Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways ökar sina gränser för bagage med tio kilogram


MPR Nyheter

Recommended Posts

Tiraken och jag åker snart från CPH, vi har varsin biljett. Går det bra att vi har bagaget ihop, alltså 60 kg delat på 3 väskor?

Och då menar jag såklart inte 30 kg i en väska + 30 kg i de två andra.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BB

    5

  • sarne

    5

  • Sam sip sam

    5

  • uptoyou

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tiraken och jag åker snart från CPH, vi har varsin biljett. Går det bra att vi har bagaget ihop, alltså 60 kg delat på 3 väskor?

Så gör vi varje gång, checka in tillsammans.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så gör vi varje gång, checka in tillsammans.

Tackar, underlättar mycket vid packningen :)

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

En följdfråga: Hur känsliga är Thai Airways med "lite" övervikt vid incheckningen i CPH?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

En följdfråga: Hur känsliga är Thai Airways med "lite" övervikt vid incheckningen i CPH?

 

Beror på humöret på damen/herren bakom disken...Jag har fått betala för 4 kilos övervikt där. Det var innan jag hade silverkort så det var totalt 24 kilo jag hade.

 

Kontrollväg hemma på badrumsvågen först-se till att varje kolli är max 23 kilo och skulle det incheckade segla iväg över gränsen så fyll upp handbagaget med lite av det tunga.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte, checkade in 12kg för 3 månader. Tja, sen ryggan som handbagage men den kanske ligger på 4kg eller nåt.

 

hur sjutton kan man ens få för sig att släpa med så mycket som 30/person.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte, checkade in 12kg för 3 månader. Tja, sen ryggan som handbagage men den kanske ligger på 4kg eller nåt.

 

hur sjutton kan man ens få för sig att släpa med så mycket som 30/person.

Har du thaifru/sambo? Tror inte det.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte, checkade in 12kg för 3 månader. Tja, sen ryggan som handbagage men den kanske ligger på 4kg eller nåt.

 

hur sjutton kan man ens få för sig att släpa med så mycket som 30/person.

 

Enkelt. Mycket grejjer som ska med till huset när vi åker ner, och mycket mat på hemvägen :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du thaifru/sambo? Tror inte det.

och inga vänner heller som bor där nere ,jag brukar ha 40-50 kg med mig varje gång

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte, checkade in 12kg för 3 månader. Tja, sen ryggan som handbagage men den kanske ligger på 4kg eller nåt.

 

hur sjutton kan man ens få för sig att släpa med så mycket som 30/person.

Vi har 30 + 30 i resväskor och 7 + 7 i handbagage, tror även vihar något litet extra kilo.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du thaifru/sambo? Tror inte det.

Nä, inte som jag testat resa med vidare långt. Men allt går ju att köpa i Thailand så varför ta med mer än lite kalles och ett paket knäckebröd.

 

Ogillar att släpa på min ganska lätta väska, det var nog mer så jag tänkte. Börja släpa på 2*30kg låter inte vidare trevligt.

 

Men såklart har jag sett "flyttlassen" på flygplatsen. Fattar knappt hur dom får plats i en taxi.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, inte som jag testat resa med vidare långt. Men allt går ju att köpa i Thailand så varför ta med mer än lite kalles och ett paket knäckebröd.

 

Ogillar att släpa på min ganska lätta väska, det var nog mer så jag tänkte. Börja släpa på 2*30kg låter inte vidare trevligt.

 

Men såklart har jag sett "flyttlassen" på flygplatsen. Fattar knappt hur dom får plats i en taxi.

När jag var själv klarade jag mig med handbagage. Numera är det konstant övervikt (på flera sätt..). Och det är inte jag som är förändringen i ekvationen :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var själv klarade jag mig med handbagage. Numera är det konstant övervikt (på flera sätt..). Och det är inte jag som är förändringen i ekvationen :good:

Ja, jo... det skall väl med lite svenskt käk och presenter.

 

Kläder till förbannelsen och 100 par skor.

 

Får väl se om jag blir med nån thailändska, kanske det slutar lika för mig åxå. ;)

 

Nåja, det finns ju andra som kan släpa åt en åxå. Det är ju en av fördelarna med asien. Man behöver knappt göra nåt själv om man bara har lite pengar.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jo... det skall väl med lite svenskt käk och presenter.

 

Kläder till förbannelsen och 100 par skor.

 

Får väl se om jag blir med nån thailändska, kanske det slutar lika för mig åxå. :wink:

 

Nåja, det finns ju andra som kan släpa åt en åxå. Det är ju en av fördelarna med asien. Man behöver knappt göra nåt själv om man bara har lite pengar.

 

Släpa och släpa, jag brukar lägga väskorna på en bagagekärra och sedan lyfter jag upp dem på bandet vid incheckningen-sedan är det Knasens och hans kollegers problem...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte, checkade in 12kg för 3 månader. Tja, sen ryggan som handbagage men den kanske ligger på 4kg eller nåt.

 

hur sjutton kan man ens få för sig att släpa med så mycket som 30/person.

Spelar man golf så väger enbart golfbagen 14-15 kilo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar man golf så väger enbart golfbagen 14-15 kilo.

Vi kan alla välja våra laster :-)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, inte som jag testat resa med vidare långt. Men allt går ju att köpa i Thailand så varför ta med mer än lite kalles och ett paket knäckebröd.

 

Ogillar att släpa på min ganska lätta väska, det var nog mer så jag tänkte. Börja släpa på 2*30kg låter inte vidare trevligt.

 

Men såklart har jag sett "flyttlassen" på flygplatsen. Fattar knappt hur dom får plats i en taxi.

Blir inte så mycket släpande för min del trots att jag både har golfbag, stor resväska och handbagage. Det finns ju taxi. Sedan kan det ju bli lite dyrt att köpa ny garderob varje gång man reser även om det mesta nu finns att köpa.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...