald" regering ska stävja, men när dom själva ser till att sko sig så händer naturligtvis inget. Röd demokrati i ett nötskal.

 

Och till sist den fråga som jag återigen ställde men du i vanlig ordning inte svarade på, troligtvis för att du då skulle avslöja att dina åsikter inte har ett smack med demokrati att göra. Jag gör ett nytt försök. OM det är som du hävdar att en "folkvald" obehindrat kan hålla på med korruption och tysta oppositionen, ge ett förslag på ett land där det finns. Du har ju skrivit att det finns i västvärlden. Kom igen nu! Ett förslag. Annars har det ju kommit upp några alternativ som Nord Korea, Kina och Ryssland. Och det verkar ju vara i dom kommunistiska områdena du har hämtat ditt alternativ som du kallar demokrati. Inte så konstigt att så få håller med dej.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är inte tillåtet med röstköp i Thailand heller.

 

Men det förekommer att det begås både medvetna och omedvetna felaktigheter i val jorden runt och vid medvetet fiffel straffas naturligtvis den som ligger bakom detta, men det är nog väldigt ovanligt att hela partier upplöses och att 100 tals personer som inte har någonting med detta att göra förbjuds arbeta politiskt i 5 år för en eller några individers begångna fel. 

 

I nuläget räcker det väl rent hypotetiskt med att betala (muta) en ifrån motsatt parti för att begå ex.vis ett röstköp och att sen filma detta för att Thailands största parti ska förbjudas, upplösas och att ca 150 av deras ledande politiker ska förbjudas arbeta politiskt  i 5 år.

 

Har man sen ett EC (valkomission) som är lojal till och underställd männen bakom kuppen så behöver man ju inte vara Einstein för att räkna ut att bara det parti som männen bakom kupperna i landet ogillar kommer att drabbas av denna lag och precis så fungerar det i dagens Thailand.

 

Med vänlig hälsning isan lover  

Fast om man helt enkelt låter bli att köpa röster så är ju "problemet" ganska obefintligt. Kanske en listig metod att prova på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast om man helt enkelt låter bli att köpa röster så är ju "problemet" ganska obefintligt. Kanske en listig metod att prova på?

 

Thailändska politiker måste vara oerhort korkarkade som fortsätter med rostkop for miljonbelopp vid varje val. Trots att det kostar miljonbelopp och trots att de riskerar avstängning.

Och trots att det inte påverkar valresultat ett jota. Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

i allal länder där det hålls val. så köps rösterna på ett eller annat sätt, oftast inte med rena pengar utan med löften om ,exempel lägre skatter eller andra förmåner eller förbättringar. att man sen inte håller sina löften till punkt är en annan sak. men  i alla val köps röster,  det är och förblir sanning MVH SIMCA76 tillägger att det finns inget demokratiskt land där varje människa får sin vilja fram, hårt draget är demokrati majoritetens diktatur.

Ändrades av simca76
Link to comment
Dela på andra sajter

i allal länder där det hålls val. så köps rösterna på ett eller annat sätt, oftast inte med rena pengar utan med löften om ,exempel lägre skatter eller andra förmåner eller förbättringar. att man sen inte håller sina löften till punkt är en annan sak. men  i alla val köps röster,  det är och förblir sanning MVH SIMCA76 tillägger att det finns inget demokratiskt land där varje människa får sin vilja fram, hårt draget är demokrati majoritetens diktatur.

Nog en djävla skillnad mot det som att ge kontant betalt för en röst.

 

Som sagt. Korkade politiker som plöjer ner åtskilliga miljoner i nånting som alla borde förstå att det inte ger något resultat ändå. eller.?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hm, om landet kritiseras för att vara odemokratiskt är det alltså inte ett tecken på att det är odemokratiskt? 

Säga vad man vill om ditt sätt att argumentera, men idag får du nog några plus i kanten för din uppfinningsrikedom!!! 

Fast jag gissar att detta inte gäller för juntan?

Hej

 

Det jag vill försöka förklara för är att även ett demokratiskt land med godkända fria val kan få kritik för vissa beslut eller enskilda fall och att detta inte alls är så unikt som ni kuppvänner påstår.

 

Men det innebär som sagt inte med automatik att landet för den skull kommer att klassas som odemokratiskt av omvärlden eller i Democray Index, både USA och Europeiska länder får ibland kritik för sitt agerande eller brist på agerande men landet klassas ofta inte alls som odemokratiskt för det, ex. på sånt kan vara dödsstraff och, krig mot terrorismen, flyktingfrågor, miljö eller andra politiska beslut.

 

Du har helt rätt i att vare sig FN, Människorätts Organisationerna, den demokratiska omvärlden eller Democray Index inte klassar en militärjunta som kommer till makten genom en militärkupp och inför diktatur för demokratisk.

 

Att en militärjunta inte ses som Demokratisk är väl så naturligt och självklart att t.o.m kuppvännerna borde kunna begripa detta.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det jag vill försöka förklara för är att även ett demokratiskt land med godkända fria val kan få kritik för vissa beslut eller enskilda fall och att detta inte alls är så unikt som ni kuppvänner påstår.

 

Men det innebär som sagt inte med automatik att landet för den skull kommer att klassas som odemokratiskt av omvärlden eller i Democray Index, både USA och Europeiska länder får ibland kritik för sitt agerande eller brist på agerande men landet klassas ofta inte alls som odemokratiskt för det, ex. på sånt kan vara dödsstraff och, krig mot terrorismen, flyktingfrågor, miljö eller andra politiska beslut.

 

Du har helt rätt i att vare sig FN, Människorätts Organisationerna, den demokratiska omvärlden eller Democray Index inte klassar en militärjunta som kommer till makten genom en militärkupp och inför diktatur för demokratisk.

 

Att en militärjunta inte ses som Demokratisk är väl så naturligt och självklart att t.o.m kuppvännerna borde kunna begripa detta.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Så varför kritiserar du juntan för att vara odemokratiskt då ?

 

Känns rätt korkat eftersom hela världen vet att en junta är absoluta motsatsen mot en demokratisk regering !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om det nu är så att det är förbjudet med röstköp, hur kommer det sig då att du ständigt försvarar det? Antingen är det omskrivningar till att det handlar om "små gåvor" eller att det inte har något med resultatet att göra. Fast det är klart, du försvarar ju ständigt en dömd brottsling så varför då inte tycka att brottslig verksamhet är ok. Så länge det kommer från dom röda vill säga. Skulle någon annan göra något olagligt blir det ett väldigt ståhej från dej.

Intressant att det tidigare har varit en gåva men nu skriver du muta. Men i ditt hypotetiska förslag var det väl inte dom röda som betalade, då är det varit annorlunda. Du är en märklig person.

Själv tycker jag det är bra att folk nu vågar visa korruptionen som finns och att det faktiskt kan bekämpas. Man kan filma en polis, myndighetsperson, parti eller vad det nu kan vara som tar eller ger mutor. Jag förstår att du tycker det är fel för under den röda "folkvalda" regeringen hände inget då korruptionen gick hela vägen upp och alla tog sin del av befolkningens pengar. Detta är ju något som en "folkvald" regering ska stävja, men när dom själva ser till att sko sig så händer naturligtvis inget. Röd demokrati i ett nötskal.

 

Och till sist den fråga som jag återigen ställde men du i vanlig ordning inte svarade på, troligtvis för att du då skulle avslöja att dina åsikter inte har ett smack med demokrati att göra. Jag gör ett nytt försök. OM det är som du hävdar att en "folkvald" obehindrat kan hålla på med korruption och tysta oppositionen, ge ett förslag på ett land där det finns. Du har ju skrivit att det finns i västvärlden. Kom igen nu! Ett förslag. Annars har det ju kommit upp några alternativ som Nord Korea, Kina och Ryssland. Och det verkar ju vara i dom kommunistiska områdena du har hämtat ditt alternativ som du kallar demokrati. Inte så konstigt att så få håller med dej.

Hej

 

Jag har mig veterligen aldrig skrivit ett inlägg till försvar av s.k röstköp, skulle gärna vilja se ett exempel på detta ?

 

Men jag har precis som många andra konstaterat att det finns en tradition av röstköp vid i princip val på samtliga nivåer ifrån bychef och uppåt i Thailand.

 

Jag har även uppmärksammat att denna tradition enligt dom ansvariga myndigheterna i Thailand (EC) är i avtagande och att dom inte längre anses påverka valen till parlament och regering på något märkbart sätt p.g.a sin ringa omfattning och det faktum att alla större parti ägnar sig åt röstköp och på så sätt tar ut varandra, samma slutsats har den demokratiska omvärden dragit och dom som granskar olika länders val dragit och därför blir Thailands val både inhemskt och internationellt godkända.

 

En folkvald får absolut inte syssla med korruption och gör denne det ska han eller hon straffas för det, men ett delvis misslyckat jordbruksstöd innebär är inte med automatik att det är regeringen som har missbrukat systemet.

 

Allt tyder väl just nu på att det inte finns några som helst bevis på att Yingluck skulle ha begått några som helst oegentligheter eller har berikat sig genom korruption, allt tyder på att hon kommer att frikännas och att dom i och utanför Thailand som misstänkte henne för korruption kommer visa sig ha haft helt fel.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag har mig veterligen aldrig skrivit ett inlägg till försvar av s.k röstköp, skulle gärna vilja se ett exempel på detta ?

 

Men jag har precis som många andra konstaterat att det finns en tradition av röstköp vid i princip val på samtliga nivåer ifrån bychef och uppåt i Thailand.

 

Jag har även uppmärksammat att denna tradition enligt dom ansvariga myndigheterna i Thailand (EC) är i avtagande och att dom inte längre anses påverka valen till parlament och regering på något märkbart sätt p.g.a sin ringa omfattning och det faktum att alla större parti ägnar sig åt röstköp och på så sätt tar ut varandra, samma slutsats har den demokratiska omvärden dragit och dom som granskar olika länders val dragit och därför blir Thailands val både inhemskt och internationellt godkända.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det är just det svaret du ger som försvar åt röstköp när någon anklagar dina idoler för att ha sysslat med röstköp

 

Inser du inte att genom det svaret så försvarar du systemet ?

 

Kan du istället svara på varför "alla" håller på med detta och lägger ut stora summor pengar på att köpa röster om det inte har påverkan på valresultatet ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...